Ik denk ook dat iedereen wel eens twijfelt en "zin" heeft om te stoppen.
Persoonlijk is die gedachte ook meermaals bij mij komen binnenvliegen maar ik zal nooit stoppen met verzamelen.
Het verzamelen van modelauto's is natuurlijk een kostelijke zaak maar welke hobby is dat niet?
Een tijdje geleden stond ik in een modelbouwwinkel toen er plots een groepje wielerterroristen, euhm, wielertoeristen binnenkwam.
Toen ik een tijdje bleef kijken naar de modellen van BBR stond er plots een wannabee Tom Boonen (inclusief bierbuik) naast mij en al gauw zei hij het volgende: "amaaaaai seg... die modelotto's kosten nogal een pak geld. Over de 300€ voor één ottoke. Wie geeft dat nu aan zoiets?".
Ik weet niet of het een vraag naar mij gericht was of gewoon een "domme" opmerking ... in ieder geval, ik kon het niet laten om erop te antwoorden.
Ik zeg tegen hem: "ja... er zullen altijd wel zotten zijn zeker die dat eraan willen geven (beetje meespelen hé

) maarja... je hebt ook wielertoeristen die 5000€ neertellen voor een koersfiets om aan hun "conditie" te werken. En na de rit gaan ze dan allemaal lekker pintelieren om niet thuis te moeten zijn bij hun vrouw"
Ik kreeg daarop geen antwoord en dat vond ik toch wel een beetje vreemd
Wat ik gewoon wil zeggen... als je een dipje hebt en je wil er even mee stoppen, zet dan gewoon alles even on hold en begin niet direct over stoppen of wat dan ook.
Als het financieel niet mogelijk is kan ik het best begrijpen... maar we leven maar één keer en dan moet je de dingen doen die je graag wil doen.
Wanneer je toch in een waas van weet ik veel wat beslist om echt helemaal te stoppen ga je je het achteraf waarschijnlijk serieus beklagen... en spijt krijgen achteraf omdat je iets bepaald niet hebt gedaan... dat is pas erg!