Maserati MC20 2/1/2023 (P.159)
- Bugatti Veyron
Re: GioGio collectie: Lamborghini Gallardo
Erg fraaie update, maar toch zie ik 'm liever in oranje. 

Bugatti - Le pur sang de l'automobile.
Een fel gekleurde Lambo komt er zeker ook nog, dat staat al vast.Bugatti Veyron schreef:Erg fraaie update, maar toch zie ik 'm liever in oranje.

nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
- Ricardo
- Moderator
- Schaal: 1:43
- Contacteer:
Helemaal mee eensBugatti Veyron schreef:Erg fraaie update, maar toch zie ik 'm liever in oranje.

Inmiddels weer twee exemplaren onderweg, één van een van oorsprong frans merk maar nu in duitse handen en één die van oudsher al duits is.
Omdat ons wenslijstje nog lang is was het lastig kiezen voor welke modellen we nu zouden gaan en de keuze is gevallen op een snel recent model en een historisch erg fraai model vind ik persoonlijk.
Verwacht ergens in de 2de helft van volgende week de plaatjes te kunnen tonen.
Omdat ons wenslijstje nog lang is was het lastig kiezen voor welke modellen we nu zouden gaan en de keuze is gevallen op een snel recent model en een historisch erg fraai model vind ik persoonlijk.

Verwacht ergens in de 2de helft van volgende week de plaatjes te kunnen tonen.

nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
- Jeffrey1985
- Schaal: 1:43
- Contacteer:
Je weet ons wel in spanning te houden 

Privecollectie: http://modelautoforum.nl/viewtopic.php? ... 3cd82883a3 
Zie ook mijn instagram page @jeffrey_modelcars

Zie ook mijn instagram page @jeffrey_modelcars
Jeffrey1985 schreef:Je weet ons wel in spanning te houden

- Ferrarifan
- Schaal: 1:18
- Contacteer:
Zeer mooi model van een superexoot 

Mijn website: http://www.ferdi-sferraricollectie.webnode.nl
@Brimbrammer: Dan zit er iig een Bugatti in de pijplijn. En die duitser van oudsher, geen idee welke dat kan zijn.
Groeten Roeland.
Groeten Roeland.
Het is alweer lang geleden dat ik mijn laatste schaalmodel heb aangeschaft.
11 Maart was de laatste keer, zeker komkommertijd.
11 Maart was de laatste keer, zeker komkommertijd.
Jij mag niet meer raden....Roebas schreef:@Brimbrammer: Dan zit er iig een Bugatti in de pijplijn. En die duitser van oudsher, geen idee welke dat kan zijn.

Die oude duitser is van het merk met de ster en komt uit 1956.
Als alles meezit komen ze woensdag binnen en zal ik proberen om ze gelijk even op de foto te zetten.
fijn kleurtje voor de gallardo
mooie aanwinst
grts bram

grts bram
Nieuwste:
1/18 AUDI R8 LMS 2014 24u Spa Spark
1/18 Aston Martin V12 GTE 2013 24u Le Mans Spark
1/18 Porsche GT3 RS 4.0 Black AUTOart
1/18 BMW 1M Valencia Orange GT Spirit
1/18 AUDI R8 LMS 2014 24u Spa Spark
1/18 Aston Martin V12 GTE 2013 24u Le Mans Spark
1/18 Porsche GT3 RS 4.0 Black AUTOart
1/18 BMW 1M Valencia Orange GT Spirit
Hele dag thuis op twee uurtjes na vanochtend en jawel, briefje in de bus van postbode......komen morgen terug... 

Knap model, dito foto's! 

Re: GioGio collectie: Mercedes-Benz 220S 1956
We hebben vandaag twee heerlijke schaalmodellen mogen ontvangen en we beginnen met de oudste, hiervoor gaan we terug naar het jaar 1956.
Mercedes-Benz 220S
De Mercedes-Benz 220a (W180 I) werd geintroduceerd in 1954 en de 220S (W180 II) kwam in 1956, dit was feitelijk dezelfde wagen maar dan met een andere motor.
Waar de 6 cilinder van de 220a nog 84 pk weet te leveren is dat bij de 220S verhoogd naar 106 pk, hiervoor gebruikte men eveneens een 2.2 liter 6 cilinder. Door dit hogere vermogen steeg ook de topsnelheid van 150 naar 160 km/u, omdat de wagens relatief zwaar waren duurde de sprint naar 100 km/u dan ook 17 seconden.
Dit model was in eerste instantie alleen als "saloon" leverbaar maar later ook als coupe en cabrio.
Wel waren de met de hand gebouwde auto`s behoorlijk luxe voor hun klasse met een overvloed van chroom, hout en leder. Als houtsoort was mahonie het meest gebruikte soort.
Een typische bijnaam voor de wagen was overigens ponton oftewel bolhoed.
Met dit model werd Mercedes overigens ook bekend als typisch taximerk, iets wat vandaag de dag nog steeds opgaat. Reden hiervoor is dat de 220 wereldwijd vaak als taxi gebruikt werd.
Met name in de kleurstelling van het schaalmodel spreekt mij erg aan.
merk: Mercedes-Benz
model: 220S
uitvoering: 1956
schaal: 1/43
fabrikant: Minichamps

Mercedes-Benz 220S
De Mercedes-Benz 220a (W180 I) werd geintroduceerd in 1954 en de 220S (W180 II) kwam in 1956, dit was feitelijk dezelfde wagen maar dan met een andere motor.
Waar de 6 cilinder van de 220a nog 84 pk weet te leveren is dat bij de 220S verhoogd naar 106 pk, hiervoor gebruikte men eveneens een 2.2 liter 6 cilinder. Door dit hogere vermogen steeg ook de topsnelheid van 150 naar 160 km/u, omdat de wagens relatief zwaar waren duurde de sprint naar 100 km/u dan ook 17 seconden.
Dit model was in eerste instantie alleen als "saloon" leverbaar maar later ook als coupe en cabrio.
Wel waren de met de hand gebouwde auto`s behoorlijk luxe voor hun klasse met een overvloed van chroom, hout en leder. Als houtsoort was mahonie het meest gebruikte soort.
Een typische bijnaam voor de wagen was overigens ponton oftewel bolhoed.
Met dit model werd Mercedes overigens ook bekend als typisch taximerk, iets wat vandaag de dag nog steeds opgaat. Reden hiervoor is dat de 220 wereldwijd vaak als taxi gebruikt werd.
Met name in de kleurstelling van het schaalmodel spreekt mij erg aan.
merk: Mercedes-Benz
model: 220S
uitvoering: 1956
schaal: 1/43
fabrikant: Minichamps

Laatst gewijzigd door Johan op ma 17 jun 2019 13:48, 4 keer totaal gewijzigd.
- Maarten Mercedes
- Schaal: 1:18
- Contacteer:
Re: GioGio collectie: Mercedes-Benz 220S 1956
Prachtig model deze Ponton
En dankzij de two-tone lak helemaal af

En dankzij de two-tone lak helemaal af