Dus dan bedenken wat en hoe ik wil bouwen. Mijn eerste gedachten was een 1:12 model incl brandstofmotor. Auto moest een staatversie zijn, maar geen Porsche, Ferrari of dat soort exotische voertuigen. Dus opzoek naar een bouwdoos 1:12 ... mijn favoriet.. een Lotus super 7. Dus op mp, ebay ed gaan zoeken tot je tot de conclusie komt dat voor die modellen rond de 300 euro gevraagd worden. Dus die plannen ff in de koelkast gezet. Wat nu.... Ik had nog een Lotus van Anos staan, waarvan 1 wiel was afgebroken. Deze moest maar als voorbeeld dienen. Samen met de bouwtekeningen van een lotus super 7 schaal 1:12.
Oke en nu... Papier gepakt en maar begonnen met tekenen..
Begonnen met de onderkant:

Daarna de zijkant, incl het frame zoals ik het wilde gaan maken:

Oke, toen naar de winkel en mijn eerste inkopen gedaan voor het project. Twee stripjes messing. Messing? ja het is de bedoeling de auto geheel, of in ieder geval zoveel mogelijk, van dat materiaal te maken.

Op een plankje mdf een mal gemaakt, zodat ik alles makkelijk aan elkaar kon solderen. Stukjes messing op maat gezaagd en daarna aan elkaar gesoldeerd.
De bodem is 'klaar':

Verder met de zijkant, ook hier een mal voor gemaakt:

Bovenkant samen gesteld en gesoldeerd, daarna samen gevoegd aan de bodem:

Nu dit klaar was, kon ik de andere zijkant maken en alles aan elkaar doorverbinden. Helaas geen foto's van het

Wel heb ik foto's van hoe het chassis er nu bij staat.

Voor zover deel I. Of dit project ooit afkomt is nog onduidelijk. Tot nu toe gaat alles goed maar dit is nog niet het moeilijkste gedeelte. De buitenkant word (natuurlijk) ook bekleed met messing, wat in principe ook niet het moeilijkste is. Ik verwacht dat de draagarmen het moeilijkste gaan worden.
Vragen/reakties.. laat maar komen..