Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er jaren

Hier kun je alles over modelauto's kwijt wat je niet in bovenstaande fora kwijt kunt.

Veicolo
Schaal: 1:43

Re: Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er j

Bericht door Veicolo »

Tja, het is hier inderdaad wat stilletjes. Toch zijn de "schaarse" bijdragen erg leuk, dat dan weer wel. Daarom een duit in de zak:

Afbeelding
Afbeelding

Fiat Tempra uit 1990. Ik weet het, nét over de grens van dit topic maar ik vond 'm te leuk om niet te laten zien. Ik hoop dat straatauto me kan vergeven voor dit uitstapje.
De Tempra werd gebouwd van 1990 tot 1998 en was de opvolger van de Regata. Oneerbiedig ook wel een Tipo "met kont" genoemd en dat was niet eens zo gek. De Tempra vulde het gat tussen de Tipo en de grotere Croma. De auto was leverbaar als sedan en stationcar (SW) met een 1.4, 1.6 en 1.8 benzinemotor en een 1.9 diesel. De Tempra was relatief goedkoop te rijden en bleek een betrouwbare metgezel. Aardigheid: het bodemplatform deelde de Tempra met de Lancia Dedra en de Alfa 155. Héél af en toe kun je er nog eentje op onze wegen treffen; vaak is het dan een SW-uitvoering.
Het modelletje is van Norev.
Rock & Roll!!!
chummy dj

Bericht door chummy dj »

Mooie GT

Ik kocht deze Fiat 132,maar helaas staat er niet op van welk merk hij is,misschien kunnen de kenners van dit topic me verder helpen..
als ik hem zo zie staan,doet hij me meer denken aan een Alfa dan een Fiat 132.. :D

Afbeelding
togicollector
Schaal: 1:18

Bericht door togicollector »

De 132 lijkt me een Polistil? Die serie blinkt niet uit door goed gelukte verhoudingen, net als bij deze 132, maar wel door een originele en erg leuke modelkeuze.
De doosjes met foto zagen er zo goed uit dat het model vaak teleurstelde na openmaken...

MarcoAzzuro laat er meer van zien in zijn topic: http://www.modelautoforum.nl/viewtopic. ... 1&start=75" onclick="window.open(this.href);return false;

De Tempra stuurde overigens echt een stuk minder strak over slechte weggetjes dan de Dedra (die ik zelf had), de bodemplaat zal wel hetzelfde zijn geweest maar de ophanging had blijkbaar verschillen. Wel een heel goed model van deze nu haast vergeten Fiat. Net als de Tipo, de Alfa 155 en de Dedra een ontwerp van de grote Ercole Spada, ex Zagato (en ook de vormgever van de Lancia Fulvia Zagato en de Alfa Romeo Junior Zagato bijvoorbeeld).

Koen
Kijk op http://www.mijnalbum.nl/Album=7TPXMNRZ" onclick="window.open(this.href);return false; en op http://www.mijnalbum.nl/Album=SMA8V6VM" onclick="window.open(this.href);return false;
rallywalt
Schaal: 1:24
Contacteer:

Bericht door rallywalt »

Ik heb zelf een Tempra en enkele Dedra's gehad, en ik moet zeggen: op vlak van wegligging en geluiddemping was de Dedra beter. In de Tempra zat een geweldig (maar niet storingsvrij) digitaal dashboard... Overigens had je in de Tempra wel meer ruimte dan in zijn Lancia-broer.
Mooi model!

Wouter
Racing is life. everything in between is just waiting.
chummy dj

Bericht door chummy dj »

Een auto waar dat ik als kleine jongen,vaak stond naar tekijken,als ik ééntje zag,en voor mij is die nu nog even mooi als toen !!!!!

Volkswagen Karmann - Ghia - Dinky Toys ( Editions Atlas)

Afbeelding
tripoux
Contacteer:

Bericht door tripoux »

Weer een leuk filmpje opgespeurd op het onvolprezen ina.fr.
De miljoenste Citroën Ami in 1970.

Afbeelding
Casper

Bericht door Casper »

chummy dj schreef:Een auto waar dat ik als kleine jongen,vaak stond naar tekijken,als ik ééntje zag,en voor mij is die nu nog even mooi als toen !!!!!

Volkswagen Karmann - Ghia - Dinky Toys ( Editions Atlas)

http://img190.imageshack.us/img190/1356 ... ghiadi.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Geweldige auto, ik heb een 1:1 '67 Cabrio gehad, die ik door omstandigheden moest verkopen...
straatauto
Contacteer:

Bericht door straatauto »

Ik ben het helemaal met Chummy eens m.b.t. de Karmann Ghia: Deze auto heb ik qua vormgeving ook altijd schitterend gevonden !
Veicolo vroeg vergiffenis voor het plaatsen van de 1990 Fiat Tempra (off-topic) ........ in eerste instantie heb ik uiteraard juridische stappen overwogen.
Uiteindelijk laat ik het maar bij een enthousiate reactie: Schitterend model !
Veicolo noemde in zijn bijdrage óók de Fiat Croma.......... sluit weer mooi aan bij mijn bijdrage:

Fiat Croma 1985 Norev
Fiat 1100R Familiaire 1966 Starline Models (tijdschriften-serie voor een paar Euro uit de opruiming)

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door straatauto op za 18 jun 2011 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Kijk ook eens op mijn Website: http://straatauto.weebly.com
Veicolo
Schaal: 1:43

Bericht door Veicolo »

straatauto schreef:... in eerste instantie heb ik uiteraard juridische stappen overwogen. Uiteindelijk laat ik het maar bij een enthousiaste reactie: Schitterend model![/img]
Pfoeh!! Dank je straatauto voor het strijken over uw goede hart. :angel: En als bonus nog een mooi duo geplaatst ook. De 1100R heb ik ook, echter in grijs-blauw en de Croma staat in mijn kast in donkerblauw. Inderdaad voor bijna niks.
De Karmann Ghia heb ik ook altijd een erg fraaie auto gevonden; ik had echter een sterke voorkeur voor de serie II, die met de ronde achterlichten.
Rock & Roll!!!
chummy dj

Bericht door chummy dj »

Schitterende update straatauto....!!!! :thump_up:
sonett

Bericht door sonett »

Afbeelding
Afbeelding
chummy dj

Bericht door chummy dj »

Mooi die plastik Saab's,van welk merk zijn deze ?
rallywalt
Contacteer:

Bericht door rallywalt »

Polistil Mini:

Afbeelding

Wouter
chummy dj

Bericht door chummy dj »

Wat een prachtige Mini !!!! in mn kinder jaren ook gehad,alleen had die van mij,mistlampjes voor aan... :)
rallywalt
Contacteer:

Bericht door rallywalt »

Die versie stond er vanmorgen ook, in de transparante Politoys-box. helaas waren de zijraampjes vervormd doordat ze ooit eens (slecht) gelijmd waren.... anders had ik m ook meegebracht.

Wouter
Plaats reactie