Formule 1 2010

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Silverarrow
Schaal: 1:43

Re: Formule 1 2010

Bericht door Silverarrow »

Leuke race, tot het einde waren er gevechten en de top 5 bleef redelijk dicht bij elkaar. Ook mooi om te zien dat Red Bull toch niet zo oppermachtig waren als dat ze in voorgaande races misschien leken. Na het zien van de race in Canada vraag ik me wel af waarom het contract van Massa nog verlengd is, die rijdt nog geen deuk in een pakje boter :whistle: . Overigens viel Mercedes GP ook zwaar tegen, ze blijven telkens maar roepen dat ze de volgende races beter zullen presteren, maar wanneer het er op aan komt laten ze het ruim afweten :thump_down: .
jonnoT schreef:Schumi liet nog is enkele malen zien dat hij nog steeds een hufter is :thump_down:
Vond ik wel meevallen, denk dat Alonso in die categorie betere (of moet ik zeggen slechtere) zaken deed. Alonso moet eens wat minder met z'n handjes wapperen en wat meer z'n koppie erbij houden...
Afbeelding
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Enorm saaie race weer op de klapper van Webber na.

Mooiste was toch Lewis die Alonso achter de pacecar duwt, jammer dat hij zelf niet doorstampte en er mee weg kwam. Ferrari gelijk klagen en Alonso is 20 rondjes aan het huilen geweest. Als Lewis dan een drive-through krijgt, gelijk weer de vraag van Alonso op welke plek Lewis nu ligt. :lol: Prachtig om dan Stefano over de radio te moeten horen zeggen dat het nog steeds P2 is. Prachtig om die reacties na afloop te zien. :worshippy: En dan Kobayashi die nog even de genadeklap komt geven.

Ferrari moet het gewoon hebben deze race van mensen die misschien nog penalty's krijgen. Die upgrade was veel waard. :worshippy: Die koppen na afloop. Genieten. :dance: Maar Valencia mogen ze afscheid van nemen. Baan van niks.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Silverarrow

Silverarrow schreef:Vond ik wel meevallen, denk dat Alonso in die categorie betere (of moet ik zeggen slechtere) zaken deed. Alonso moet eens wat minder met z'n handjes wapperen en wat meer z'n koppie erbij houden...
Dit keer minder gebaren naar andere coureurs, maar des te meer gezeik over de boordradio :lol: . Toont aan dat, ondanks hoe goed hij dan ook mag sturen, Alonso een ongelofelijk gefrustreerd mannetje is :mrgreen: . Mooie reactie van Hulkenberg nadat hij uitviel en credits aan Kobayashi voor een hele strakke eindsprint :worshippy: .

Overigens een slechte zaak dat er wordt gesuggereerd dat Kovalainen iets fout zou hebben gedaan/zijn positie zonder poging tot verdedigen af zou moeten staan :thump_down: .
Afbeelding
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Tijdstraf van 5 seconde voor de groep van 5. Alonso daardoor een plekje hoger. Alonso is pissig op wedstrijd leiding over de straf van Hamilton. De uitslag zou zijn gemanipuleerd.

Het is zo'n huilebalk... :thump_down:
rsh_scuderia
Moderator
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

Mooi salto van Webber.
Het was wel zijn eigen fout en dat maakt het wellicht nog mooier.. Wel jammer voor de nep-Lotus, maar laat ik dat maar scharen onder het kopje karma :mrgreen: :thump_up:
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

Mark Webber refused to blame Heikki Kovalainen for his massive accident during the European Grand Prix on Sunday.
Da's ook een manier om je eigen fout toe te geven. :lol:

Dramatisch krampachtige poging van DC op de BBC om Kovolainums deze onnozele crash in de schoenen te schuiven, blijkbaar wordt 'ie nog steeds vorstelijk door Red Bull betaald. :ja: Eddie Jordan mag dan een aparte snuijtert zijn, maar had wederom gelijk in zijn analyse. Zelfs baas Horner deelde deze mening in een eerste reactie na de race.

En over Alonso, laat ik voorop stellen dat Kobojashi heeft aangetoond dat de Symfonica in Torum Rosso best in te halen was. Echter, zijn frustratie over de beslissing van de stewards begrijp ik wel degelijk. Hamilton heeft door zijn 'vergrijp' (hoe op het randje wil je ze hebben trouwens :lol: ) bijna een volle ronde door kunnen knallen, wat hem uiteindelijk natuurlijk veel meer opleverde dan die 8 seconden die hij inleverde bij die drive-through... Ook het feit dat 'ie na de stop geen verkeer voor zijn neus had, en dus feitelijk 20 minuten vrij rijden had totdat zijn straf werd uitgedeeld leverde hem veel tijd op.

In Monaco kreeg Schumacher een lachwekkende straf voor het (ook nog eens volstrekt legitiem) pikken van 1 troostplaatsje in de laatste bocht, hier wordt een podiumbepalende overtreding afgedaan met een straf van netto 8/9 seconden.

Dat na de wedstrijd nog eens 9 rijders een, weer volstrekt nieuwe maar even willekeurige, 5 secondenstraf aan hun brandvrije broek krijgen bewijst alleen maar dat de FIA en haar stewards echt niet meer weten waar autoracen over gaat.

Wel opvallend dat we weer dit soort dubieuze beslissingen hebben op het moment dat er zo'n derderangs rijder aanschuift als adviseur... Jaja Heinz-Harald, ik had het tegen jou !! :thump_up2:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Ferrari10flrb
Contacteer:

Bericht door Ferrari10flrb »

Als Ferrari fan kan ik natuurlijk niet achterblijven :wink:

Voor Valencia begrippen wel een aardige race. Webber had gewoon beter moeten opletten. Zat de nodige frustratie bij leek me.

Tja en dan Ferrari. Gewoon niet Ferrari waardig. Natuurlijk had Louise geluk met de safety car.
En als in de FIA boeken staat dat voor het inhalen van de safety car een drive trough straf staat dan valt er door Ferrari niets te zeuren. Veel kwalijker is het feit dat ze de klantenteams, Williams en Force India met een kwart van het budget niet eens kunnen inhalen. :thump_down: En waarom in godsnaam Massa weer een nieuw contract gekregen heeft......... :doh:

Overigens zullen de Mercedes fans denk nog minder te spreken zijn. Toch wel genant dat z' on "top" team de coureurs moet waarschuwen voor slechte remmen.
Silverarrow

Ferrari10flrb schreef:Overigens zullen de Mercedes fans denk nog minder te spreken zijn. Toch wel genant dat z' on "top" team de coureurs moet waarschuwen voor slechte remmen.
:ja: , iedere race beloven ze verbetering en iedere race eindigen ze weer wat lager op de ladder :evil: .
Afbeelding
TestaRossa
Contacteer:

Bericht door TestaRossa »

Die Kolles is leip geworden

(bron: f1.gpupdate.nl)

Bruno Senna zal dit weekend niet voor Hispania racen en worden vervangen door testcoureur Sakon Yamamoto. Dat melden verschillende media vanuit Barcelona. Het team zal waarschijnlijk vrijdag met een verklaring komen over waarom Senna zal worden vervangen.
Yamamoto werd eerder dit jaar bevestigd als derde coureur van het team en kwam in Turkije al in actie tijdens de vrijdagtrainingen. In het verleden reed hij al enkele races voor Super Aguri en Spyker, met als beste resultaat een twaalfde plaats in de Japanse Grand Prix van 2007.

Het is momenteel niet bekend of Senna slechts eenmalig is vervangen, of dat hij het hele jaar niet meer in actie zal komen. Het team zal daar vrijdag ongetwijfeld meer over te zeggen hebben.
#testarossa1980modelcarcollection ( op Instagram en Twitter ) #MV33 http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=14803
Ferrari10flrb
Contacteer:

Er zal wel een sponsor niet betaald hebben.......... :thump_down:
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

Kolles leip geworden :?: Naast eventuele sponsoruele verwikkelingen heb ik anders ook nog bar weinig van de meneer met de beroemde achternaam gezien....

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Ferrari10flrb
Contacteer:

Jolly Club schreef:Kolles leip geworden :?: Naast eventuele sponsoruele verwikkelingen heb ik anders ook nog bar weinig van de meneer met de beroemde achternaam gezien....
Echt overtuigend is de man met de beroemde achternaam tot op heden niet geweest. Maar het zal met Yamamoto niet veel beter gaan denk ik. Het zal wel een centenkwestie zijn, want anders was er wel een betere coureur aangetrokken.
fish88

Bericht door fish88 »

Nu maar hopen dat hij Albers niet uit zijn toverhoed tovert.
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
Ferrari10flrb
Contacteer:

fish88 schreef:Nu maar hopen dat hij Albers niet uit zijn toverhoed tovert.
Wie weet heeft vastgoed vriendje David Hart nog wat centen over, als het bedrag maar hoog genoeg is dan mag Albers direct instappen.
TestaRossa
Contacteer:

Bericht door TestaRossa »

Er is natuurlijk al sprake van geweest dat Albers 3e/reserverijder zou worden bij HRT.
Persoonlijk zou ik het wel gaaf vinden om Albers weer in de F1 te zien (kom maar met de reacties :D )
MAAR, het zuigt dat die Yamamoto een racezitje bemachtigd ten koste van Senna. Echt, die Hongaarse tandarts van een Kolles staat wat mij betreft op gelijke hoogte met Briatore wat betreft zijn soms nogal verrassende keuzes. Onvoorspelbaar en dus "gevaarlijk".
Ben benieuwd naar de beweegredenen van HRT, zal inderdaad wel met centen te maken hebben.
OF het moet zo zijn dat Senna over is gestapt naar een ander team als vervanging van een andere rijder......maar dat zal haast wel niet!! :(
Dan hadden we hem al in de 1e vrije training die zojuist is afgelopen moeten zien..... :cry:
#testarossa1980modelcarcollection ( op Instagram en Twitter ) #MV33 http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=14803
Plaats reactie