Formule 1 2010

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: Formule 1 2010

Bericht door rsh_scuderia »

Mooie race.

Louise Hamilton die laat zien dat de vorige overwinning van Buttons alleen maar toegeschreven kan worden aan het team. Geen mannetje ingehaald, behalve op zijn Michael Schumacherts via de pitstraat.
Over PMS gesproken, mooi dat Nicola laat zien dat hij niet meer mee kan en nog mooier dat hij een DNF heeft :dance:
Alonso met een gave ploffer, zo zie ik ze graag. Veel witte rook, vonken uit de wagen; heerlijk.

De Red Bulls zijn een klasse apart op Sepang maar gelukkig werd daar niet te veel op ingezoomd zoals dat in het verleden nog wel eens gebeurde bij Ferrari's aan de leiding.

Die Petrov is trouwens een aardige rijder. Gewoon even Louise Hamilton proberen terug te pakken en vol gas blijven geven.
En nog dikke punten voor Hispanioa Suiza Racing (of zo iets) wat een goed uitziende liverei :worshippy:

Kortom; mijn eerste GP dit jaar was best een okay race om te kijken :thump_up:
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: Formule 1 2010

Bericht door Jolly Club »

Jammer dat de regen wegbleef... :cry:

Hamilton weer mooi 6e, al moest het meeste van een berestart en een paar voorhemrijdende uitvallers komen, wat is die man toch goed. :thump_up: Wel jammer voor unabrow dat 'ie zijn manke Ferarrii niet naar de finish kon brengen. En dikke pluskudo's voor Petrov en Alguersurijadi die laten zien dat er met moderne F1 wagens best in te halen valt. ALS JE MAAR WIL !!

Vorige week na een race met Ferarrii en een race met McLaren mijn chassis en motortje in de tipping vervangen door een Red Bull met een Force Indie blokje, je hoort deze meneer dus niet klagen over deze uitslag. Sutil bleek immers toch een maatje te groot voor de nieuwe Senna :lol: .

:feest:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
117ayrton
Berichten: 6967
Lid geworden op: do 14 okt 2004 10:26
Locatie: brugge
Contacteer:

Re: Formule 1 2010

Bericht door 117ayrton »

Zo mag de strijd het hele jaar doorgaan maakt dan echt niet uit wie de titel pakt :thump_up: :thump_up:
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
supernova
Berichten: 356
Lid geworden op: di 07 sep 2004 01:04
Locatie: Noord-Holland

Re: Formule 1 2010

Bericht door supernova »

Plannen voor race in Jersey city van de baan.
Er waren plannen om een race te organiseren in een park in Jersey city (vlakbij New York, zie http://f1.gpupdate.net/nl/formule-1-nie ... an-de-baan). Als ik kijk naar de gepland layout voor dat circuit, zeg ik: gelukkig maar! Moet je het zuidelijke deel van de baan zien de (paarse stippellijn), hoe Mickey Mouse kan je het maken? Daar valt echt niet te racen.
Afbeelding
Rijden over de bestaande paden (de roze lijn) is volgens mij nog een betere optie, dan zou er nog ingehaald kunnen worden...:mrgreen: Zeer terecht dat dit plan al binnen een dag weer is afgeschoten. Hoeven ze gelukkig geen park te verpesten door een gedrocht van een circuit neer te leggen, daar zitten racefans ook niet op te wachten. Of ziet iemand hier wel een pluspunt in? De plannen voor de race in New York zijn er nog steeds, al bestaan stratencircuits in de VS altijd uit alleen maar 90 graden bochten en dat levert meestal niet de spannendste races op. Maar een race met de op achtergrond de skyline van NY lijkt me toch wel bijzonder.
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3352
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: Formule 1 2010

Bericht door St. Paul »

New York is logistiek gezien ook wel handig, je kunt midden in de centrum landen. :thump_up:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: Formule 1 2010

Bericht door Jolly Club »

Na de legendarische laatste dag van Rally New Zealand kon F1 natuurlijk alleen maar tegenvallen, en (het moet gezegd worden) GP Spanje maakte in dat opzicht de verwachtingen meer dan waar ! :lol:

Toch even twee interessante quotejes van de mannen die niet zo goed kunnen verliezen:
Button: "Ik wist niet echt waar Michael was", zei Button na afloop. "Hij stuurde in en als ik niet van mijn gas was gegaan waren we gecrasht. Hij gaf me amper ruimte en je zou denken dat hij beter zou weten met zijn ervaring. Het was niet echt een faire manoeuvre."
Heb het DVDtje vier keer teruggespoeld, en het enige unfaire wat ik er vanuit Button's oogpunt uit kan halen is dat je van een wereldkampioen als hij toch mag verwachten dat ie een man, die het kunstje verleerd schijnt te zijn, terug zou kunnen pakken. En nu heeft iedereen gezien dat 'ie daar niet zo goed in is. :doh:
Hamilton: "Dit is ontzettend teleurstellend", vertelde Hamilton bij terugkeer op de paddock. "Een tweede plaats was erg goed geweest voor het kampioenschap. Ik weet niet wat er precies mis ging. Ik was gewoon rustig naar de finish aan het rijden...
Legendarische woorden voor de enige echte racer van het veld ! :thump_up2:

Kom d'r maar in Thiel !!

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3352
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: Formule 1 2010

Bericht door St. Paul »

Niet gezien, was een dagje weg, maar als ik het zo lees heeft Lewis er weinig voor hoeven doen om op P2 te komen en was die P2 helaas inderdaad het best haalbare resultaat. De Redbulls zijn zeer competitief dit jaar en als ze zich dit jaar net als vorig jaar blijven ontwikkelen dan gaan ze denk ik hard op weg naar een zeer verdiend kampioenschap. Het team trekt er al jaren hard, heeft een zeer solide basis en laat jaar op jaar vooruitgang zien. Mijn voorkeur ligt bij Mclaren uiteraard maar als er 1 ander team is wat ik het gun dan is het zeker RedBull. :worshippy:

En als ik mag kiezen liefst Webber. :ja:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
Ferrari10flrb
Berichten: 2996
Lid geworden op: zo 16 jul 2006 22:40
Schaal: 1:43
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Re: Formule 1 2010

Bericht door Ferrari10flrb »

Barcelona is al jaren een saaie race. Afgezien het ontbreken van strijd om de 1e plaats waren er toch wel een paar aardige duels te zien vond ik en de regie liet ze ook zien.

Button moet niet zo piepen een wereldkampioen moet gewoon erlangs als hij sneller is. Valt me een beetje tegen van hem.

Een mooie grindbak voor Louis ipv een 2e plaats :) :wink: . Jammer van de remmen van Vetel. Zuinig rijden om het materiaal te sparen is ook een kunst. Dus Alonso :dance:

Maar ik hoop op een flinke bak regen volgende week in Monaco.
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: Formule 1 2010

Bericht door Jolly Club »

En weer veroorzaakt een groene tafel incident meer tumult dan de 'wedstrijd' zelf. Wederom een race die met de geflatteerde inhaalrace van Alonso (op de baan een paar Lotii, Hispano-Soeza's en Virgin's inhalen lukt zelfs mijn schoonmoeder in een goede auto) redelijk leuk begon, maar zoals gebruikelijk vlot doodbloedde na een setje pitstops. (waarom eigenlijk nog steeds, unabrow heeft feitelijk de hele race op 1 setje gereden)

http://f1.gpupdate.net/nl/formule-1-nie ... aanpassen/

Tussen de regels doorlezend kun je eigenlijk niet anders concluderen dan dat de FIA nu ook inziet dat de inhaalactie van Schumacher legitiem was, en het revanche-momentje van Damon Hill een lachertje...

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
Silverarrow
Berichten: 2942
Lid geworden op: zo 20 apr 2008 16:07
Schaal: 1:43

Re: Formule 1 2010

Bericht door Silverarrow »

Jolly Club schreef:En weer veroorzaakt een groene tafel incident meer tumult dan de 'wedstrijd' zelf.
:thump_up: !

Overigens ben ik wel nieuwsgierig wat het aandeel van Hill hierin is. De laatste wedstrijden wordt het in de media gebracht alsof de oud coureurs, die als stewards fungeren, de beslissingen maken, maar ik neem toch aan dat er naast die coureurs ook nog wel gewone stewards aanwezig zijn die mee beslissen (en in het geval dat er "wraak acties" dreigen plaats te vinden gewoon ingrijpen)?

Ook snapte ik de frustratie van Alonso richting Di Grassi niet. Als 't om een plaats gaat zul je toch echt moeten werken om er voorbij te komen, i.p.v. een beetje gaan lopen gebaren dat Di Grassi aan de kant moet :nuts: .
Afbeelding
Gebruikersavatar
supernova
Berichten: 356
Lid geworden op: di 07 sep 2004 01:04
Locatie: Noord-Holland

Re: Formule 1 2010

Bericht door supernova »

Silverarrow schreef:
Jolly Club schreef:En weer veroorzaakt een groene tafel incident meer tumult dan de 'wedstrijd' zelf.
:thump_up: !

Overigens ben ik wel nieuwsgierig wat het aandeel van Hill hierin is. De laatste wedstrijden wordt het in de media gebracht alsof de oud coureurs, die als stewards fungeren, de beslissingen maken, maar ik neem toch aan dat er naast die coureurs ook nog wel gewone stewards aanwezig zijn die mee beslissen (en in het geval dat er "wraak acties" dreigen plaats te vinden gewoon ingrijpen)?
Hill voelde zich ongemakkelijk bij stewards
18 mei 2010

Damon Hill heeft niet echt een fijn gevoel overgehouden aan zijn rol als steward tijdens de Grand Prix van Monaco. De wereldkampioen van 1996 moest zich onder andere buigen over de inhaalactie van voormalig aartsrivaal Michael Schumacher in de laatste bocht. De Duitser werd teruggezet naar de twaalfde plek.

Sinds dit seizoen wordt er elke race een andere coureur in de wedstrijdleiding opgenomen, wat tot rechtvaardigere beslissingen moet leiden. Volgens Hill was zijn rol als gaststeward groter dan hij had verwacht. "Het was een interessante ervaring, maar ik vraag me of het wel slim is om een coureur te laten beslissen hoe een regel geïnterpreteerd moet worden", zei Hill tegen de Britse krant The Times. "Ik dacht dat ik meer een adviserende rol zou hebben en dat de stewards dan de beslissingen zouden nemen. Dat men gebruik zou maken van mijn ervaring als coureur, niet dat ik me zou moeten buigen over een regel. Ik voelde me er ongemakkelijk bij toen men mij vroeg om een beslissing te nemen over het incident van Michael Schumacher. Ik heb de afgelopen dagen veel boze e-mails gekregen waarin men mij beschuldigt van partijdigheid, maar volgens mij heb ik volledig correct gehandeld." Mercedes Grand Prix is in beroep gegaan tegen de straf van Schumacher.

Bron: http://f1.gpupdate.net/nl/formule-1-nie ... j-stewards

Als ik het zo lees hebben de stewarts tegen Hill gezegd "beslis jij het maar, want wij weten het niet". En het is inderdaad niet de taak van een oud-coureur om zich dan over nieuwe ingewikkelde regeltjes te buigen en een definitieve beslissing te nemen. Volgens mij heeft Hill correct gehandeld en zegt hij terecht dat hij ontevreden is met de grote rol die hij bij de beoordeling van deze situatie kreeg toebedeeld.

Dat de teams en coureurs tegenstrijdige signalen hadden over het binnenkomen van de safetycar staat trouwens goed beschreven in deze analyse: http://www.f1club.be/nieuws/verslag.php?id=12844
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3352
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: Formule 1 2010

Bericht door St. Paul »

Wat is de kans ook dat Hill echt ook maar 1 keer de stewards een keertje bij staat en gelijk moet oordelen over een actie van Schumacher.... :lol:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: Formule 1 2010

Bericht door Jolly Club »

Als ik terugdenk aan Adelaide 1994, Silverstone en Monza 1995 en Monaco 2010 kan ik niet anders concluderen dat Hill überhaupt niet erg sterk is in het nemen van juiste beslissingen.

Mijn punt is niet dat Hill zich met deze beslissing heeft bemoeid, da's uiteraard een ironisch toeval. Punt is dat ik het raar vind dat coureurs afgerekend kunnen worden op grond van een regel die de volgende dag door de FIA zelf als onduidelijk en voor meerdere uitleg vatbaar wordt bestempeld.

Zegt overigens wel veel over de combinatie Brawn en Schumacher, dat uitgerekend zij weer een dergelijk grensgeval in de regelgeving hebben gevonden. History repeats itself...

:cool:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
Ferrari10flrb
Berichten: 2996
Lid geworden op: zo 16 jul 2006 22:40
Schaal: 1:43
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Re: Formule 1 2010

Bericht door Ferrari10flrb »

De regel is helemaal niet onduidelijk, volgens mij is het algemeen bekend dat je pas mag inhalen voorbij de finishstreep nadat de safetycar naar binnen is gegaan.
Gebruikersavatar
Silverarrow
Berichten: 2942
Lid geworden op: zo 20 apr 2008 16:07
Schaal: 1:43

Re: Formule 1 2010

Bericht door Silverarrow »

Ik kan me niet voorstellen dat de stewards de beslissing volledig bij Hill (of iedere andere coureur zouden) neerleggen, zeker niet in dit geval. Volgens mij was de actie van Schumacher wel óf niet volgens de regels (zwart of wit), de interpretatie/ervaring van een coureur brengt in dit geval geen relevante informatie ter tafel. Aan de andere kant heeft de Fia al eerder van dat soort huzarenstukjes afgeleverd :roll: .
Ferrari10flrb schreef:De regel is helemaal niet onduidelijk, volgens mij is het algemeen bekend dat je pas mag inhalen voorbij de finishstreep nadat de safetycar naar binnen is gegaan.
Dat hadden ze toch net veranderd? De regel is nu dat er ingehaald mag worden zodra de SC over de witte lijn is (dat werd in ieder geval op de BBC verteld). De regel is in ieder geval níet duidelijk, anders hadden ze hem niet hoeven aanpassen :thump_up: .
Afbeelding
Plaats reactie