De volgende uit het rijtje is deze Alfa. Nog steeds een mooie auto al ben ik geen fan van het bumperwerk van de eerste generatie, de vorm en de zwarte stootstrip....
Dat het veel mooier kan zien we bij de GTA en ook na de facelift ziet het qua bumpers er prima uit. Toch wel spijt dat ik nooit de 147 kocht en omdat hij op een gegeven moment alleen nog in zilver te krijgen was, vond ik dit toch een hele mooie kans er eentje in de verzameling te krijgen. Al is de aparte neus, met de twee gaten naast de grille, in de andere versie misschien nog wel wat specialer, de livery op dit model is sowieso gewoon super!
Ook qua detaillering ziet het er toch wel netjes uit, al heb ik nog wat zwarte vlekken hier en daar moeten wegpolijsten en kan ik het ook niet laten die optisch veel te grote race frontlip te verwijderen. Die hebben we natuurlijk nog gewoon liggen, maar die blijft er wat mij betreft gewoon lekker af.
Er zat trouwens nog iets in de doos dat ik niet bepaald verwachtte, want het boekje dat erbij zat was geen boekje. Aan de buitenkant mag het dan zo lijken, van binnen zit er een kladblokje in
Al met al zeker een leuk Rickotje, toch ook nog maar de 156 GTA erbij aanschaffen dan?
---- Alfa Romeo 147 CUP ----

Dan nummertje drie al weer en dat geld ook voor het merk in mijn 1:18 collectie. Naast de vrij simpele Le Mans racer van Maisto heb ik ook nog de mooie A4 cabrio van Norev (Kyosho made) in het blauw en nu dus ook deze TT in z'n mooiste standaard uitvoering (dat zwart met beige interieur!). Een R8 V10 (Spyder) zou ik ook nog wel graag willen. Het zijn de auto's die het familie gezicht hebben, maar zich tenminste nog echt onderscheiden qua uiterlijk. Al moet ik zeggen dat de carosserie vorm van de Q5 en de nieuwe A1 toch ook wel niet standaard Audi zijn en dat is positief natuurlijk!
Oke we dwalen af, terug naar het model! Dit is weer een model waarbij Minichamps heeft laten zien dat ze het ook best kunnen, een mooi model maken. Vooral het interieur is weer schitterend! Daar kan Autoart toch nog iets van leren denk ik, het ziet er gewoon net dat beetje beter uit. Iets wat we nu op de nieuwere modellen van Minichamps ook zien, bijvoorbeeld de Mercedes dealer modellen. Niks mis met het interieur en met name het dashboard en de stoelen.
Maar goed dus dat dit de cabrio is. Die vind ik sowieso mooier trouwens, omdat ik het model zonder spoiler anders toch echt een te ouwelullen bak vind
Net als de vorige TT vond ik de standaard coupé uitvoering al snel erg saai geworden. Gelukkig heeft Audi ook een TT-S, die blijft het bij mij nog wel altijd goed doen
---- Audi TT Cabrio (2006) ----