Na een aantal jaren met een compactcamera te hebben gezeult, heb ik deze zomer de knoop doorgehakt en ook maar een knappe camera gekocht.
Het is de Canon 40D met een EF-S 17-85 IS Kit
De keuze voor deze camera was eigenlijk heel eenvoudig, een kennis van mij heeft er een, en die maakt er prachtige foto's mee. Precies het soort foto's die ik er ook mee wil maken. Dus, inpakken en wegwezen.
En nu een aantal weken later kan ik niets anders zeggen dan dat het een goede keuze geweest is. Ik had zelf in het verleden een analoge Canon EOS met een Tamron 30-200 lens, die nog steeds te gebruiken is. Nadeel is dat doordat de 40D geen fullframe camera is, de lens 1,8x vergroot, wat qua zoomlens wel lekker meegenomen is, maar het scherpstellen op kleinere afstand is helemaal niet meer mogelijk, pas na een meter of 8 krijgt de Tamron weer scherp zicht.
Maar mij hoor je hierover niet zeuren, het feit dat ik deze lens nog kon gebruiken was een +. die ik niet verwacht had.
Enige dat ik er nu nog bij wil is een goede flitser, want ik heb inmiddels geleerd dat ook dat het verschil kan maken tussen een goede en een gewone foto...