collezione Ferrarithijs 212 Giardinetta
- Ferrarithijs
- Schaal: 1:43
Re: THIJS GOES 43!! Auto Avio en Ferrari 275 GTB
Mijn Ferrari-Lancia D50 van Brumm is net binnengekomen
, binnenkort foto's

Heb sinds kort mijn eigen site, daar staan alle Ferrari's op die ik ooit gespot heb.
UNDER CONSTRUCTION
http://ferraridatabase.jouwweb.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
UNDER CONSTRUCTION
http://ferraridatabase.jouwweb.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: THIJS GOES 43!! Auto Avio en Ferrari 275 GTB
Leuke modellen hoor en dat advies van dat Ferrari tijdschrift met een model erbij is zeker aan te raden, leuke info en leuke modellen.
Heb er zelf inmiddels ook drie staan.
Heb er zelf inmiddels ook drie staan.
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
- Ferrarithijs
Re: THIJS GOES 43!! Ferrari 225 S
Ik heb nog een paar van die Lotto's staan maar ik kon niet wachten om wat van het betere werk te
laten zien: de Art model 225S
Ferrari 225 Sport Vignale spider 1952 Art Model
Het begon allemaal in 1948 met de eerste Ferrari productieauto; de 166.
Het was een kleine auto met een compacte V12. Zo kwamen er in de jaren daarna de opvolgers
van de 166. Eerst de 195's daarna de 212's en voordat de 250's kwamen, kwam een wat minder
bekende serie Ferrari's: de 225's. Het koetswerk werd deze keer niet door Touring maar vooral door
Vignale gebouwd. Er zijn in totaal 21 door Vignale gemaakte carrosserieën van de 225 Sport, waarvan
14 spiders. Er ligt een V12 in met 210 PK, verder weet ik niet echt veel over deze auto......
Over het modelletje valt weinig te klagen. Op het feit dat er een stukje chroom weg is bovenop de grille na.
Maarja daar kan Art model niets aan doen
Het interieur ziet er goed uit, zelfs de plooien in de stoelen
zijn erin gemaakt. Misschien hadden ze het stuur recht kunnen zetten want het staat op z'n kop. Verder
mooie details voor een opvallend lage prijs.

By ferrarithijs at 2011-07-12

laten zien: de Art model 225S
Ferrari 225 Sport Vignale spider 1952 Art Model
Het begon allemaal in 1948 met de eerste Ferrari productieauto; de 166.
Het was een kleine auto met een compacte V12. Zo kwamen er in de jaren daarna de opvolgers
van de 166. Eerst de 195's daarna de 212's en voordat de 250's kwamen, kwam een wat minder
bekende serie Ferrari's: de 225's. Het koetswerk werd deze keer niet door Touring maar vooral door
Vignale gebouwd. Er zijn in totaal 21 door Vignale gemaakte carrosserieën van de 225 Sport, waarvan
14 spiders. Er ligt een V12 in met 210 PK, verder weet ik niet echt veel over deze auto......
Over het modelletje valt weinig te klagen. Op het feit dat er een stukje chroom weg is bovenop de grille na.
Maarja daar kan Art model niets aan doen

zijn erin gemaakt. Misschien hadden ze het stuur recht kunnen zetten want het staat op z'n kop. Verder
mooie details voor een opvallend lage prijs.

Heb sinds kort mijn eigen site, daar staan alle Ferrari's op die ik ooit gespot heb.
UNDER CONSTRUCTION
UNDER CONSTRUCTION
- Ferrarithijs
Re: THIJS GOES 43!! Ferrari 225 S
Hier de beloofde foto's en info van de D50
Ferrari Lancia D50 1956 Brumm
Lancia kwam in 1955 met een nieuwe F1 auto; de D50. Opvallend waren de 2 grote tanks aan
de zijkanten en de kompleet nieuwe V8 motor. Lancia had Alberto Ascari in hun D50 weten te zetten.
Hij deed het goed dat jaar maar in Monaco ging het mis......... Ascari was bezig met de 1e positie
over te nemen toen hij de haven van Monte Carlo in vloog. Hij overleefde gelukkig de crash maar 2 weken
na het ongeluk ging hij dood tijdens het testen van een raceauto van Ferrari. Zonder coureur had lancia
niks meer aan de D50 en verkocht het hele project aan Ferrari die daar in 1956 wereldkampioen mee zou
gaan worden.
Het is een redelijk goed modelletje. Het ziet er goed uit maar een paar schoonheidsfoutjes heeft hij wel;
Het stuur is helemaal chroom en de luchthapper op de motorkap is dicht, de spaakwielen hadden ook wel wat
gedetailleerder mogen zijn. De lak en de decals zien er goed uit en ik vind dat Brumm het goed gedaan heeft.

Uploaded with ImageShack.us
Ferrari Lancia D50 1956 Brumm
Lancia kwam in 1955 met een nieuwe F1 auto; de D50. Opvallend waren de 2 grote tanks aan
de zijkanten en de kompleet nieuwe V8 motor. Lancia had Alberto Ascari in hun D50 weten te zetten.
Hij deed het goed dat jaar maar in Monaco ging het mis......... Ascari was bezig met de 1e positie
over te nemen toen hij de haven van Monte Carlo in vloog. Hij overleefde gelukkig de crash maar 2 weken
na het ongeluk ging hij dood tijdens het testen van een raceauto van Ferrari. Zonder coureur had lancia
niks meer aan de D50 en verkocht het hele project aan Ferrari die daar in 1956 wereldkampioen mee zou
gaan worden.
Het is een redelijk goed modelletje. Het ziet er goed uit maar een paar schoonheidsfoutjes heeft hij wel;
Het stuur is helemaal chroom en de luchthapper op de motorkap is dicht, de spaakwielen hadden ook wel wat
gedetailleerder mogen zijn. De lak en de decals zien er goed uit en ik vind dat Brumm het goed gedaan heeft.

Uploaded with ImageShack.us
Laatst gewijzigd door Ferrarithijs op di 12 jul 2011 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.
UNDER CONSTRUCTION
UNDER CONSTRUCTION
Re: THIJS GOES 43!! Ferrari 225 S En D50
Dat zijn twee gave modellen, met name die D50 spreekt mij erg aan.
Uiteraard ook leuke info erbij, vind ik persoonlijk helemaal super......
Uiteraard ook leuke info erbij, vind ik persoonlijk helemaal super......

nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
- Ferrarithijs
Re: THIJS GOES 43!! Ferrari 225 S En D50
En alweer een update, vandaag lekker veel tijd dus veel updates
Ferrari 166 MM Barchetta 1948 "Mille Miglia 1991" Art model
Op de 1948 Turin motor show stond Ferrari met zijn eerste echte productieauto; de 166 MM Barchetta.
Er zijn er maar 25 van gemaakt (specials meegerekend) en ze werden gefabriceerd tot 1950. Deze 166
nam in 1991 deel aan de Mille Miglia met nummer 182. Ik weet er verder niet veel vanaf dus als iemand nog
wat weet over deze specifieke versie dan hoor ik het graag.
Het model is erg mooi, je kunt het bijna perfect noemen. het enige puntje van kritiek is dat de mistlampen
in het metaal zijn gegoten maar verder valt er niks over te zeggen. Hij lijkt goed op het origineel en zit vol
met details, dat zijn we ook wel gewend van Art model. Ik vind dat Art model erg mooie modellen levert. Jammer
dat die (...) Ferrari licentie het verpest heeft.

Ferrari 166 MM Touring Le Mans Berlinetta 1950 Art model
Nadat de MM Barchetta in 1950 niet meer gemaakt werd kwamen er verschillende nieuwe Ferrari's met hetzelfde
blok en een vergelijkbaar uiterlijk. dit is daar één van: de Touring le Mans Berlinetta. Hij werd gepresenteerd op de
1950 Geneva motor show. Er zijn slechts 5 LM Berlinetta's gemaakt. Hij heeft hetzelfde chassis als de Barchetta (bij de
Art model trouwens ook) en de V12 werd opgevoerd tot 170 PK.
Eigenlijk valt er niet veel te vertellen over het modelletje. Het is eigenlijk hetzelfde als bij de Barchetta maar dan
zonder minpuntjes, echt alles is perfect. Hier zijn de foto's

En nog een keer de 2 166's bij elkaar:

Gr Thijs

Ferrari 166 MM Barchetta 1948 "Mille Miglia 1991" Art model
Op de 1948 Turin motor show stond Ferrari met zijn eerste echte productieauto; de 166 MM Barchetta.
Er zijn er maar 25 van gemaakt (specials meegerekend) en ze werden gefabriceerd tot 1950. Deze 166
nam in 1991 deel aan de Mille Miglia met nummer 182. Ik weet er verder niet veel vanaf dus als iemand nog
wat weet over deze specifieke versie dan hoor ik het graag.
Het model is erg mooi, je kunt het bijna perfect noemen. het enige puntje van kritiek is dat de mistlampen
in het metaal zijn gegoten maar verder valt er niks over te zeggen. Hij lijkt goed op het origineel en zit vol
met details, dat zijn we ook wel gewend van Art model. Ik vind dat Art model erg mooie modellen levert. Jammer
dat die (...) Ferrari licentie het verpest heeft.

Ferrari 166 MM Touring Le Mans Berlinetta 1950 Art model
Nadat de MM Barchetta in 1950 niet meer gemaakt werd kwamen er verschillende nieuwe Ferrari's met hetzelfde
blok en een vergelijkbaar uiterlijk. dit is daar één van: de Touring le Mans Berlinetta. Hij werd gepresenteerd op de
1950 Geneva motor show. Er zijn slechts 5 LM Berlinetta's gemaakt. Hij heeft hetzelfde chassis als de Barchetta (bij de
Art model trouwens ook) en de V12 werd opgevoerd tot 170 PK.
Eigenlijk valt er niet veel te vertellen over het modelletje. Het is eigenlijk hetzelfde als bij de Barchetta maar dan
zonder minpuntjes, echt alles is perfect. Hier zijn de foto's

En nog een keer de 2 166's bij elkaar:

Gr Thijs
UNDER CONSTRUCTION
UNDER CONSTRUCTION
- Ferrarithijs
Ferrari 250 GT 2+2

Tijd voor een van mijn mooiste 1/43 modellen; de Bang 250 2+2.
Ferrari 250 GT 2+2 1960 Bang
Deze Ferrari werd in 1960 gepresenteerd op de 24 uur van Le Mans. Het is de eerste 2+2 die
Ferrari heeft gemaakt (op de speciale bestellingen van rijke klanten na) De 250 GT 2+2 staat ook
wel bekend als GTE. Ferrari maakte er 957 in 3 jaar tijd. Enzo Ferrari zei dat deze Ferrari speciaal
voor zijn vader is ontworpen die volgens hem de 2+2 geweldig vond, het was ook zijn
alledaagse auto. De auto was gebaseerd op de 250 GT coupé, hij is alleen een stuk groter gemaakt;
300mm langer, 60mm breder, 50mm lager en toch maar 80 kilo zwaarder. Ookal was het een 4 persoons
auto, waren de achterstoelen meer gemaakt voor mensen zonder benen, daar stond de auto ook bekend om.
Het model is een van mijn favoriete 1/43; hij is perfect afgewerkt door Bang, echt alles klopt. Van de
spaakwielen tot het grilletje onder de ruitenwissers en van de logo's tot de uitlaten; er is gewoon nergens
een foutje te ontdekken. Diepe buiging voor Bang. hier kun je het zien op de foto's:

Gr Thijs
UNDER CONSTRUCTION
UNDER CONSTRUCTION
- Mr. Dj M.
- Schaal: 1:18
Re: THIJS GOES 43!! Updates: 225, D50,166 familie en 250 GT
Gefeliciteerd met je 100ste bericht en wat een mooie laatste aanwinst die 250GT 2+2

Je laat ons een hoop moois zien vandaag, een genoeg om hier te kijken en lezen dus ga zeker zo door. 

- Ricardo
- Moderator
- Contacteer:
Die is inderdaad wel erg fraai. Uiteraard zijn de andere modellen ook niet slechtMr. Dj M. schreef:Gefeliciteerd met je 100ste bericht en wat een mooie laatste aanwinst die 250GT 2+2![]()

- Ferrarithijs
Bedankt voor de reacties allemaal, verwacht vandaag 2 250 LM's: een van Best
en een van de Ferrari GT collection. Zullen er straks opkomen.
Gr Thijs
en een van de Ferrari GT collection. Zullen er straks opkomen.
Gr Thijs
UNDER CONSTRUCTION
UNDER CONSTRUCTION
- Ferrarithijs
due 250 Le Mans'
Alweer eeeeeeeeen opdatum
Ferrari 250 LM en 250 LM "Piper Attwood" 1963 Best en Ferrari GT collection
Op de 1963 Paris motor show presenteerde Ferrari hun nieuwste Le Mans monster: de 250 LM.
Het is eigenlijk een volledige Le Mans auto maar Ferrari was natuurlijk genoodzaakt om
straatversies te maken, dat moest nu eenmaal bij Le Mans. De 250 Lm kwam uit de 250 P, die
het jaar daarvoor meedeed aan Le Mans bij de prototypes. Volgens Ferrari tradities zou de auto
275 LM moeten heten (door de cilinderinhoud) maar om een of andere reden werd de naam 250
gebruikt. De 275 LM is trouwens wel de opvolger van de 250 LM. De 250 LM heeft 1 keer Le Mans
gewonnen in 1965 met Jochen Rindt en Masten Gregory. Ik heb hier 2 LM's staan, ik begin met de
Piper Attwood.
Piper is een team wat een aantal jaren met Le Mans heeft meegedaan, het staat bekend om zijn
opvallend groene Ferrari's.Dit model is van de Ferrari GT collection, het ziet er goed uit, niet
al te veel details maar ik vindhem niet slechter dan de Best waarover ik dadelijk ga schrijven.
Het model is mooi gespoten en heeft goed gelukte decals. Je ziet veel verschil in de voorkant van
de Piper en de "standaard LM" maar dat klopt wel met het origineel dus dat hebben ze
goed gedaan, verder weer een leuk modelletje voor in de vitrine.

By ferrarithijs at 2011-07-13

Nu de 2e LM, het is een mooi model van Best, lijkt goed op een LM en het is mooi gedetailleerd.
Ik weet eigenlijk niets te vertellen over dit model want ik kan het nergens vinden. Het lijkt alsof
hij met een soort van Mile miglia heeft meegedaan. Als iemand iets weet over dit specifieke model
dan hoor ik het graag.

hier de 2 LM's samen:

Ferrari 250 LM en 250 LM "Piper Attwood" 1963 Best en Ferrari GT collection
Op de 1963 Paris motor show presenteerde Ferrari hun nieuwste Le Mans monster: de 250 LM.
Het is eigenlijk een volledige Le Mans auto maar Ferrari was natuurlijk genoodzaakt om
straatversies te maken, dat moest nu eenmaal bij Le Mans. De 250 Lm kwam uit de 250 P, die
het jaar daarvoor meedeed aan Le Mans bij de prototypes. Volgens Ferrari tradities zou de auto
275 LM moeten heten (door de cilinderinhoud) maar om een of andere reden werd de naam 250
gebruikt. De 275 LM is trouwens wel de opvolger van de 250 LM. De 250 LM heeft 1 keer Le Mans
gewonnen in 1965 met Jochen Rindt en Masten Gregory. Ik heb hier 2 LM's staan, ik begin met de
Piper Attwood.
Piper is een team wat een aantal jaren met Le Mans heeft meegedaan, het staat bekend om zijn
opvallend groene Ferrari's.Dit model is van de Ferrari GT collection, het ziet er goed uit, niet
al te veel details maar ik vindhem niet slechter dan de Best waarover ik dadelijk ga schrijven.
Het model is mooi gespoten en heeft goed gelukte decals. Je ziet veel verschil in de voorkant van
de Piper en de "standaard LM" maar dat klopt wel met het origineel dus dat hebben ze
goed gedaan, verder weer een leuk modelletje voor in de vitrine.

Nu de 2e LM, het is een mooi model van Best, lijkt goed op een LM en het is mooi gedetailleerd.
Ik weet eigenlijk niets te vertellen over dit model want ik kan het nergens vinden. Het lijkt alsof
hij met een soort van Mile miglia heeft meegedaan. Als iemand iets weet over dit specifieke model
dan hoor ik het graag.

hier de 2 LM's samen:

UNDER CONSTRUCTION
UNDER CONSTRUCTION
- Ferrarithijs
Vraagje
GOED NIEUWS!
Ik heb net zo iets moois op e-bay gewonnen:
2 resin body's 1/43 van de Ferrari 400i LIMOUSINE!!!
het leukste is nog de prijs: €3,94! ik heb alleen nog een vraagje: het zijn alleen 2 body's dus
geen andere onderdelen, nu wil ik onderdelen gebruiken van een 412i van HW elite. Maar om
daar 20 euro aan uit te gaan geven, heb ik ook niet zo veel zin in..... het is trouwens zonde
om zo'n mooi model kapot te maken. De vraag is dus, heeft iemand een sloop-412 van elite (of als er een van een goedkoper merk is die graag)??
Gr Thijs

Gr Thijs
Ik heb net zo iets moois op e-bay gewonnen:
2 resin body's 1/43 van de Ferrari 400i LIMOUSINE!!!
het leukste is nog de prijs: €3,94! ik heb alleen nog een vraagje: het zijn alleen 2 body's dus
geen andere onderdelen, nu wil ik onderdelen gebruiken van een 412i van HW elite. Maar om
daar 20 euro aan uit te gaan geven, heb ik ook niet zo veel zin in..... het is trouwens zonde
om zo'n mooi model kapot te maken. De vraag is dus, heeft iemand een sloop-412 van elite (of als er een van een goedkoper merk is die graag)??
Gr Thijs

Gr Thijs
UNDER CONSTRUCTION
UNDER CONSTRUCTION
Re: THIJS GOES 43!! vraagje, pagina 5
Leuk weer, die groene LM heb ik hier ook, heb je ook het bijbehorende tijdschrift?