Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er jaren
Re: Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er j
Toch wel een beetje nostalgie. Maar ik ben (uit voorzorg) maar niet aan die serie begonnen.
Volvo, Volvist, Volvo voor Live (met een v en niet met de f)
Leuk model. Ik ben ook blij dat ik niet verder ben gegaan met die serie, er is al genoeg moois.
Die Dinky re-edition serie is inderdaad erg leuk. Ook ik begin er maar niet aan, heb nog een andere, 1:1 "hobby".
Deze kocht ik afgelopen zondag op Italia Houten. In het echt een erg zeldzame verschijning. Ik kan me niet zo gauw herinneren of er in dit topic ooit een plaatje van is gepost. Modelletje past wel niet helemaal in mijn verzamelonderwerp maar ik vond 'm te leuk om te laten liggen. Sorry voor de wat belabberde kwaliteit van de foto's, het weer is niet al te best op dit moment
.

Seat 1200 Sport. Gebouwd van 1975 tot 1979, gebaseerd op techniek van de Fiat 127. De motor was een 1197 cc viercilinder met 67 pk, afkomstig uit de Seat 124. De motor was dwars voorin geplaatst en leunde een aantal graden voorover. Met dit aggregaat kon de 1200 Sport een snelheid van bijna 160 km/u halen. Alhoewel de koets enige sportiviteit niet ontzegd kan worden had de Seat geen sportwagenprestaties helaas. Daarvoor was de motor te tam. In 1977 kreeg de auto een motor van 1438 cc met 77 pk waarmee de Sport al wat beter vooruit wilde. De naam wijzigde dan ook in 1430 Sport. Er zijn er in totaal ruim 19.000 van gebouwd. In Spanje stond dit type bekend als "Bocanegra", wat zoveel wil zeggen als "zwarte mond". De reden lijkt me duidelijk
. Modelletje is van IXO/Altaya.
Deze kocht ik afgelopen zondag op Italia Houten. In het echt een erg zeldzame verschijning. Ik kan me niet zo gauw herinneren of er in dit topic ooit een plaatje van is gepost. Modelletje past wel niet helemaal in mijn verzamelonderwerp maar ik vond 'm te leuk om te laten liggen. Sorry voor de wat belabberde kwaliteit van de foto's, het weer is niet al te best op dit moment

Seat 1200 Sport. Gebouwd van 1975 tot 1979, gebaseerd op techniek van de Fiat 127. De motor was een 1197 cc viercilinder met 67 pk, afkomstig uit de Seat 124. De motor was dwars voorin geplaatst en leunde een aantal graden voorover. Met dit aggregaat kon de 1200 Sport een snelheid van bijna 160 km/u halen. Alhoewel de koets enige sportiviteit niet ontzegd kan worden had de Seat geen sportwagenprestaties helaas. Daarvoor was de motor te tam. In 1977 kreeg de auto een motor van 1438 cc met 77 pk waarmee de Sport al wat beter vooruit wilde. De naam wijzigde dan ook in 1430 Sport. Er zijn er in totaal ruim 19.000 van gebouwd. In Spanje stond dit type bekend als "Bocanegra", wat zoveel wil zeggen als "zwarte mond". De reden lijkt me duidelijk

Rock & Roll!!!
Ah, nog iemand die in Houten heeft lopen kwijlen op al die leuke en betaalbare modellen... mooie Seat, een auto die je hier destijds al zelden zag (ook niet als 1430). De kleur vind ik super!
- buttonfreak
- Schaal: 1:64
- Contacteer:
Altijd mooi gevonden,de Seat,ook zeer sportief 

Leuke updates weer uit heel verschillende periodes.
De Seat was vroeger wel één van mijn favorieten.
Past mijns inziens perfect bij je verzameling: er zitten voldoende Fiat-genen in.
Een andere auto waar ik aan moet denken bij het woord bocanegra:
De Lancia Beta Montecarlo

source: http://imcdb.org/
De Seat was vroeger wel één van mijn favorieten.
Past mijns inziens perfect bij je verzameling: er zitten voldoende Fiat-genen in.
Een andere auto waar ik aan moet denken bij het woord bocanegra:
De Lancia Beta Montecarlo

source: http://imcdb.org/
Vandaag geen Michelin toestanden,wat mijn bijdrage betreft..
maar Kringloop toestanden
Ford Thames Caravan - Corgi Toys 420 ( 1 achterdeur ont breekt)

en nog enkele plastiek fordjes....

maar Kringloop toestanden

Ford Thames Caravan - Corgi Toys 420 ( 1 achterdeur ont breekt)

en nog enkele plastiek fordjes....

Laatst gewijzigd door chummy dj op vr 05 nov 2010 22:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Het Seat Coupeetje blijft een pracht karretje. Stond jaren eentje om de hoek bij mijn ouderlijk huis
De Monte Carlo is een van mijn favoriete Lancia's . Schitterende coupé , alleen was dat hoofdzakelijk qua bodywerk want onderhuids voldeed het een en ander niet om daarmee echt sportief uit je dak te gaan

De Monte Carlo is een van mijn favoriete Lancia's . Schitterende coupé , alleen was dat hoofdzakelijk qua bodywerk want onderhuids voldeed het een en ander niet om daarmee echt sportief uit je dak te gaan

Dat hebben ze later toch grotendeels opgelost?
Zeker een mooie auto, de Montecarlo. Als jochie me een keer het schompes gefietst om er een in te halen, ik had er nog nooit een gezien en vond 'm prachtig.
Leuke aanwinsten uit de kringloop weer! Die Thames heb ik ook, jaren geleden eens in Houten gekocht.
Zeker een mooie auto, de Montecarlo. Als jochie me een keer het schompes gefietst om er een in te halen, ik had er nog nooit een gezien en vond 'm prachtig.
Leuke aanwinsten uit de kringloop weer! Die Thames heb ik ook, jaren geleden eens in Houten gekocht.
- straatauto
- Contacteer:
Leuke bijdragen weer de afgelopen week!
De Mitsubishi Sapporo van Neo die Alpina liet zien is natuurlijk zondermeer een Beauty.
Tripoux reageert daarop met het noemen van de Celeste die ik nota bene in dezelfde kleur blauw sinds een
paar maanden in 1:43 in huis heb (niet verkrijgbaar in Europa, maar via een vriendelijke beursmedewerker
speciaal overgevlogen uit Japan) Even wachten op een bijpassende Mitsubishi voor een duo-foto ..... dus t.z.t. in dit topic.
Ik plaats vandag twee Opeltjes.
De Caravan B was bij Neo in de standaard serie in wit leverbaar (en had ik niet aangeschaft)
Deze goudkleurige versie van MCW (oplage 300 st.) kwam ik ook weer tegen op de beurs.......
waar overigens ook de A Coupé van Starline vandaan komt.
Opel Kadett B Caravan 1971 Neo
Opel Kadett A Coupé 1963Starline Models

De Mitsubishi Sapporo van Neo die Alpina liet zien is natuurlijk zondermeer een Beauty.
Tripoux reageert daarop met het noemen van de Celeste die ik nota bene in dezelfde kleur blauw sinds een
paar maanden in 1:43 in huis heb (niet verkrijgbaar in Europa, maar via een vriendelijke beursmedewerker
speciaal overgevlogen uit Japan) Even wachten op een bijpassende Mitsubishi voor een duo-foto ..... dus t.z.t. in dit topic.
Ik plaats vandag twee Opeltjes.
De Caravan B was bij Neo in de standaard serie in wit leverbaar (en had ik niet aangeschaft)
Deze goudkleurige versie van MCW (oplage 300 st.) kwam ik ook weer tegen op de beurs.......
waar overigens ook de A Coupé van Starline vandaan komt.
Opel Kadett B Caravan 1971 Neo
Opel Kadett A Coupé 1963Starline Models

Kijk ook eens op mijn Website: http://straatauto.weebly.com
Mooie Kadetts! In zo'n B-Caravan bezorgde mijn oom brood en kruidenierswaren.
Ik zet de modellen traditiegetrouw maar weer even in hun tijdsbeeld.

source: http://www.imcdb.org/
Ik zet de modellen traditiegetrouw maar weer even in hun tijdsbeeld.

source: http://www.imcdb.org/
Erg leuk! Goud was begin jaren '70 populair op de B-Kadett, er stonden er jarenlang twee bij me in de straat (allebei sedans trouwens, de Caravan zag je minder en was over het algemeen ook niet in 'luxe' metallic kleuren uitgevoerd). De Kadett A was tegen die tijd al vrijwel uitgestorven, en zeker de coupé. Mijn buurman had destijds een Olympia vierdeurs coupé, een donkergroene luxe uitvoering van de B-Kadett.

Mooie Opels,zeker die caravan,daar heb ik vaak ingezetten als kleine jongen,samen met mijn nonkel...waar is de tijd... 

- MB 500 Sec Ronnie
- Schaal: 1:6
toffe Opel modellen Straatauto
mooie kleuren combo heeft de coupe.
Ron

mooie kleuren combo heeft de coupe.
Ron