Nu weer snel door naar de volgende!!!!
Vandaag met de post aangekregen uit Amerika: Chevrolet Camaro SS Baldwin Motion van Highway 61 (1 of 402!!)
Ik denk dat dit ook een primeur is. De gewone uitvoeringen (donker groen, blauw en geel) zijn hier nog niet leverbaar, laat staan deze bijzondere uitvoering:
Het gaat namelijk om een model waarvan het origineel bestemd was voor een zoon van een hoge politicus uit Mexico. De Baldwin Motion Camaro voorzien van alle
opties heeft een jaar lang op zijn nieuwe eigenaar moeten wachten omdat er problemen waren met de douane. Na een jaar is de auto uiteindelijk naar Mexico
gesleept (vandaar de meegeleverde haak, zie foto). Tot nu toe is dit het enige model wat voorzien is van de speciale achterspoiler, sidepipes en de L-88 motorkap.
Misschien dat er bij latere modellen dit wel op zit maar niet in de huidige vorm.
De Baldwin Motion Camaro's zijn te vergelijken met de Yenko's uit die tijd: 427 motor en andere opties die het op de dragstrip erg goed deden!
Eerst had alleen ERTL Motion modellen, maar nu dus ook Highway 61 en deze zien er toch wel een stuk beter uit!
Hier dus de sleephaak waarmee hij naar Mexico is gesleept, gelukkig kan hij er af!
Dit wordt een collectors item, ik ben dan ook blij dat ik er een heb!