Maserati MC20 2/1/2023 (P.159)

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
michel26

Re: GioGio collectie: Bentley Brooklands

Bericht door michel26 »

Alstu, erg leuk trouwens die stukjes :thump_up:
Nelis
Schaal: 1:18

Bericht door Nelis »

Erg vette Bentley, ik vind de velgen erg mooi staan! :thump_up:
andre
Schaal: 1:50

Bericht door andre »

Prachtige Bentley's en tevens ook knap fotowerk, ziet er goed uit zo in 1:43 :thump_up:
Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .
Maarten Mercedes
Contacteer:

Bericht door Maarten Mercedes »

Brimbrammer schreef: @ Maarten Mercedes, een inhoud van 6,75 liter is inderdaad een magische waarde geworden. :cool:
Wel jammer dat ze de Mulsanne hebben verVolkswaagniseerd door hem vierwielaandrijving te geven.
Er ligt nog wel een 6,75l V8 in maar deze is gekoppeld aan een 8traps automaat :cry:
Gelukkig is de Brooklands nog wel lekker Bentleyisch
Maarten
Afbeelding
Flickr
Johan
Schaal: 1:43

Bericht door Johan »

Toch ben ik persoonlijk van mening Bentley er alleen maar beter van is geworden door de overname van VW.
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Maarten Mercedes
Contacteer:

Bericht door Maarten Mercedes »

Het zijn wel weer kwalitatief hoogstaande auto's. Het steekt allemaal geweldig in elkaar en de afwerking is subliem!
En gaat supergoed met de verkoop, Bentley is wereldwijd de grootste producent van 12 cilinders :thump_up:
Maarten
Afbeelding
Flickr
Johan

Bericht door Johan »

De volgende Bentley is binnen, zal zorgen dat ie spoedig op de gevoelige plaat komt. :wink:
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Ricardo
Moderator
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Brimbrammer schreef:De volgende Bentley is binnen, zal zorgen dat ie spoedig op de gevoelige plaat komt. :wink:
:evil: Die van mij komt morgen pas :mrgreen:
Johan

Bericht door Johan »

Alvorens we verder gaan eerst nog wat sfeer plaatjes...... :wink:
(foto's niet meer beschikbaar)
:D
Laatst gewijzigd door Johan op ma 18 sep 2017 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Jeffrey1985
Contacteer:

Bericht door Jeffrey1985 »

Broer en zus naast elkaar. Altijd leuk :thump_up:
Privecollectie: http://modelautoforum.nl/viewtopic.php? ... 3cd82883a3 :idea:

Zie ook mijn instagram page @jeffrey_modelcars
Johan

Re: GioGio collectie: Bentley Continental Supersports

Bericht door Johan »

Dan nu onze laatste aanwinst van de collectie, zoals bekend wederom een Bentley en wel de snelste uit de stal van Bentley.

Bentley Continental Supersports
De allereerste productieauto met een topsnelheid van meer dan 100 mph (160 km/u) werd in de jaren twintig door Bentley vervaardigd, was gebaseerd op de 3 litre Speed en luisterde naar de naam 'Supersports'.
De geschiedenis herhaalt zich: weer brengen de Engelsen een Supersports, dit keer op basis van de Continental Speed.

De Supersports van vandaag betekent eigenlijk exact hetzelfde als destijds, namelijk méér vermogen en minder gewicht.
Om met de W12-krachtbron te beginnen, door de turbodruk op te voeren en de luchttoevoer te vergroten stijgen vermogen en koppel met achtereenvolgens 20 pk en 50 Nm.
Dit brengt de output van de zesliter biturbomotor op 630 pk en 800 Nm, aan gewicht is verder 90 kilo gewonnen.
Een en ander komt op conto van de montage van met koolstofvezel versterkte keramische remschijven (-20 kg) en lichtere wielen (-10 kg).
Het luxueuze en elektrisch verstelbare meubilair maakte plaats voor handmatige bediende exemplaren.
Verder wordt er alcantara bekleding gebruikt en hebben ze een lichte koolstofvezel schaal, ze wegen liefst 21 kg pér stuk minder dan de kolossale stoelen.
Verder is nog 8 kilo in het onderstel gewonnen, alsmede her en der nog wat andere grammetjes en dat resulteert in de snelste Bentley aller tijden.
De Supersports is bedoeld voor personen die een Continental met meer dynamiek willen maar goed, de Engelsen ontwikkelden het model ooit als luxe en zware cruiser.
Dus dan kan er ook nog wat aan de software van het stabiliteitsprogramma, de automaat, de elektronisch instelbare schokdempers en de stuurbekrachtiging zijn gedaan, maar de Supersports is en blijft een grote zware bak van nog altijd bijna 2,5 ton.
Ondanks 10 procent meer vermogen op de vijf centimeter bredere achteras is er al rijdend (mede door de positie van de W12-motor vóór de vooras) nog steeds het nodige onderstuur in het weggedrag te bespeuren.
Uitbreken van de achterzijde is er nooit bij en 'ondeugend' kun je hem al helemaal niet noemen.
(bovenstaand stukje komt van de autotelegraaf en weet de Supersports goed te omschrijven)

De Supersports is op de markt vanaf eind 2009.
De sprint van 0 naar 100 doet ie in 3,9 seconden en daarna gaat ie stug door naar 329 km/u.

merk: Bentley
model: Continental
uitvoering: Supersports black
schaal: 1/43
fabrikant: Minichamps
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Johan op vr 07 jun 2019 22:43, 4 keer totaal gewijzigd.
Nelis

Bericht door Nelis »

Lekkere dikkerd! :thump_up:
Johan

Bericht door Johan »

(foto's niet meer beschikbaar)
Laatst gewijzigd door Johan op vr 15 sep 2017 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Ricardo
Moderator
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Erg fraai :drool: Vooral het rode interieur is :worshippy: Nu alleen nog een mooie rooie Arnage en je hebt een geweldige set :dance:

De duo continental shot is ook heerlijk om te zien.
niva
Contacteer:

Bericht door niva »

Als ik deze plaatjes zie zou ik haast een plankje Bentley's ga toevoegen aan m'n verzameling. :lol:
Plaats reactie