Mooie bestellertjes Straatauto. Ik ken ze niet uit mijn jeugd, maar ze geven me wel een nostalgisch gevoel.
Hetzelfde geldt voor die geweldige Bedford van Chummy. 1 euro... Ik had vroeger een groene Matchbox Bedford dieplader met rood/gele schuiver met rupsbanden erop. Even zoeken op het internet levert de volgende plaatjes op. Ik wist niet dat er zo'n mooi doosje bij gezeten heeft.
Vandaag heb ik me op de beurs in Nunspeet ook laten verleiden tot een Franse camion: een Berliet GBC van het Franse leger in 1:43.
Prachtig, nieuw en voor ongeveer een derde van de nieuwprijs. Foto's volgen. Wel een buitenbeentje in mijn verzameling, maar een leuke aanvulling: Frans, vrachtwagen en militair. Dat heb je in 1:18 niet. De CX van Norev 1:18 staat in bestelling. Ik ben benieuwd wanneer die uitkomt. Hij ziet er in ieder geval veelbelovend uit!
Trouwens, Straatauto gaat ook maar door met zijn website
http://straatauto.weebly.com. Pagina 18 alweer zag ik. Een mooi document.
Onderstaande Visa eerste type (met de bijnaam 'Varkensneus') is toch wel een aardig karretje intussen vind ik. Binnenkort ga ik een fotoreportage maken in 1:1 van een Visa tweede type 2 cilinder.
Een nieuw zijspoor van mijn hobby, die reportages. De eerste reportage was van een zeldzame Fiat 128 Panorama.
Een Visa en een Ami8 fotografeerde ik twee jaar geleden in Frankrijk 'in het wild':
Zo, weer genoeg omlijsting bij dit geweldige topic, dat al weer ruim 3 jaar in de lucht is, meer dan 70.000 keer is bekeken en richting de 6000 berichten en 385 pagina's gaat. Het voorziet in een behoefte, Straatauto!