Garage diorama 1:24 van F40F50ENZO

Nick

Re: Garage diorama 1:24 van F40F50ENZO

Bericht door Nick »

Die muren zijn mooi gemaakt, net echt.
Oook je verlichting is knap gedaan, dit zal zeker een mooi eindresultaat krijgen.
Afbeelding
mct

Bericht door mct »

je bent mijn reddende engel hoop ik hehe.

ik ben ook al heel erg lang opzoek naar een oplossing voor muren enzo en nu zag ik jou post tot nu toe geweldig echt waar.
maar nu de vraag waar heb je die stempel vandaan??
F40F50ENZO
Schaal: 1:18

Bericht door F40F50ENZO »

[quote="mct"]je bent mijn reddende engel hoop ik hehe.
ik ben ook al heel erg lang opzoek naar een oplossing voor muren enzo en nu zag ik jou post tot nu toe geweldig echt waar.
maar nu de vraag waar heb je die stempel vandaan??[/quote]

Ik heb ze besteld via webwinkel Silly Sisters kijk onder schaal 1:24 en dan onder materialen.
Er zijn verschillende modellen / patronen, succes :thump_up:

[quote]effe een vraagje hoe kom je aan die deuren ? gekocht of ergens van gebruikt of evt. zelf gemaakt ?[/quote]
Zoals gemeld komen die van Pola, in treinenschaal G (dat is 1 :22,5)
Google de term Pola G en een schat aan artikelen komt voorbij, het is helaas wel een beetje prijzig.....
De deuren kwam ik bij toeval tegen in een treinenshop/hobbywinkel

Verder maak ik een heleboel dingen "from scratch" oftewel zelf vanaf foto's nagemaakt m.b.v. witte styreen profieltjes / buisjes / plaatmateriaal.
Ook kleine hout profieltjes e.d. Ik kijk eigenlijk altijd bij bouwmarkten wat ik "ergens"voor kan gebruiken.
Op de vele websites die ik bezoek zijn er mensen die hun vrouw geinstrueerd hebben om tandpasta dopjes e.d. absoluut niet weg te gooien e.d. :lol:

Vaak is het uitzoeken van maatvoeringen en materialen e.d. méér werk dan het uitvoeren van de klus.
Heb je zelf ideen om zoiets te beginnen, struin het internet af en plaats zoveel mogelijk interessante artikelen in je voorkeuren en lees op je gemak na hoe anderen het doen. SUC6 :thump_up:

Een goede website om te beginnen is modelbrouwers, daar staan hele mooie dio's op.
Nadeel vind ik alleen wel dat het veel militair is wat daar op staat, maar al Google-end kom je op allerlei sites terecht over heel de wereld....
Een échte moderatorklassieker is: To delete or not to delete that's the question!!!
mct

Bericht door mct »

dank :worshippy:

ik ga is goed kijken weet jij nog welke soort je psies had??
er zijn er zo veel

greets
Zuugnap

Bericht door Zuugnap »

Woooow allejezusminezus F40 wat doe je nou?? Geweldige Diorama kunsten :worshippy: :worshippy: wanneer komt er een 1:18? :cool: heel leerzaam ook!!
Afbeelding
F40F50ENZO

Bericht door F40F50ENZO »

mct schreef:dank :worshippy: ik ga is goed kijken weet jij nog welke soort je psies had??
er zijn er zo veelgreets
Ik had de stempel - Stretcher bond 1:24 - BIM103
:think: Ik ga maar eens commissie vragen bij die gekke dames..... :cool:
Een échte moderatorklassieker is: To delete or not to delete that's the question!!!
mct

Bericht door mct »

Ja dat zou ik maar gaan doen ja hehe.

ik ga binnen kort ook beginnen aan mijn diorama waar ik al 3 jaar mee bezig ben om spullen te verzamelen

eerst volgende week naar de intermodelbau en als ik daar geweest ben dan ga ik een paar stempels bestellen en dan maar is wat proef stukjes maken.

ik zal de dio ook hier op zetten, ik ben normaal gesproken op modelbrouwers actief maar zal het hier ook neer zetten als ik het niet vergeet

echt top voor je antwoorden ik kan nu echt gaan beginnen en dat is een goed gevoel.

dank

greetz eric
Plaats reactie