Marktplaats

Deel hier je positieve en negatieve ervaringen met modelauto winkels. Houd het wel netjes! Het vergelijken van prijzen is ook niet de bedoeling, dat kan iedereen zelf.
Maarten Mercedes
Schaal: 1:18
Contacteer:

Re: Marktplaats

Bericht door Maarten Mercedes »

Ik had via Marktplaats 6 3inch modelletjes verkocht, gegevens al verstuurd.
Krijg ik een mailtje terug dat de beste man een hele hoge rekening heeft gehad en de modellen niet meer kon betalen. Ook had hij ''per ongeluk'' mijn mailtje weggegooid zodat hij niet even kon mailen dat hij ze niet meer hoefde.
:evil:
Maarten
Afbeelding
Flickr
Nelis

Bericht door Nelis »

Maarten Mercedes schreef:Ik had via Marktplaats 6 3inch modelletjes verkocht, gegevens al verstuurd.
Krijg ik een mailtje terug dat de beste man een hele hoge rekening heeft gehad en de modellen niet meer kon betalen. Ook had hij ''per ongeluk'' mijn mailtje weggegooid zodat hij niet even kon mailen dat hij ze niet meer hoefde.
Vaag, meestal staan deze mailtjes nog in de prullenbak. Ik heb ongeveer het zelfde meegemaakt, ze hebben zich dan gewoon bedacht...
Johan
Schaal: 1:43

Bericht door Johan »

Nelis schreef:
Brimbrammer schreef:Weer een mindere ervaring op Marktplaats, ditmaal met Frank uit Rucphen Brabant.

Hij bood een Mercedes SL65 Black Series aan volgens het bieden principe.
Ik bood 50 euro en kreeg daarop een mailtje terug (volgende dag) waarin hij verklaarde dat hij het model voor 68 euro naar me wilden opsturen.
Ik mail terug dat het prima is maar dat ik het model wilden ophalen als dat mogelijk was, dit ivm eventueel schade bij de post.
Krijg ik twee dagen later een mail terug met de volgende tekst "hallo het model is al op gahaalt grt " :|

Al met al geen kerel van zijn woord helaas, iemand die zijn deal niet nakomt, triest.
Je kunt het ook van de andere kant bekijken. Hoe vaak heb je iets verkocht op MP voordat het daadwerkelijk verkocht is?

Wie het eerst daadwerkelijk komt of geld overmaakt heeft hem ''gewonnen'' bij mij. Vaak zat gehoord: Ik kom hem dan en dan halen, of ik
maak het geld gelijk over. Daarna dus helemaal niets meer...
Ik wilde betalen maar als je z,n gegevens niet krijg en vervolgens een paar dagen niets meer hoor dan tja...........
(reden om het op te halen is om risico per post te vermijden)
Als hij gewoon reageerden op m,n mail of tel nummer had ik binnen een half uurtje voor z,n deur kunnen staan of anders geld overmaken zodat ik het model later kon ophalen.
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Maarten Mercedes
Contacteer:

Nelis schreef:
Maarten Mercedes schreef:Ik had via Marktplaats 6 3inch modelletjes verkocht, gegevens al verstuurd.
Vaag, meestal staan deze mailtjes nog in de prullenbak. Ik heb ongeveer het zelfde meegemaakt, ze hebben zich dan gewoon bedacht...
En dan ook nog zo stom zijn om zo'n verhaal te verzinnen wat nergens op slaat, alsof die 15 euro verschil maakt bij een hele hoge rekening :lol:
Je kunt er maar het beste om lachen en je modellen aan een liefhebber gunnen :D
Maarten
Afbeelding
Flickr
Timber

Bericht door Timber »

Brimbrammer schreef: Ik wilde betalen maar als je z,n gegevens niet krijg en vervolgens een paar dagen niets meer hoor dan tja...........
Als hij gewoon reageerden op m,n mail of tel nummer had ik binnen een half uurtje voor z,n deur kunnen staan of anders geld overmaken zodat ik het model later kon ophalen.
Bij mensen waar je het niet kunt ophalen moet je altijd al voorzichtig mee zijn. Als het mij gebeurd haak ik altijd meteen af en ga ik verder kijken, hoe interessant de prijs ook mag zijn.
Johan
Schaal: 1:43

Bericht door Johan »

Timber schreef:
Brimbrammer schreef: Ik wilde betalen maar als je z,n gegevens niet krijg en vervolgens een paar dagen niets meer hoor dan tja...........
Bij mensen waar je het niet kunt ophalen moet je altijd al voorzichtig mee zijn. Als het mij gebeurd haak ik altijd meteen af en ga ik verder kijken, hoe interessant de prijs ook mag zijn.
Voor alle duidelijkheid, afhalen was geen probleem alleen had ik zijn adres nog nodig, is afhalen niet mogelijk gaat voor mij de deal ook niet door nee.
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Straetos

Bericht door Straetos »

@ Sybren

En hoe is jouw ervaring tot nu toe???
Wild wild horses couldn't drag me away
Maarten Mercedes
Contacteer:

Re: Altijd Wat te Purmerend

Ik heb op Marktplaats en model gezien bij de adverteerder Front uit Prumerend. Is dit een betrouwbaar adres? Ik kan er niet heenrijden want het is aan de andere kant van Nederland. Is het verantwoord om een model op te laten sturen bij deze adverteerder?
Maarten
Afbeelding
Flickr
SuperCars
Contacteer:

Bericht door SuperCars »

Het jammere van MP is dat iedereen alles voor niets wilt hebben.. :thump_down:
andre
Schaal: 1:50

Re: Altijd Wat te Purmerend

Bericht door andre »

Maarten Mercedes schreef:Ik heb op Marktplaats en model gezien bij de adverteerder Front uit Prumerend. Is dit een betrouwbaar adres? Ik kan er niet heenrijden want het is aan de andere kant van Nederland. Is het verantwoord om een model op te laten sturen bij deze adverteerder?
Ik heb bij deze persoon ook een tijd geleden wat gekocht , contact en versturen verliep prima .
Alles netjes zoal afspraak geleverd . :thump_up:
Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .
Maarten Mercedes
Contacteer:

andre schreef:
Maarten Mercedes schreef:Ik heb op Marktplaats en model gezien bij de adverteerder Front uit Prumerend. Is dit een betrouwbaar adres? Ik kan er niet heenrijden want het is aan de andere kant van Nederland. Is het verantwoord om een model op te laten sturen bij deze adverteerder?
Ik heb bij deze persoon ook een tijd geleden wat gekocht , contact en versturen verliep prima .
Alles netjes zoal afspraak geleverd . :thump_up:
Dank voor uw reactie!
Ik ga snel wat bestellen :D
Maarten
Afbeelding
Flickr
Blade
Banned

Bericht door Blade »

iemand ervaring met ene maurice B ???
graag info
groeten Jeroen
steel niet van de overheid want ze dulden geen concurrentie
michel26

Bericht door michel26 »

Uit den ham zekers :doh:
Blade
Banned

Bericht door Blade »

toevallig ken je 'm :?:
groeten Jeroen
steel niet van de overheid want ze dulden geen concurrentie
andre
Schaal: 1:50

Bericht door andre »

Blade schreef:toevallig ken je 'm :?:
Tja deze persoon is hier aanwezig onder de naam Mercedes-Fan :mrgreen:
Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .
Plaats reactie