Artline's collectie - GT86

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Artline
Schaal: 1:43
Contacteer:

Re: Artline - Toyota Collectie

Bericht door Artline »

Ik ben al vele jaren een tevreden Toyota-rijder. Ok, het zijn niet de meest 'sexy' wagens en op een echt sportmodel is het vooralsnog wachten, maar de betrouwbaarheid, afwerking en degelijkheid zijn fenomenaal. En dat geeft toch ook heel wat rijplezier.

Op een gegeven ogenblik wilde ik een schaalmodel van mijn eigen auto (de eerste foto van deze thread).
Toen ik de afwerking van dat modelletje zag (MC) is het beginnen kriebelen voor meer.

Mijn vader verzamelde al 1:43, dus ben ik mee op de kar gesprongen. Een enorm nadeel van Toyota is dat er heel erg weinig schaalmodellen van worden gemaakt, het is soms lang zoeken naar een mooi exemplaar.

Ik moet wel zeggen dat de interesse voor de autosport mij al enkele keren heeft overtuigd om ook een Porsche in huis te halen (ook op schaal uiteraard :cool: ). Ik heb een idee in mijn hoofd voor een bijkomend verzamelthema, daarover misschien binnenkort meer.
Artline
Contacteer:

Bericht door Artline »

Het is eerder speelgoed (er zit zelfs pull-back in :D ), en niet 100 % de juiste maat. Het is desalniettemin mijn eerste Lexus en bovendien een cadeautje, dus hij mag mee in de kast! :thump_up:

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Artline op wo 20 mar 2013 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Artline
Contacteer:

Bericht door Artline »

Het is precies alweer even geleden dat ik hier nog een post gemaakt heb. Intussen is er een Yaris bijgekomen van Welly. Ik moet zeggen dat de afwerking eigenlijk nog mee valt. Het is natuurlijk geen MC, maar het kon erger.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Artline op wo 20 mar 2013 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.
v8-vette
Schaal: 1:18

Bericht door v8-vette »

blijft een geinig wagentje :worshippy:
Mr. Dj M.

Bericht door Mr. Dj M. »

Gewoon een leuk modelletje inderdaad!
Maar Toyota doet dus niet aan alles in 1:43 als dealer editie, zoals de meeste merken in Europa? Vaak zijn het dan alleen Minichamps modelletjes en dat merk is gewoon goed in die schaal. Je foto werk is trouwens netjes.
Nog niet de behoefte gevoeld ook buiten of in een diorama foto's te nemen? :roll:
Artline
Contacteer:

Bericht door Artline »

Dat idee is wel al eens in me opgekomen, maar ik vind het moeilijk om in de buitenlucht locaties te vinden die 'echt' genoeg overkomen. Een diorama heb ik (nog) niet, maar daarvoor geldt eigenlijk hetzelfde, je moet al een mooi gedetailleerd diorama hebben om het schaalmodel goed tot zijn recht te laten komen.

Daarom hou ik het voorlopig graag bij een effen achtergrond, ik ben namiddag wat aan het experimenteren geweest met enkele niet-Toyota modellen, misschien dat ik straks of morgen het resultaat kan posten.
Artline
Contacteer:

Bericht door Artline »

Ik ben nogal fan van alles wat zich op en rond het circuit verplaatst. Helaas kom je daar nooit veel Toyota's tegen, dus zie ik mij 'genoodzaakt' om af en toe ook eens een model in huis te halen dat niet tot de Japanse familie behoort.

Naast Toyota ben ik ontegensprekelijk fan van Porsche. Omdat het vaak moeilijk is om racemodellen met veel wit te fotograferen op een witte achtergrond, ben ik wat aan het experimenteren gegaan met andere kleuren.

Ziehier een eerste resultaat: uit de Porsche Supercup, de D'ieteren Porsche met Horion als piloot.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Artline op wo 20 mar 2013 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Artline
Contacteer:

Re: Artline - Verrassende wending!

Bericht door Artline »

Zelfde concept, andere Porsche en andere achtergrondkleur:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Artline op wo 20 mar 2013 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Jacco
Contacteer:

Re: Artline - Toyota collectie

Bericht door Jacco »

Leuk al die Toyota's het zijn mooie schaalmodellen vind ik.
Greetz Jacco
PAUDI MODEL
Artline
Contacteer:

Re: Artline's collectie

Bericht door Artline »

Vorige week kon ik een vrij zeldzaam (1/750) model op de kop tikken voor een schappelijk prijsje. Toen ik dit prototype het eerst zag op foto was ik dadelijk verkocht: wat een machine!

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Artline op wo 20 mar 2013 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Maarten Mercedes
Contacteer:

Bericht door Maarten Mercedes »

De Porsches zijn gave auto's, maar de Toyota concept is echt helemaal top :dance:
Maarten
Afbeelding
Flickr
TheSpeedfighter

Bericht door TheSpeedfighter »

Erg leuk thema!!!

Maar ik zie nog geen Supra's :shock:

Misschien als een tip, richt je ook op Australische modellen, hier rijden zo ongelofelijk veel toyota's rond het is echt niet normaal meer.
Als je wilt kan ik hier wel eens voor je kijken voor wat modelletjes :)

Trouwens je zou wel ongelofelijk blij zijn geweest met de komst van de LFA :D
Afbeelding

Maar dat is toch zeker een half uur rijden? Ik ben d'r met 10 minuten!!!
Artline
Contacteer:

Bericht door Artline »

Dank jullie wel!
Supra's zijn inderdaad nog een leegte in de verzameling. Meestal zijn deze ook vrij prijzig, en ik tracht altijd om zo weinig mogelijk te betalen :oops: . Maar ongetwijfeld gaan die er op termijn ook komen. Misschien zelfs zaterdag al, als ik op de NAMAC iets interessant kan vinden.

De komst van de LFA was inderdaad een zegen. Alleen jammer dat ze er maar 500 van geproduceerd hebben, ik vond het een ideale basis om een gedegen GT-programma uit te bouwen. Ik weet dat er een 24h-model is op 1:43, maar ook daarvoor moet je nog redelijk diep in de buidel tasten. Er is ook een fenomenale 1:18 van gemaakt in mat-zwart door AutoArt :drool: Toekomstmuziek ...

Toyota's uit Australië ken ik eigenlijk vrij weinig van, misschien moet ik me daar maar eens in verdiepen. :cool:
v8-vette

Bericht door v8-vette »

voor elke auto op deze pagine dikke kudo's hoor :worshippy:
TheSpeedfighter

Bericht door TheSpeedfighter »

Artline schreef:Toyota's uit Australië ken ik eigenlijk vrij weinig van, misschien moet ik me daar maar eens in verdiepen. :cool:
Kijk maar naar de volgende (rijden hier echt zoveel van dagelijks):

- Camry
- Rukus
- Aurion
- Tarago

:D
Afbeelding

Maar dat is toch zeker een half uur rijden? Ik ben d'r met 10 minuten!!!
Plaats reactie