LamboDieCast - 10 mei : 1/18 Aventador p105

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Gebruikersavatar
Matt Modelautos
Erelid
Berichten: 1763
Lid geworden op: vr 28 nov 2003 17:56
Locatie: Weert
Contacteer:

Re: LamboDieCast - 13 juli : mijn foto's gewoon gepikt !!!!

Bericht door Matt Modelautos »

Bondracer schreef:Ja .........het wordt een virus het foto's pikken van modelautoverzamelaars -> onlangs stond een foto van mijn Shelby GT500 van Shelby Collectibles op Marktplaats en die gozer had zelfs mijn watermerk laten staan :evil: wat kan je dan doen ............begin ééns vanuit Belgie tegen een verkoper op Marktplaats.nl een procedure op te starten . :eh:
Dat is helemaal niet zo moeilijk.
Ik heb al vele malen mijn foto's die ten onrechte waren gebruikt op Marktplaats laten verwijderern. Marktplaats heeft hier een speciaal formulier voor dat je moet invullen, ondertekenen, je motivatie vermelden, en dan het formulier terug faxen/mailen. Binnen enkele uren was de advertentie verwijderd.
Wel wordt op het formulier vermeld dat je zelf verantwoordelijk bent voor de eventuele gevolgen als de verkoper verdere stappen tegen je onderneemt.
Maar aangezien ik ook de originele foto had meegestuurd en die niet bijgesneden was of wat dan ook, hebben degene die mijn foto's hadden gebruikt tot nu toe nog altijd eieren voor hun geld gekozen.
Ik heb er geen enkele moeite mee als iemand mijn foto's gebruikt, maar als het voor commerciele doeleinden is, is het altijd NO WAY.....vooral als het dan ook nog eens omgebouwde/zelf gebouwde modellen betreft.
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Gebruikersavatar
hakushi
Berichten: 654
Lid geworden op: ma 20 okt 2008 11:13
Locatie: Den Haag

Re: LamboDieCast - 13 juli : mijn foto's gewoon gepikt !!!!

Bericht door hakushi »

Markopolo schreef:http://www.semarang.nl/omgaan_met_foto/ ... _foto.html

Zo klaar als een kalontje! :thump_up:

geldt wel alleen als de site en verkopende instantie ook nederlands zijn.....
Tinman
Berichten: 481
Lid geworden op: zo 02 mar 2008 11:44
Schaal: 1:18

Re: LamboDieCast - 13 juli : mijn foto's gewoon gepikt !!!!

Bericht door Tinman »

Zover ik weet zijn die regeltjes over de hele wereld wel, en zeker door heel Europa. Dus gewoon mailen met een voorstel van financieele vergoeding of het vriendelijke verzoek om de foto's te verwijderen.

Ik heb dat ook een aantal keer gehad ivm fotoshops die van mijn website gejat waren ze hadden dan het Watermerk vanaf geshopt en zonder bronvermelding geplaatst. Ook websites uit andere landen (Amerika en Italië als ik het goed heb) deden meteen de foto's verwijderen nadat we ze "betrapt" hadden.
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Re: LamboDieCast - 13 juli : mijn foto's gewoon gepikt !!!!

Bericht door jonnoT »

Zeer ergelijk als anderen je foto's "mis"bruiken. :thump_down: Anderzijds maak ik ook wel is gebruik van foto's die op het internet te krijgen zijn. Ik probeer dan wel de eigenaar te achterhalen en stuur hem dan een mailtje. Maar ook daar komt vaak geen respons op :x
Gebruikersavatar
lambodiecast
Berichten: 718
Lid geworden op: do 26 feb 2009 12:44

Re: LamboDieCast - 13 juli : mijn foto's gewoon gepikt !!!!

Bericht door lambodiecast »

Heb geen enkele reactie van hun kant gehad ... maar merk wel dat de hele kit inclusief foto's niet meer op de site staat, gelukkig heb ik een pdf door mijn advocaat laten maken (is mijn schoonbroer, dat helpt) met de datum op en met getuigen ... dus ontkennen helpt niet.

We gaan nu even kijken hoe we het aanpakken, want per foto kost het hun iets meer dan 150 Euro, met 9 foto's is dit een mooi bedrag ... natuurlijk het met een rechtzaak hard maken zal me net zoveel kosten ... dus vrees dat het niets zal worden :evil: :evil:

En heb er tot overmaat van ramp nog twee modellen in bestelling staan, waar ik al 20% op betaald heb ... anders wist ik het wel :twisted:
Mark
Afbeelding
The Lamborghini scale car collection - 928 models with 7062 photos online
Tinman
Berichten: 481
Lid geworden op: zo 02 mar 2008 11:44
Schaal: 1:18

Re: LamboDieCast - 13 juli : mijn foto's gewoon gepikt !!!!

Bericht door Tinman »

Stuur eens heel subtiel een mailtje over een model dat je graag "wilt" kopen voor wat informatie. Als je daar antwoord op krijgt eens vragen waarom ze niet op je vorige mail gereageerd hebben :worshippy:
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

Re: LamboDieCast - 13 juli : mijn foto's gewoon gepikt !!!!

Bericht door Johan »

Waanzinnige modellen en dan die foto`s....... :worshippy:
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Gebruikersavatar
lambodiecast
Berichten: 718
Lid geworden op: do 26 feb 2009 12:44

Re: LamboDieCast - 12 aug : nog eens een update !

Bericht door lambodiecast »

Het is een tijdje geleden, maar de collectie is wel degelijk groter geworden, heb alleen veel te veel werk gehad ... zelfs tijdens mijn vakantie heb ik niet stilgezeten :evil:

Enkele weken geleden is deze speciale editie van Minichamps aangekomen, de 1/43 Lamborghini Gallardo LP560-4 van de Academy of Ice uit 2008 in een gelimiteerde oplage van slechts 1104 stuks :
Afbeelding

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Daarna ook nog even een 1/43 Lamborghini Estoque van Mondo Motors gekocht, niet echt een super afgewerkt schaalmodel, maar voor zijn prijs zeker niet slecht :
Afbeelding

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

En als ik dan toch bezig was heb ik gelijk de 1/24 versie van dezelfde wagen en dezelfde fabricant gekocht, ze staan schitterend naast elkaar in de vitrine, 1/43, 1/24 en de 1/18 die ik al had :
Afbeelding

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Het zijn misschien geen supermodellen zoals de MR van de laatste keer, maar het kan niet altijd van dergelijke hoog ... en duur niveau zijn hé.

Ik heb nog enkele modelletjes klaarstaan voor een shoot, en er is nog heel wat lekkers onderweg uit het Verre Oosten ... ik zal dus dringend nog wat foto's moeten maken :oops:
Laatst gewijzigd door lambodiecast op vr 13 aug 2010 10:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Mark
Afbeelding
The Lamborghini scale car collection - 928 models with 7062 photos online
Gebruikersavatar
Timo95
Berichten: 889
Lid geworden op: do 24 dec 2009 22:08
Locatie: Beveren, België

Re: LamboDieCast - 12 aug : nog eens een update !

Bericht door Timo95 »

Mooie aanwinsten :drool: :thump_up:
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

Re: LamboDieCast - 12 aug : nog eens een update !

Bericht door Johan »

Dat is echt gaaf die drie modellen in verschillende schaal naast elkaar. :thump_up:
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Gebruikersavatar
Bert
Berichten: 880
Lid geworden op: za 10 jan 2009 15:22
Schaal: 1:18
Locatie: Oosterwolde

Re: LamboDieCast - 12 aug : nog eens een update !

Bericht door Bert »

Brimbrammer schreef:Dat is echt gaaf die drie modellen in verschillende schaal naast elkaar. :thump_up:
ja das echt een superfoto.. :thump_up: . En dan die gallardo wat een mooi ding zo met dat sneeuw echt gaaf gedaan :dance:
Afbeelding
Gebruikersavatar
rudie20vt
Berichten: 3577
Lid geworden op: vr 25 feb 2005 21:59
Schaal: 1:43
Locatie: Haaksbergen

Re: LamboDieCast - 12 aug : nog eens een update !

Bericht door rudie20vt »

heerlijke die foto's met meerdere modellen naast elkaar. :thump_up: :thump_up: :thump_up:
Afbeelding
Gebruikersavatar
lambodiecast
Berichten: 718
Lid geworden op: do 26 feb 2009 12:44

Re: LamboDieCast - 12 aug : nog eens een update !

Bericht door lambodiecast »

Vermits de foto's met meerdere modellen bij elkaar best in de smaak vallen ... hier een teaser van de update die binnenkort komt :
Afbeelding
1/43 en 1/24 model van de Lamborghini Murcielago R-GT door Motorama (niet duur en best mooi afgewerkt)

enjoy ... :cool:
Mark
Afbeelding
The Lamborghini scale car collection - 928 models with 7062 photos online
Gebruikersavatar
johan4
Berichten: 616
Lid geworden op: zo 01 feb 2009 21:30
Locatie: De Kop van Noord-Holland

Re: LamboDieCast - 12 aug : nog eens een update !

Bericht door johan4 »

Mooie modellen met een hele gave livery! :worshippy:

Gr Johan
Afbeelding

Teller : 49 X 1:18 / 214 X 1:43
Gebruikersavatar
lambodiecast
Berichten: 718
Lid geworden op: do 26 feb 2009 12:44

Re: LamboDieCast - 13 aug : extra update !

Bericht door lambodiecast »

Heb ondertussen de site bijgewerkt tot vandaag, dus nog enkele extra modelletjes die in de schijnwerper kunnen staan :

1/24 model van de Lamborghini Murcielago R-GT door Motorama (ondertussen heb ik hiervan drie verschillende uitvoeringen)
Afbeelding

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Dezelfde wagen als hierboven, maar dan in 1/43 uitvoering, ook door Motorama :
Afbeelding

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Dezelfde basis, maar dan in een andere livery ... ook van Motorama en in 1/43
Afbeelding

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Een beetje spielerei ... een 1/64 model van de Lamborghini Superleggera door Mondo Motors
Afbeelding

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

En als laatste een 1/24 model door Maisto van de Murcielago LP640 ... gekregen van mijn jongste zoontje :dance:
Afbeelding

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Ik heb nog enkele dingetjes die onderweg zijn, maar dit is zowat hetgene ik de laatste weken heb kunnen toevoegen aan de verzameling Raging Bulls :cool:
Mark
Afbeelding
The Lamborghini scale car collection - 928 models with 7062 photos online
Plaats reactie