alain_1978: Upd 19/07: Porsche 550A Spyder (Schuco 1:18)
Re: alain_1978: update 12/3: Morgan 4/4 Sport (Kyosho 1:18)
Mooie karretjes! 

Mooie update hoor.
Leuk ook om drie uitvoeringen zo naast elkaar te zien.
Dan kan je mooi de onderlinge verschillen goed bekijken.
Groeten Roeland.
Leuk ook om drie uitvoeringen zo naast elkaar te zien.
Dan kan je mooi de onderlinge verschillen goed bekijken.
Groeten Roeland.
Het is alweer lang geleden dat ik mijn laatste schaalmodel heb aangeschaft.
11 Maart was de laatste keer, zeker komkommertijd.
11 Maart was de laatste keer, zeker komkommertijd.
Prachtig deze Engelse Morgan- klassiekers met houten chassis

- Montezemolo
- Schaal: 1:18
- Contacteer:
Prachtig rijtje moderne Engelse klassiekers
Wat ik me wel afvraag, hoe zo'n merk als Morgan nog bestaansrecht heeft ? Maar dat terzijde.
Montezemolo

Montezemolo

Modelautoforum: 100% ADH
-
- Moderator
Ben het wel met Montzemelaar eens.Montezemolo schreef:Prachtig rijtje moderne Engelse klassiekers![]()
![]()
Wat ik me wel afvraag, hoe zo'n merk als Morgan nog bestaansrecht heeft ? Maar dat terzijde.
Montezemolo
Er zijn steeds minder stoere mannen die kiezen voor stoere wagens.
Dan liever een kapperauto zoals een A3 Cabrio voor veel mannen in plaats van een echt geinige wagen. Jammer.
Als ik een Morgan zie rijden moet ik toch altijd even glimlachen

- Jolly Club
Juist nu, zou ik zeggen !Wat ik me wel afvraag, hoe zo'n merk als Morgan nog bestaansrecht heeft ?

En zo in groen met zwarte spaken een hele fijne wagen voor de oogjes.

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Fraaie Morgan
De zwarte velgjes maken het af

De zwarte velgjes maken het af

Fraaie modellen! 

Duidelijk de categorie: SJIEK KLASSIEK
Greetz Richard

Greetz Richard
Hoezo noemen ze het verzamelwoede? ik wordt altijd vrolijk als ik er mee bezig ben!
- alain_1978
Ik denk dat Morgan op dit moment meer bestaansrecht heeft dan sommige andere merken. Onderstaand artikeltje is vorig jaar nog verschenen:Montezemolo schreef:Wat ik me wel afvraag, hoe zo'n merk als Morgan nog bestaansrecht heeft ? Maar dat terzijde.
"De zaken gaan goed bij Morgan en in de toekomst verschijnt er zelfs een nieuw model. Daarom is Charles Morgan op zoek naar nieuw personeel.
Als een van de weinige automerken heeft Morgan de crisis van vorig jaar goed doorstaan. Binnenkort kunnen er ook Morgans in de VS worden geleverd en over een paar jaar is het de beurt aan de nieuwe Eva GT. De komende jaren wordt het dus druk in Malvern Link, waar de Morgan-fabriek staat.
Volgens de BBC is Charles Morgan op zoek naar veertig man extra personeel. “Tijdens de crisis was onze strategie om vooral niet te veel op de voorgrond te treden en ons te concentreren op de succesvolle markten,” vertelt hij.
Veertig man extra lijkt niet veel, maar op het moment werken 160 mensen in de Morgan-fabriek. Dat betekent dus dat het personeelsbestand met 25 procent gaat groeien."
Niet slecht voor zo'n klein merk vind ik

James May: 'Did I just hear you, Jeremy Clarkson, say that you'd like a bit less power?' Jeremy: 'Yes you did.'
Een Morgan verheft zich boven de hedendaagse massaproductie, je krijgt nog het gevoel dat je iets "speciaals" in je bezit hebt.
Dat de afwerking daarbij ver beneden Audi-niveau is of dat het ruimteaanbod niet optimaal is, worden maar "kleine ongemakjes".
De lage rijhouding, de artisanale constructie, de fraaie lijn... dragen allemaal toe aan het unieke van Morgan.
Ook het bedrijf zelf is nog een toonbeeld van vakmanschap, de constructie van het essenhouten frame alleen al.
Daarom verbaast het me niet dat Morgan nog steeds aanspreekt.
Dat de afwerking daarbij ver beneden Audi-niveau is of dat het ruimteaanbod niet optimaal is, worden maar "kleine ongemakjes".
De lage rijhouding, de artisanale constructie, de fraaie lijn... dragen allemaal toe aan het unieke van Morgan.
Ook het bedrijf zelf is nog een toonbeeld van vakmanschap, de constructie van het essenhouten frame alleen al.
Daarom verbaast het me niet dat Morgan nog steeds aanspreekt.

- Marc540i
Mooie modellen deze Morgans,
Zien er alle 3 netjes uit,
wist helemaal niet dat
Kyosho deze modellen produceerde.
Grtz Marc.

Zien er alle 3 netjes uit,

Kyosho deze modellen produceerde.

Grtz Marc.
BMW = FREUDE AM SAMMELN !!!!! // HELP !! Ik heb bijna geen plaats meer !
Modellenteller, (1:18) BMW . . . . . 391 BMW (1:12) . . 3X
Modellenteller, (1:18) Overige . . . 142
TOTAAL aantal Modellen 1:18 . . . . 533
Modellenteller, (1:18) BMW . . . . . 391 BMW (1:12) . . 3X
Modellenteller, (1:18) Overige . . . 142
TOTAAL aantal Modellen 1:18 . . . . 533
- alain_1978
Re: alain_1978: update 3/04: Techno Classica-buit
Gisteren was het weer één van de hoogdagen in het jaar want het was weer tijd voor het jaarlijkse bezoekje aan de Techno Classica in Essen.
Dit jaar weer een supereditie met een overdosis aan klassieke wagens en uiteraard bergen miniaturen. En hieronder de buit
Op de stand van AutoArt heb ik deze Nissan GT-R SpecV gekocht. Hij stond in het rekje waar afgeprijsde AA-miniaturen stonden met defecten.
Op de doos stond in het Duits iets van transport. Ik dacht dat er transportschade aan was maar blijkbaar ging het alleen om het feit dat de transportbandjes
ontbraken omdat het model waarschijnlijk uit de doos geweest is. Het model is dus 100% in orde. Ik was al een tijdje van plan om hem aan te schaffen
dus dan maar een koopje gedaan.

Ze waren bij AutoArt precies zo blij dat ik model meenam dat ik er meteen ook nog een cataloog en enkele zelfklevers bijkreeg

Ook even bij Modelissimo langsgeweest en daar deze nieuwe TVR van Spark gekocht.
De 450 SEAC uit 1986. Een bruit uitziende sportwagen zoals alleen TVR het destijds kon

Even op de foto met de andere familieleden

Ook even bij Minichamps langsgeweest om hun nieuwe cataloog aan te schaffen

Onderweg bij Porsche Classics heb ik deze metalen postkaarten en een leuke pin van Porsche RS60 Spyder gevonden

Tot slot lag er bij het bedrijf Aston Workshop een gratis kalender

Dit jaar weer een supereditie met een overdosis aan klassieke wagens en uiteraard bergen miniaturen. En hieronder de buit

Op de stand van AutoArt heb ik deze Nissan GT-R SpecV gekocht. Hij stond in het rekje waar afgeprijsde AA-miniaturen stonden met defecten.
Op de doos stond in het Duits iets van transport. Ik dacht dat er transportschade aan was maar blijkbaar ging het alleen om het feit dat de transportbandjes
ontbraken omdat het model waarschijnlijk uit de doos geweest is. Het model is dus 100% in orde. Ik was al een tijdje van plan om hem aan te schaffen
dus dan maar een koopje gedaan.

Ze waren bij AutoArt precies zo blij dat ik model meenam dat ik er meteen ook nog een cataloog en enkele zelfklevers bijkreeg

Ook even bij Modelissimo langsgeweest en daar deze nieuwe TVR van Spark gekocht.
De 450 SEAC uit 1986. Een bruit uitziende sportwagen zoals alleen TVR het destijds kon

Even op de foto met de andere familieleden

Ook even bij Minichamps langsgeweest om hun nieuwe cataloog aan te schaffen

Onderweg bij Porsche Classics heb ik deze metalen postkaarten en een leuke pin van Porsche RS60 Spyder gevonden

Tot slot lag er bij het bedrijf Aston Workshop een gratis kalender

James May: 'Did I just hear you, Jeremy Clarkson, say that you'd like a bit less power?' Jeremy: 'Yes you did.'
- squadraminiatura
- Schaal: 1:43
Altijd leuk Techno Classica
Met die Nissan heb je een mooie slag geslagen
en die TVR is geweldig, met die enorme spoiler achterop
Geslaagd bezoek dus
Groeten,
Ferry

Met die Nissan heb je een mooie slag geslagen

Geslaagd bezoek dus

Groeten,
Ferry
Yep , moet daar ook es naartoe geraken , viel nu samen met de Namac-beurs
.
Mooie slag geslagen daar in Essen Alain , die TVR's zijn weer geweldig al vind k de blauwe en de bronskleurige de mooiste
, die met mega-spoiler ligt me iets minder.
Tevens mooie GTR in mooi kleurtje van AA

Mooie slag geslagen daar in Essen Alain , die TVR's zijn weer geweldig al vind k de blauwe en de bronskleurige de mooiste

Tevens mooie GTR in mooi kleurtje van AA