Enige probleem, ik heb hier totaal geen ervaring mee en wil hem natuurlijk wel meteen goed doen. Vandaar een paar vragen aan de experts die hier rondwaren.
1. waarmee kan ik het beste de body van zijn lak ontdoen (puur de metalen delen)? De dorpels zijn van plastic maar ook rood, ik denk echter dat het volstaat om deze een beetje op te schuren en met de body mee te spuiten.
2. wat is de beste manier om de body vervolgens te prepareren voor de lak? Ik neem aan dat dit gewoon met (nat) schuurpapier te doen is maar weet niet welke korrel hiervoor het beste is.
3. ik bezit geen airbrush dus zal ik het met een spuitbus verf moeten doen. Wie weet welk merk/type ik het beste glanzend zwarte verf kan aanbrengen?
4. en last but not least zal er ook een laag transparante lak op moeten, tips betreffende geschikte merken zijn hier ook weer meer dan welkom!
Het gaat overigens over dit model, een 1:18 Ford Focus ZX3 van Motormax. Eigenlijk is dit de Amerikaanse versie maar er zitten geen knipperlichten in de binnenkant van de grille dus eigenlijk lijkt deze perfect.

Het proces zal ik met alle plezier hier posten als er vordering is