Scalemasters verzameling nieuwe detailfoto's en groepsfoto

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
scalemaster
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 04 jul 2010 22:22

Scalemasters verzameling nieuwe detailfoto's en groepsfoto

Bericht door scalemaster »

Hoi hierbij wil ik wat foto's laten zien van mijn cmc Ferrari 156 sharknose.
Ik was eerst van plan de bugatti t35 te fotograferen ,maar ik zag dat mercedesfan al een hele mooie foto serie had gemaakt


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Dit is dus echt weer een cmc model met details from hell,maar doordat de meeste details van de wielophanging zo klein zijn en uit zoveel onderdelen bestaat( meer dan 25 onderdelen per wielophanging) komt het model heel fragiel over.

Ik heb me laten vertellen dat het motorcompartement meer dan 250 onderdelen telt
Laatst gewijzigd door scalemaster op zo 12 dec 2010 02:21, 3 keer totaal gewijzigd.
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: een paar kiekjes van de ferrari 156 van CMC

Bericht door rsh_scuderia »

Schitterend model.
Je foto's zullen al sneller beter zijn dan die van Mercedes fan/Danielle.
Hoe je foto's nog beter kunnen worden gemaakt is simpel; de details nog groter plaatsen voor een muurtje met Spagtelputz.
Want dat verdiend deze CMC gewoonweg :thump_up:
scalemaster
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 04 jul 2010 22:22

Re: een paar kiekjes van de ferrari 156 van CMC

Bericht door scalemaster »

Daar zeg je wat.
Ik heb in de kelder nog wel een emmer goede plast staan en een paar plankjes hout voor een mooie foto doos.
tnx voor de tip

Over de foto's
deze zijn via imageshack gecomprimeert (van 2050 /1600 naar 640/480) en heb gezien dat de detailering wel geplet wordt daardoor.
Gebruikersavatar
Silverarrow
Berichten: 2942
Lid geworden op: zo 20 apr 2008 16:07
Schaal: 1:43

Re: een paar kiekjes van de ferrari 156 van CMC

Bericht door Silverarrow »

Erg gaaf model :worshippy: .
Afbeelding
scalemaster
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 04 jul 2010 22:22

Re: een paar kiekjes van de ferrari 156 van CMC

Bericht door scalemaster »

Nog een paar betere foto's met zn grote (najaa he wish he was his big brother) broer

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

URL=http://img189.imageshack.us/i/cmccars012.jpg/]Afbeelding[/URL]

Afbeelding

Afbeelding
iceman-kimi
Berichten: 93
Lid geworden op: vr 20 jan 2006 07:04

Re: een paar kiekjes van de ferrari 156 van CMC

Bericht door iceman-kimi »

Echt prachtige wagens en perfect uitgevoerd door CMC, de Exoto 156 is welliswaar nog beter, maar ook 2,5 keer zo duur, en af en toe heeft Exoto ook criminele kunstjes (pre order een model en gewoon je geld nooit terug krijgen, als een model uiteindelijk niet uit komt). Dus wat dat betreft heb ik 10x liever CMC :)
scalemaster
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 04 jul 2010 22:22

Re: een paar kiekjes van de ferrari 156 van CMC

Bericht door scalemaster »

Klopt helemaal Kimi dat de Exoto beter is ik heb hem in het echt gezien en is echt bizar gedetaileerd.
Het enige en grootste nadeel is dat de voorkant ,dus laten we zeggen 'de sharknose'' niet klopt met het orgineel.
CMC heeft dat toch beter voor elkaar.(al zou ik per direct wel mijn CMC ervoor inruilen)

En die voor aankondigingen van Exoto neem ik ook maar niet TE serieus,en zal dan ook nooit iets op pre_order bestellen bij Exoto.

Heb ik gelijk een vraag: wat is er belangrijker voor de verzamelaars onder jullie?

Een perfect gebouwd model met details waar je helemaal van gaat kwijlen,maar niet geheel natuurgetrouw is qua lijn?
of een zeer natuurgetrouw gelijnd model met minder indrukwekkende details?

Oftewel een cmc of een exoto?
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: een paar kiekjes van de ferrari 156 van CMC

Bericht door rsh_scuderia »

Exoto zit er ook regelmatig naast. Die laten de verhoudingen soms beter over doen komen naar de maatstaven en de smaak van nu en niet die van vroeger.
Met de Sharknose van CMC is dan ook iets mis.
Sterker nog, het aantal onderdelen en details bij CMC overtreft vaak die van Exoto.

Exoto schiet zichzelf al een aantal jaren in de voet door te hoge prijzen te vragen en daarvoor niets bijzonders te doen in verhouding met CMC.
CMC heeft daardoor mijn absolute voorkeur. Het materiaal gebruik is vaak beter (leer, echt chroom, aluminium e.d.), het aantal gebruikte onderdelen doet niets onder en is soms beter en daarnaast produceert CMC naar mijn onbescheiden mening betere modellen. En heeft daarnaast een betere prijs/kwaliteitsverhouding.
Gebruikersavatar
rpi
Berichten: 2395
Lid geworden op: do 01 nov 2007 21:26
Schaal: 1:18
Locatie: Willemstad

Re: een paar kiekjes van de ferrari 156 van CMC

Bericht door rpi »

Ik ben het helemaal eens met rsh_scuderia, maar daarnaast:

* Exoto kopiëert vaak modellen van concurrenten, zo is een groot deel van de F1 modellen van de Tamiya bouwpakketten gekopiëerd en is de Sharknose uitgekomen nadat die van CMC is uitgekomen. CMC heeft enkele jaren onderzoek naar de proporties etc. gedaan bij Ferrari en gesproken met mensen die de echte Sharknoses kenden.
* Exoto heeft vervolgens het ontwerp wat aan de huidige tijd aangepast door het model te pletten... :(
* Dan is de CMC ook nog eens gebouwd met toestemming van Ferrari en is de Exoto een "illegale". (staat op hun site ook niet vermeld als Ferrari, maar als Exoto Sharknose)
* De detaillering van Exoto is uitgebreider ingeval van de sharknose, maar daartegenover staat ook een veel hogere prijs. (die naar mijn mening niet in verhouding staat tot de geboden extra's)
* Exoto geeft GEEN service, CMC geeft waar mogelijk veel en gratis service, ook op oude modellen waar van garantie geen sprake kan zijn.

Dus het moge duidelijk zijn dat CMC mijn voorkeur heeft :D
iceman-kimi
Berichten: 93
Lid geworden op: vr 20 jan 2006 07:04

Re: een paar kiekjes van de ferrari 156 van CMC

Bericht door iceman-kimi »

rpi schreef:Ik ben het helemaal eens met rsh_scuderia, maar daarnaast:

* Exoto kopiëert vaak modellen van concurrenten, zo is een groot deel van de F1 modellen van de Tamiya bouwpakketten gekopiëerd en is de Sharknose uitgekomen nadat die van CMC is uitgekomen. CMC heeft enkele jaren onderzoek naar de proporties etc. gedaan bij Ferrari en gesproken met mensen die de echte Sharknoses kenden.
* Exoto heeft vervolgens het ontwerp wat aan de huidige tijd aangepast door het model te pletten... :(
* Dan is de CMC ook nog eens gebouwd met toestemming van Ferrari en is de Exoto een "illegale". (staat op hun site ook niet vermeld als Ferrari, maar als Exoto Sharknose)
* De detaillering van Exoto is uitgebreider ingeval van de sharknose, maar daartegenover staat ook een veel hogere prijs. (die naar mijn mening niet in verhouding staat tot de geboden extra's)
* Exoto geeft GEEN service, CMC geeft waar mogelijk veel en gratis service, ook op oude modellen waar van garantie geen sprake kan zijn.

Dus het moge duidelijk zijn dat CMC mijn voorkeur heeft :D
Ik wou daar net mee komen, Exoto heeft inderdaad geen contract met Ferrari, volgens mij laser scant CMC de wagens ook (tenminse, in de catalogus die ik van CMC kreeg stond een foto van de 250 TR die gelaser scant werd door CMC). Dus dat zou dan best goed kunnen dat CMC de verhoudingen veel beter voor elkaar heeft, als je het laser scant kunnen de verhoudingen niet mis zijn.
Gebruikersavatar
Ferrari10flrb
Berichten: 2996
Lid geworden op: zo 16 jul 2006 22:40
Schaal: 1:43
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Re: een paar kiekjes van de ferrari 156 van CMC

Bericht door Ferrari10flrb »

SCHITTEREND SCHITTEREND :worshippy: :drool: :worshippy: :drool:

Blijft geweldig om te zien. Ga vanavond mijn eigen 156 maar weer ff bekijken.

De "perfecte" 156 bestaat niet mede ook omdat er van de echte 1:1 geen exemplaar meer is.

Exoto is idd beetje een "boeven" club. Hebben niet de licensie om Ferrari's in dit segment uit te brengen, de Ferrari's op de site worden Tipo genoemd. En kondigen vaak maar wat aan. Zit zelf al lang te wachten op D246 1958.
Voordat CMC met de 156 kwam was bij Exoto dit model in geen velden of wegen te bekennen.

Neemt niet weg dat Exoto wel schitterende modellen heeft.
Gebruikersavatar
Ferrarifan
Berichten: 2988
Lid geworden op: wo 27 mei 2009 14:25
Schaal: 1:18
Locatie: Raalte
Contacteer:

Re: een paar kiekjes van de ferrari 156 van CMC

Bericht door Ferrarifan »

Prachtige plaatjes hier. Leuk om te lezen trouwens, al die meningen en verhalen over CMC en Exoto :worshippy:
Mijn website: http://www.ferdi-sferraricollectie.webnode.nl

Geweldig internationaal modelautoforum met veel oud leden van dit forum:
diecastexchange.com

Registreer je :thump_up:
Gebruikersavatar
mercedes fan
Berichten: 1969
Lid geworden op: za 11 okt 2008 16:57
Locatie: Den Ham

Re: een paar kiekjes van de ferrari 156 van CMC

Bericht door mercedes fan »

Lekker hoor deze 156 :thump_up:
Van de T35 kunnen we uiteraard nooit genoeg kiekjes zien, laat maar komen, zolang ze van kwaliteit maar beter zijn als rsh d'r foto's :ja: :mrgreen:
"Nothing is too beautiful, nothing is too expensive" - Ettore Bugatti Afbeelding
Gebruikersavatar
F40F50ENZO
Berichten: 1939
Lid geworden op: zo 22 okt 2006 17:29
Schaal: 1:18
Locatie: United States of Westland

Re: een paar kiekjes van de ferrari 156 van CMC

Bericht door F40F50ENZO »

:shock: BIJZONDER FRAAIE PLAATJES :drool: :worshippy: van een schitterend model
Helaas schittert dit model door AFwezigheid in mijn verzameling....
Staat wel bovenaan op mijn wensenlijstje
Een échte moderatorklassieker is: To delete or not to delete that's the question!!!
scalemaster
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 04 jul 2010 22:22

De Bugatti t35 half naakt (alleen voor 16 jaar en ouder)

Bericht door scalemaster »

Dit is hem dan ,de beroemde bugatti type 35 uit 1924.
heeft in zn hoogtijdagen meer dan 1000 wedstrijden gewonnen en ook nog gewoon straatwagen geweest.

De T35 is naar mijn mening de leukste auto die CMC gemaakt heeft , omdat hij zo lief en klein is maar ozo gedetaileerd.
Dit is ook een voogd limited maar dan zonder stikker,die staat alleen op de doos.

ENJOY (ik hoop dat de foto's inderdaad beter zijn dan ...................... :oops: :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En ja ook een Bugatti heeft af en toe een lekke band .
Afbeelding :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie