Maserati MC20 2/1/2023 (P.159)

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Johan
Schaal: 1:43

Re: GioGio collectie: Bentley Azure

Bericht door Johan »

Volgend model is er één van Bentley.

Bentley Azure
De Bentley Azure is een grote, zeer luxe vier zits cabriolet gebouwd door Bentley Motors Limited in zijn fabriek in Crewe , Engeland .
Het model debuteerde in 1995 op het Continental -platform en werd geproduceerd in haar oorspronkelijke gedaante tot 2003.
Een compleet nieuwe versie duberteerde in 2006 en is gebaseerd op het nieuwere Arnage platform.

De motor is er één met de traditionele inhoud van 6,75 liter turbocharged V8 met een vermogen van 400 pk.
De 0-100 sprint deed ie in zo,n 6,4 seconden, hetgeen erg snel genoemd mag worden gezien zijn gewicht van dik 2600 kg.
In 2006 kwam de vernieuwde versie van de Azure maar deze keer op basis van de Arnage, ook kreeg deze versie uiteraard de verbeterde V8 in het vooronder.
Deze leverde nu 450 pk.
Deze vernieuwde V8 was nu voorzien van een twin turbo setup ipv de enkele turbo op de vorige V8.
Een 0-100 deed ie nu in 5,9 seconden en z,n top lag op 274 km/u.

De overtreffende trap was de Azure T met zijn 507 pk sterke V8.
Dit leverde een 0-100 op van 5,5 seconden en een top van 288 km/u.

Voor de zeer rijken onder ons en waarvoor een "standaard" Azure niet genoeg is is er de mogelijkheid om voor een Mulliner te gaan.
Bij de Mulliners zijn er nog meer mogelijkheden om de Azure geheel naar eigen wens te maken, het heeft een behoorlijk meerprijs maar dat zal voor de geintresseerde geen probleem zijn, ze krijgen er immers ook iets aparts naar wens voor terug.
Alsof een normale Azure nog niet bijzonder genoeg is.

Kortom, heb je genoeg geld en zoek je een combinatie van een cabrio, luxe en kracht en is alleen het beste goed genoeg voor je....dan is de Bentley Azure jouw ding.

De volgende generatie Azure zal vermoedelijk gebaseerd zijn op de Mulsanne.

merk: Bentley
model: Azure
schaal: 1/43
fabrikant: Minichamps
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Johan op vr 07 jun 2019 19:25, 3 keer totaal gewijzigd.
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Johan

Re: GioGio collectie: Mercedes CL63 AMG en Bentley Azure

Bericht door Johan »

:)
Laatst gewijzigd door Johan op za 18 nov 2017 12:24, 1 keer totaal gewijzigd.
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Ricardo
Moderator
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Erg fraaie foto's :drool: Het interieur is ook erg mooi :drool:
Jeffrey1985
Contacteer:

Bericht door Jeffrey1985 »

Je weet wel mooie foto's te maken! Zo komt de Bentley er nog beter uit. :drool:
Privecollectie: http://modelautoforum.nl/viewtopic.php? ... 3cd82883a3 :idea:

Zie ook mijn instagram page @jeffrey_modelcars
Johan

Bericht door Johan »

Dank jullie, ben blij dat jullie de foto`s kunnen waarderen. :)

Vandaag bracht de postbode wederom een pakje met twee heerlijke modellen, wederom beide Bentleys.
Uiteraard zullen ook hier spoedig foto`s van komen. :wink:
Ricardo
Moderator
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Brimbrammer schreef:Dank jullie, ben blij dat jullie de foto`s kunnen waarderen. :)

Vandaag bracht de postbode wederom een pakje met twee heerlijke modellen, wederom beide Bentleys.
Uiteraard zullen ook hier spoedig foto`s van komen. :wink:
Het beloofd veel goeds aan je onderschrift te zien :worshippy: Ik hoop ergens volgende week een Bentley Continental Supersports binnen te krijgen. Net gewonnen op Ebay :dance: Helaas de cabrio supersports net niet kunnen winnen :cry:
Johan

Bericht door Johan »

Ricardo schreef: Ik hoop ergens volgende week een Bentley Continental Supersports binnen te krijgen.
Die is ook zeker de moeite waard, ik wilde zelf ook voor dat model gaan maar op de zoektoch naar die supersport kwam ik de andere Bentleys tegen die ik dus deze week aan onze collectie toe heb mogen voegen.
Welke kleur heb je van de supersport ? (die hier ook erg hoog op de wenslijst staat :roll: )
benzfreak
Schaal: 1:18

Bericht door benzfreak »

Prachtig :worshippy:
michel26

Bericht door michel26 »

Heb de Bentley hier ook in het lichtblauw :worshippy:
Die CL ziet er erg vet uit moet even wat bedenken dat ie hier ook in de collectie past :D
Ricardo
Moderator
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Ik heb de witte dealer-editie voor een zacht prijsje gewonnen op Ebay :dance: Ik wacht met spanning op je foto's van de S1 en de Brooklands :thump_up:
Johan

Bericht door Johan »

@ michel26
Het model opzich is toch al een goede reden om in je collectie te zetten. :wink:

@ Ricardo
De witte is inderdaad ook machtig mooi maar zou zelf niet kunnen keizen tussen de witte of een zwarte uitvoering.
Wellicht dan maar beiden nemen..... :P
Johan

Re: GioGio collectie: Bentley S1 Continental Flying Spur

Bericht door Johan »

Voor de volgende Bentley moeten we even terug naar 1955.

Bentley S1 Continental Flying Spur
De Bentley S1 is eveneens een zeer luxe wagen maargoed, welk model is dat niet van Bentley en slechts zeer beperkt geproduceerd van 1955 tot 1959.
In totaal zijn er 3538 exemplaren gebouwd.
Van de S1 3072 stuks, de S1 long wheelbase 35 stuks en van de S1 Continental 431 stuks.
Het model heeft een 4,9 liter zes cilinder lijnmotor van 178 pk waarmee zijn topsnelheid lag op 166 km/u en een 0-100 in 13,2 seconden.
Niet echt spectaculaire cijfers maar wat zou dat bij een dergelijke wagen, dat was en is niet waar het om gaat in die klasse.

De Continental versie van de S1 is min of meer custom made.
Zo werd aluminium gebruikt ipv staal en de motor had een andere afstellen met aangepaste eigenschappen.
Bentley beweerde toen ook dat de S1 Continental de snelste vierzitter ter wereld zou zijn.
Het is overigens onbekend hoeveel meer vermogen de Continental had ten opzichte van de standaard S1.

Opvallend is ook dat de S1 vrijwel indentiek is met de Rolls Royce Silver Cloud 1, enigste verschil zou de gril zijn.

merk: Bentley
model: S1
uitvoering: Continental Flying Spur
schaal: 1/43
fabrikant: Minichamps
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Johan op vr 07 jun 2019 21:00, 4 keer totaal gewijzigd.
Johan

Re: GioGio collectie: Bentley S1 Continental

Bericht door Johan »

:)
Laatst gewijzigd door Johan op za 18 nov 2017 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Nelis
Schaal: 1:18

Bericht door Nelis »

Erg mooie Bentley!
Ricardo
Moderator
Contacteer:

Bericht door Ricardo »