Maserati MC20 2/1/2023 (P.159)

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Niek-106
Schaal: 1:18
Contacteer:

Re: GioGio collectie: Bentley S1 Continental

Bericht door Niek-106 »

Ik heb de laatste update van je gemist, stuk voor stuk vind ik ze geslaagd hoor :thump_up:
Afbeelding
OTF'er

Bericht door OTF'er »

Knappe S1!
Werd van deze niet de wondermooie S1 H.J Mulliner Fastback afgeleid?
Afbeelding
Bugatti Veyron

Bericht door Bugatti Veyron »

Prachtige Continental! :worshippy:
Afbeelding
Bugatti - Le pur sang de l'automobile.
Johan
Schaal: 1:43

Bericht door Johan »

OTF'er schreef:Knappe S1!
Werd van deze niet de wondermooie S1 H.J Mulliner Fastback afgeleid?
Naar mijn weten is dat inderdaad één van de coachbuilt modellen, een variant van het originele S1 body.
Er waren verschillende carrosseriebouwers die de S1 voorzagen van hun eigen lijnen met schitterende modellen als gevolg.

Even opgezocht: van de 3538 gebouwde S1 exemplaren zijn er 175 met een aangepaste carrosserie danwel "coachbuilt body".
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
tripoux
Contacteer:

Bericht door tripoux »

Prachtige S Continental!
De enige brit die ik heb is een R Continental van Dinky.
Johan

Re: GioGio collectie: Bentley Brooklands

Bericht door Johan »

Het volgende model is een waar vlaggenschip uit de stal van Bentley.

Bentley Brooklands
De eerste generatie Brooklands is vanaf 1992 op de markt en was het nieuwe vlaggenschip van Bentley nadat de Mulsanne en Eight uit porductie waren genomen.
Dit model ging mee tot 1998 toen de Arnage het stokje overnam en daarmee verdween de naam Brooklands van de markt.

Echter in 2008 werd die naam nieuwe leven in geblazen met de Brooklands van de tweede generatie en dat is tevens waar het hier bij het schaalmodel om gaat, het is een ware tweedeurs vierzits coupé.
De V8 uit deze Brooklands was op dat moment de krachtigste motor ooit door Bentley gemaakt, ook de hoeveelheid koppel was nooit eerder terug te vinden in een Bentley.
De nieuwe generatie zal volledig met de hand worden gebouwd en de oplage zal worden beperkt tot 550 stuks om exclusiviteit te garanderen. De eerste exemplaren werden begin 2008 aan hun nieuwe eigenaren overhandigd.
We zullen er direct wat cijfers bijpakken, 6,75 liter V8 twinturbo, 530 pk en een gigantische 1050 Nm !! aan koppel.
Dit alles is goed voor een topsnelheid van 296 km/u en een 0 naar 100 sprint in slechts 5,3 seconden, dit zijn pure sportwagen waardes en dat voor een wagen met een gewicht van 2635 kg.
Ook goed om te weten dat deze wagen met de optionele keramische remmen meer stopkracht bied dan welke andere op dat moment beschikbare personen auto ook.
Deze Bentley is overigens niet de snelste van het merk in 2008, dat is de Continental GT Speed met zijn twaalfcilinder en een top van 326 km/u.
Nu in 2010 mag de 630pk sterke Continental Supersports zich de snelste noemen met 329 km/u.

Hoe zal die Porsche rijder zich voelen als ie deze Bentley maar niet uit zijn binnenspiegel gereden krijg op de snelweg........ :doh:

merk: Bentley
model: Brooklands
schaal: 1/43
fabrikant: Minichamps
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Johan op vr 07 jun 2019 21:39, 4 keer totaal gewijzigd.
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Johan

Bericht door Johan »

Nog even samen.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Johan op vr 07 jun 2019 21:39, 3 keer totaal gewijzigd.
Niek-106
Contacteer:

Bericht door Niek-106 »

Zeer fraai gelijnde auto vind ik het, kleurtje doet hem ook goed :thump_up:
Afbeelding
peugeot-gek

Bericht door peugeot-gek »

mooie foto's van een mooi model. :thump_up:
Zeer goed in detail genomen die niet gemakkelijk is op een 1/43 model.

weer leuk het woordje vooraf :worshippy:
Wat zijn oude wagens toch leuk.
Ricardo
Moderator
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Ook al zo'n fraaie kleur :drool: Ik vind persoonlijk de andere velgen mooier die onder de dealer editie zitten. Ik heb zelf beide in 1:18 en een 1:43 die in de designset zit. Fotowerk is ook weer puik :dance:
Maarten Mercedes
Contacteer:

Bericht door Maarten Mercedes »

Britser kan het niet, een Bentley met een six-and-tree-quarter liter engine under the bonett.

Super aanwinst :dance:
Maarten
Afbeelding
Flickr
Johan

Bericht door Johan »

@ Niek-106, heb inderdaad geprobeerd om die lijnen zo goed mogelijk uit te laten komen door middel van het spelen met de belichting. :)

@ peugeot-gek, 1/43 op de foto zetten geeft inderdaad zo zijn problemen tov 1/18 maargoed, we doen ons best. :wink:

@ Ricardo, die andere velgen zijn zeker ook mooi maar juist bij de Brooklands vind ik deze iets extra,s hebben, zo ogen echt als 20 inch. :roll:
Maar inderdaad, dat andere model velg is ook niet te versmaden.

@ Maarten Mercedes, een inhoud van 6,75 liter is inderdaad een magische waarde geworden. :cool:
michel26

Bericht door michel26 »

Mooie foto`s van een Ubergeyle Bentley :drool:

Alleen je beschrijving klopt niet de snelst Bentley is de Continental GT Supersports in plaats van de Speed ;) met een top van 329
Johan

Bericht door Johan »

michel26 schreef:
Alleen je beschrijving klopt niet de snelst Bentley is de Continental GT Supersports in plaats van de Speed ;) met een top van 329
Je heb daar inderdaad een feit maar ik ging eigenlijk uit van het moment van introductie (2008). (na het teruglezen van m,n eigen stukje kan je inderdaad niet helemaal opmaken dat het hierbij ook om 2008 ging, de tijd dat ook de Brooklands op de markt kwam)
Gezien vanuit 2010 is inderdaad de Supersports de snelste, zal het dan ook even toevoegen aan het stukje en bedankt voor de tip... :thump_up: (die zijn altijd welkom natuurlijk)
Johan

Bericht door Johan »

@ michel26, we hebben het stukje iets aangepast en wat toegevoegd, nogmaals bedankt voor de tip. :wink:
Plaats reactie