Formule 1 2010

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Schumi28
Forumbestuur
Schaal: 1:43
Contacteer:

Re: Formule 1 2010

Bericht door Schumi28 »

Coulthard: "De Formule 1 is een teamsport"

Voormalig Formule 1-coureur David Coulthard verbaast zich over alle ophef die is ontstaan over de teamorder die Felipe Massa zondag van Ferrari zou hebben gekregen in de Grand Prix van Duitsland. Volgens de Schot zijn teamorders normaal in de Formule 1 en is het ook onmogelijk om ze uit de Formule 1 te verbannen.

"De enige manier om een einde aan teamorders te maken is om alle teams met één auto te laten rijden", schreef hij in een column voor de Britse krant The Daily Telegraph. "Zolang teams met twee wagens rijden - en sommige teams zouden daar zelfs graag drie van maken - is de regel die teamorders verbiedt, niet uitvoerbaar."

"Het publiek denkt dat de Formule 1 om de individuele coureurs draait, maar dat is een groot misverstand", vervolgde de adviseur van Red Bull. "Toen ik zelf nog reed, maakte ik die denkfout ook. Net als alle andere coureurs reed ik voor zowel mijzelf als voor het team. Toen mij in 1997 op het circuit van Jerez gevraagd werd om aan de kant te gaan voor Mika Hakkinen en een jaar later opnieuw in Melbourne, gehoorzaamde ik beide keren, maar beide keren deed ik het met tegenzin. Ik heb me vaak afgevraagd wat er gebeurd zou zijn als ik niet zo inschikkelijk was geweest. Hadden mensen dan meer respect voor mij gehad? Had ik wereldkampioen kunnen worden? Had het team mij dan ontslagen? Dat zijn allemaal zaken die een coureur moet meewegen in zijn beslissingen en waar Massa ongetwijfeld ook mee worstelt."

"Frank Williams, mijn oude teambaas, nam vaak beslissingen die de coureurs erg boos konden maken, maar als we dan begonnen te klagen, zei hij altijd dat het niet om ons gaat, maar om de zevenhonderd werknemers die voor het team werken. Wij zijn slechts twee coureurs die betaald krijgen voor ons werk. En hij had gelijk. De teambaas moet vrij zijn om beslissingen te nemen waarvan hij denkt dat ze het beste zijn voor het team. Het is dan aan de coureur om te gehoorzamen of niet. En de beste coureurs zijn niet altijd de beste teamspelers..."
:worshippy: hulde voor deze uitspraken, zo waar als koe :worshippy:
Ik zeg Coulthard voor een gastrolletje voor één ronde in de WMSC :lol: :lol:
Afbeelding

Visit my website: Le Mans Modelcars
fish88

Bericht door fish88 »

Goh niet verwonderlijk voor iemand die graag 2de rijder speelde (en ook niet beter kon presteren).
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
St. Paul

Bericht door St. Paul »

En Frank Williams had gelijk. :ja:

Gezien zijn successen sinds de tijd dat DC daar reed en het feit dat de plaatsen 2 en 3 van Williams' meest succesvolle rijders in beslag genomen worden door, en let op want hier komen DE namen :worshippy: HILL en RALF SCHUMACHER. :lol:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Als de Formule 1 zo'n teamsport is, waarom wordt de ene rijder dan boven de andere gekozen :?: Dat Alonso WC kan worden heeft niks met het team te maken, kijk maar naar Button, Brawn maakt em WC en vervolgens rijdt hij bij McLaren. Als Ferrari gewoon de opstelling als bij ronde 47 was gebleven had het team daar helemaal niet onder geleden, die hadden dan toch een 1-2 te pakken.
Waar het "team" samen met die Spanjaard en de Brazo voor moet zorgen is om elke race een 1-2 te scoren, dan zien we aan het einde wel wie er de titel voor WC van de coureurs mag gaan dragen. Dat is in mijn ogen teamsport, zorgen dat het merk bovenaan komt te staan, maar daar draait het in de F1 helemaal niet om, daar wordt eerst gekeken welke coureur de meeste punten heeft, en daarna pas het merk/team. Dus Coulthard moe nie loellen nie. :baby:
Ferrari10flrb
Contacteer:

Bericht door Ferrari10flrb »

Net terug van vakantie en benieuwd naar de reakties alhier over de teamorders. Race gezien met een aantal fransen op een camping in Frankrijk.

Maar wat een hoop hypocriet geschreeuw weer.
Teamorders in de F1 zijn al zo oud als de F1 zelf.
En ik weet 100% zeker dat alle andere teams het zelfde zouden doen in de situatie dat 2 coureurs op de 1e 2 plaatsen rijden waarbij de nr2 nog een kans(je) heeft op de titel en de nr2 vrijwel niet meer.

Dus ik heb er niet zoveel moeite mee. Wel als beiden nog een kans op de titel hebben zoals bij Red Bull en Mc Laren.

De manier waarop Ferrari het deze keer deed was zoals vaker weer buitengewoon dom.

Als de FIA teamorders wil verbieden maak de straf dan zo zwaar dat de teams het wel laten om teamorders uit te delen.
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Ik snap het wel, maar ik hou meer van strijd op de baan. Veel van de sport wordt zo zoutloos met al die afspraken vooraf. Sport is voor mij wat uitgevochten wordt op de baan en niet vooraf in contracten en stal orders. Zo is Vettel het liefje van Red Bull, maar staat Webber toch nog bovenaan. Ja als zo'n jongen knoeit op de baan, dan verdiend hij de rol van zogenaamd 1e coureur zijn niet. Nou ben ik overduidelijk geen Vettel fan.

Zo vind ik de tour de france ook geen ruk aan. Dan fietsen ze naast elkaar om af te spreken dat de een de rit mag winnen als de ander maar het geel kan houden. Dan moet de een eigenlijk stoppen als bij de ander de ketting erafloopt. Welnee pech, doorrijden.

Ik vind Williams wel erg voor eigen parochie spreken. Tuurlijk het team verdiend geld met een betere classering, maar het gaat om de sport, het heilige vuur van een coureur. Het team is in dienst van die 2 wagens. Dat Schumacher voorbij moest aan Barrichello in Amerika destijds voor Ferrari, gaf terecht veel hoon in Amerika.
Schumi28
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

Peter Parker schreef:Ik snap het wel, maar ik hou meer van strijd op de baan.

Hoe vond je de actie schumacher -barrichello van zondag dan :?: :mrgreen:
Afbeelding

rsh_scuderia
Moderator
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

Voor een ouderwetse, Duitsche moordaanslag wa het niet verkeerd. Maar wat kan je anders van iemand verwachten die bekend staat om anderen de baan af te rossen die beter zijn dan hem?
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Peter Parker schreef: Zo is Vettel het liefje van Red Bull, maar staat Webber toch nog bovenaan. Ja als zo'n jongen knoeit op de baan, dan verdiend hij de rol van zogenaamd 1e coureur zijn niet.
Inderdaad. En wie weet waar Webber nu had gestaan als hij van het begin af aan gelijke behandeling had gehad. En als er 1 team moet weten dat teamorders juist kunnen leiden tot verlies is het Ferrari. Want Irvine had kampioen geweest als hij niet het halve seizoen had moeten wachten op de beenbreuk van MS.

Heb weinig van de race gezien. Maar wat ik heb gezien was wat ik van Hongarije verwacht had. "Spanning" door tactiek. McLaren had een slecht weekend, niets bijzonders op deze baan. Maar ben toch een beetje bang dat ze teveel terrein verliezen dit jaar.Daarmee is dit een van de eerste jaren waar het team niet harder groeit ten opzichte van de directe concurrentie. :(

Nu maar hopen dat Webber kampioen gaat worden want die gun ik het het meest. :ja:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Schumi28
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

rsh_scuderia schreef:Voor een ouderwetse, Duitsche moordaanslag wa het niet verkeerd. Maar wat kan je anders van iemand verwachten die bekend staat om anderen de baan af te rossen die beter zijn dan hem?
Zo heerlijk om een infantiele mening te horen :mrgreen: :thump_up: alleen om de boel op te jutten.
Om met de woorden van iemand anders te spreken: wat ben je toch een hysterisch krijsend wijf Hermann :dance: net zoals Barrichello
Afbeelding

Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

Agnes Kant schreef op 25 juli jl. :
Zet je wagen er dan naast en bewijs eens dat je een kerel bent, ipv die zeikerd die constant over de boordradio op iedereen aan het letten is, behalve op dat ene gaatje waar hij zijn wagen er naast kan zetten.
Als je gekeken had had je gezien/gehoord dat Barrichella reeds twee ronden voor het befaamde moment op de radio zat te jammeren dat Schumacher zo verschrikkelijk gemeen de deur dicht deed bij elke bocht, al zat ze er toen nog niet eens binnen een wagenlengte achter! :lol:

Schumacher begint, zodra hij uit de laatste bocht accelereert, aan een diagonaal pad richting pitmuur, zodra Barrichello dicht genoeg genaderd is, en het gat nog maar amper een wagenbreedte groot, duikt Barrichella tussen muur en mercedes... Schumacher wilde hem logischerwijs buitenom dwingen, en daar was meer dan voldoende ruimte om een inhaalactie te maken. En laten we wel wezen, het snelheidsverschil van de Williams t.o.v. de Benz was daarvoor groot genoeg!

Barrichella zit jaren na dato nog steeds hardop te piepen over zijn tijd bij Ferrari, het team dat van hem een meervoudig GP-winnaar en multimiljonair heeft gemaakt, het team waaraan hij te danken heeft dat 'ie uberhaupt nog steeds in Formule 1 actief is. Ook vorig jaar bij Brawn zat 'ie meerdere keren te joelen over het feit dat de teamleiding Button beter materiaal gaf blah, blah, blah. Meneertje is leuk en sympathiek op momenten dat het hem goed gaat, op andere momenten is het een meer dan vervelende, en zwaar gefrustreerde huilebalk.

Kortom; zoals we van je gewend zijn Hermann, grote woorden (moordaanslag :nuts: ) maar getuige je quote van vorige week, weinig consequent en wederom getuigend van matig inzicht.

Voor de verandering ben ik het wel met St. eens, als één van beide Red Bull meneertjes de titel verdient is het Webber wel. Als je (zoals Vettel) in hedendaagsche F1 niet in staat bent al die pole-positions te verzilveren, ben je slechts een matig rijder, en daarmee geen kampioenschap waardig.

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
rsh_scuderia
Moderator
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

Als je goed had gekeken Jol dan had je kunnen zien dat PMS eerst in zijn linkerspiegeltje keek, geen Williams zag, tyoen rechterspiegeltje en toen een abruptere lijn nam.

De binnenkant verdedigen had makkelijk gekund, waarom doet zo een sufferd niet logisch nadenken en laat de Williams dan lekker via de buitenkant rijden.
Op zich kan ik wel leven met een mooie crash waar Rubinho zijn wagen parkeert op de helm van Schumi. Maar zo een ondoordachte actie....
Als hij de binnenkant had verdedigd was er niks aan het handje geweest. Hoogstens had Rubinho hem er in T3 naast kunnen zetten, maar PMS kan goed een gaatje dichtmaken. Alleen heeft hij wederom aangetoond dat als hij niet geconcentreerd is, hij een steek laat vallen en deze koste wat kost goed wilt maken, met alle ondoordachte en domme risico' s van dien.

Wat alle relnichten van dit forum ook mogen beweren, ondoordacht is het zeker :thump_up:
Luchtfietser Maximus schreef:

Barrichella zit jaren na dato nog steeds hardop te piepen over zijn tijd bij Ferrari, het team dat van hem een meervoudig GP-winnaar en multimiljonair heeft gemaakt, het team waaraan hij te danken heeft dat 'ie uberhaupt nog steeds in Formule 1 actief is. Ook vorig jaar bij Brawn zat 'ie meerdere keren te joelen over het feit dat de teamleiding Button beter materiaal gaf blah, blah, blah. Meneertje is leuk en sympathiek op momenten dat het hem goed gaat, op andere momenten is het een meer dan vervelende, en zwaar gefrustreerde huilebalk.

Kortom; zoals we van je gewend zijn Hermann, grote woorden (moordaanslag :nuts: ) maar getuige je quote van vorige week, weinig consequent en wederom getuigend van matig inzicht.
:lol: Een vakantie zou je goed doen Anton :thump_up:
Zoveel onzin in een post ben ik zelfs van jou niet gewend.

Kan mij het boeien dat ze teamgenoten zijn, dat het Barrichello is.
Als je zou hebben opgelet, nogmaals zou hebben dan had je kunnen zien dat PMS een fout maakte bij het opkomen rechte stuk. De Williams wordt er naast geplempdt en de Mercedes drukt de auto de muur in. Wellicht in de hoop dat hij afremt om zijn eigen fout goed te maken.
Als het Kubica, Alonza, Heidfeld, Schumachert, Webber, vettel, Kobayashi, Senna, Prost, Villeneuve, Ascari of Clarck was geweest die op zo een wijze de muur in gedrukt zou zijn, zou ik hetzelfde hebben gezegd. Totale waanzin en onzin. Geen enkele reden toe, geen belang en geen noodzaak.
Ging het om het kampioenschap nadat je ernstig in je kont bent gebatst door de betreffende rijder in het jaar er voor kan ik mij zo een 'brain freeze' wel indenken. Maar Inlevend vermogen, dat is niet je sterkste punt he Anton :D
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Zei Agnes Kant dat? Die ex SP voorvrouw? Diep respect voor haar ballen. :worshippy:
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

Schumi28 schreef: Hoe vond je de actie schumacher -barrichello van zondag dan :?: :mrgreen:
Wat een achtelijke actie. Hij mag nu 10 plaatsen terug op de grid. Onder het mom dat hij er misschien van leert :nuts: Waarschijnlijk hebben ze niet zijn historie helemaal op een rijtje. Dit is wat je noemt een draaideur mongool :doh: die niets anders doet dan andere rijders het liefst van de weg af rammen.
Ze moeten die Kl*te Duitser schorsen voor het leven.
Schumi28
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

jonnoT schreef:
Schumi28 schreef: Hoe vond je de actie schumacher -barrichello van zondag dan :?: :mrgreen:
Wat een achtelijke actie. Hij mag nu 10 plaatsen terug op de grid. Onder het mom dat hij er misschien van leert :nuts: Waarschijnlijk hebben ze niet zijn historie helemaal op een rijtje. Dit is wat je noemt een draaideur mongool :doh: die niets anders doet dan andere rijders het liefst van de weg af rammen.
Ze moeten die Kl*te Duitser schorsen voor het leven.
Dat vindt ik nou weer overdreven, dit is wel het close-racing zoals je vroeger ook zag, echt op de limiet. Als het schumacher niet geweest was, vond ik het ook prachtig :smoke: :thump_up:
Het is ook nooit goed he, anders is het een saaie optoch en als er actie is, dan is het weer te erg :mrgreen: :thump_up:

Ook al staat hier geen muur, was dan vast ook levensgevaarlijk:
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie