Mr. Dj M. --> 1:18 Porsche 550 Spyder + VW T1 Renntransporter + bonus!

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
FordMustangGT
Schaal: 1:18

Re: Mr. Dj M. --> [1:18] VW Microbus (Conceptcar)

Bericht door FordMustangGT »

Leuke, maar ook verrassende aanwinst, Dj M :thump_up: Wie weet wat er met de T6 gebeurd :wink:
Afbeelding
Bossinkje
Contacteer:

Bericht door Bossinkje »

Leuk model!
niels kroon

Bericht door niels kroon »

Heel mooi :cool:
Sr tuning is not a crime :D
Bugatti Veyron

Bericht door Bugatti Veyron »

Erg leuke concept-car! :thump_up:
Afbeelding
Bugatti - Le pur sang de l'automobile.
Mr. Dj M.

Re: Mr. Dj M. --> [1:18] Citoën 2CV (1952)

Bericht door Mr. Dj M. »

Allemaal weer bedankt voor de reacties!
Het model is inderdaad van Revell en stamt uit het jaar 2002 als ik het goed heb, dus inderdaad al een tijdje oud! De 1:1 was ergens in 2001 voor het eerst te zien. Nu dacht ik altijd dat de officiële kleuren op deze concept blauw waren. Dat klopt echter niet helemaal, want ja het zijn de officiële kleuren van één van de van de concept modellen. Naast de blauwe is er namelijk ook een groene gekomen en deze werden beide vaak op eigen wijze aangekleed. De blauwe vind je echter vaker onaangekleed dan de groene, die vaak een paar surfplanken op het dak heeft. Verder schijnt er ook nog een pick-up variant van te zijn en is er op schaal ook eentje geshowed waar er een slaaptentje van het dak kan worden gemaakt. Blauw heeft waarschijnlijk alleen de voorkeur van VW gehad, want het model met daktent is blauw en ook de wallpaper foto's die er zijn geschoten, is de blauwe concept voor gebruikt. Ik vind beide mooi in ieder geval, al is dat groen van de mijne wat meer klassiek dus dat past natuurlijk wel erg goed!
Dat deze auto nooit op de weg is gekomen, zal inderdaad te maken hebben met het marktaandeel wat deze zou hebben gekregen. Dat zal niet al te groot zijn gezien de al niet heel hoge verkoop van de T5 in volledige familie uitvoering, bovendien zal die dan vast nog duurder zijn geweest als je de verschillen zo bekijkt.

Zo en omdat geld moet rollen en ik graag de economie een stapje wil helpen :roll: kon ik het niet laten om het volgende model mee te nemen, nu die nog verder was afgeprijst.
Het model is overigens net zo basic in elkaar gezet als de echte en helaas ontbreekt het reservewiel bij deze serie. (Tijdens het rondsurfen kwam ik namelijk ook foto's tegen van exemplaren met dat wiel, dus kennelijk heeft Maisto ook nog een "luxere" uitvoering van deze vierwieler gehad.) Met verf is er ook nauwelijks iets gedaan, dus ben ik zelf maar aan de slag gegaan na het er bij halen van wat foto's van de 1:1. Toen zag ik ook hoe het met de achterlichten zat, want iets roods was er niet op dit schaalmodel te spotten. Onder de kap wat slangetjes zwart gemaakt en met rood en zilver nog wat details aangebracht. Van buiten de wielboutjes geschilderd, de grille (waarin nog een gat zit om de motor aan te slingeren!), de bevestiggingspunten van het dak, het rood/zwarte achterlicht op de kentekenplaathouder en de reflector op die plaat gemaakt en rood geschilderd. Van binnen ook nog wat zwarte details aangebracht en nu zie je tenminste de luchtroosters een beetje alszijnde luchtroosters. Als laatste ook nog het achterraam fatsoenlijk vastgelijmd en de lelijk zichtbare stukjes plastic, waarin het ruitje zat geklemd, weggesneden.

Goed genoeg gel*lt, het is gekleurde pixel tijd! :cool:

--- Citroën 2CV (1952) ---

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

En hier nog even het download pakketje, die was ik vergeten.
Laatst gewijzigd door Mr. Dj M. op do 29 apr 2010 18:11, 1 keer totaal gewijzigd.
mercedes fan

Bericht door mercedes fan »

Leuke score Martin, Maisto heeft puik werk geleverd zeg :thump_up:
"Nothing is too beautiful, nothing is too expensive" - Ettore Bugatti Afbeelding
peugeot-gek

Bericht door peugeot-gek »

:thump_up: vind hem zeer mooi,mooie verbeteringen aangebracht.is dat schaal 1/18 wist niet dat dit model bestond op die schaal.
zeer zeer mooi :drool:
Wat zijn oude wagens toch leuk.
Mr. Dj M.

Bericht door Mr. Dj M. »

peugeot-gek schreef::thump_up: vind hem zeer mooi,mooie verbeteringen aangebracht.is dat schaal 1/18 wist niet dat dit model bestond op die schaal.
Is 1:18 ja :D
peugeot-gek

Bericht door peugeot-gek »

Mr. Dj M. schreef:
peugeot-gek schreef::thump_up: vind hem zeer mooi,mooie verbeteringen aangebracht.is dat schaal 1/18 wist niet dat dit model bestond op die schaal.
Is 1:18 ja :D
nog nooit gezien op die schaal,nice :thump_up:
Wat zijn oude wagens toch leuk.
Jaap
Contacteer:

Bericht door Jaap »

Hele leuke aanwinst. :worshippy:
Mijn moeder reed in haar jonge jaren in een feloranje 2CV :mrgreen:
Bossinkje
Contacteer:

Bericht door Bossinkje »

Leuk ding is het, heb hem hier ook staan. Maar met die extra kleurtjes is hij mooier! :)
Niek-106
Contacteer:

Bericht door Niek-106 »

Het blijven geinige auto's om te zien, mooi model
Afbeelding
Bugatti Veyron

Bericht door Bugatti Veyron »

Erg leuke model, maar een beetje jammer van de grauwe kleur, Ik zie hem toch liever in een wat fleurigere kleur. Een model verder detailleren is natuurlijk nooit weg. :thump_up:
Afbeelding
Bugatti - Le pur sang de l'automobile.
OTF'er

Bericht door OTF'er »

Een echte klassieker, deze 2cv!
Maisto heeft dat "basic"-gevoel goed overgebracht naar 1/18, maar uw modificaties maken hem volledig :thump_up: .
Afbeelding
AutoWolf
Schaal: 1:64

Bericht door AutoWolf »

Zoals jij je modelletjes etaleert zorgt er natuurlijk wel voor dat zelfs een lelijke Eend knap wordt :P Prachtige foto's van je 2CV. Cool dat je weer aan het pimpen geslagen bent. Je Koorvet en die andere riedel die je hebt laten zien, ziet er ook nice uit: De gele Renault 17 van Otto is zeer mooi :thump_up:
Plaats reactie