Maserati MC20 2/1/2023 (P.159)

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Jeffrey1985
Schaal: 1:43
Contacteer:

Re: GioGio collectie: Lancia-Porsche-Alfa Romeo-Citroen

Bericht door Jeffrey1985 »

Van alle markten thuis! Heerlijke updates de afgelopen week :worshippy:
Privecollectie: http://modelautoforum.nl/viewtopic.php? ... 3cd82883a3 :idea:

Zie ook mijn instagram page @jeffrey_modelcars
alain_1978
Schaal: 1:18

Bericht door alain_1978 »

De Alfa ziet er idd heel mooi uit. Zeer knappe miniatuur ook zeg. Supermooie foto's ook.
De Citroen ziet er leuk uit. Mooi modelletje.
Mooi aanwinsten :thump_up:
Afbeelding
James May: 'Did I just hear you, Jeremy Clarkson, say that you'd like a bit less power?' Jeremy: 'Yes you did.'
Johan

Bericht door Johan »

M,n laatste update is alweer enkele weken geleden althans, zo lijkt het.
Ik heb pas geleden voor het eerst met een pc crash te maken gehad en tja, daar word je niet blij van helaas.... :x
Sinds die tijd werk ik even vanaf een mini laptopje voor nood maar dat is ook niet alles.
Echter hebben we op modelgebied niet stil gezeten en zijn er inmiddels vier modellen bij gekomen die ik hier nog moet plaatsen. zodra de nieuwe pc er staat zal dit uiteraard ook spoedig gaan gebeuren, het zijn in ieder geval twee maal een Ferrari, een Citroen en een Opel.
Daarnaast zijn er ook nog twee onderweg in de vorm van een Toyota en een Nissan, kortom van alles wat dus. :D

Andere update is dat we ook lid zijn geworden van de NAMAC, even kijken hoe dat gaat bevallen. :)
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Pjearke

Bericht door Pjearke »

Mooi die alfa's!
Johan

Re: GioGio collectie: Ferrari 575M Maranello en 250 TR

Bericht door Johan »

Nieuwe PC staat inmiddels en alles werkt weer naar wens, tijd dus om de laatste updates te plaatsen.
We beginnen met een tweetal Ferrari`s die we gekregen hebben waarvan de eerste een 575M Maranello uit 2002 is.

Ferrari 575M Maranello

De 575M Maranello word gezien als de opvolger van de 550 Maranello maar dat is wat overdreven, het is eerder een verbeterde versie van de 550 Maranello.
De motor bleef net als bij de 550 een V12 die vooraan werd gemonteerd, maar werd zoals de naam aangeeft vergroot van ongeveer 5500 cc voor de 550 Maranello naar 5750 cc. De M in de naam staat voor modificata (gewijzigd in het Italiaans) en staat voor de andere wijzigingen ten opzichte van de 550, op zowel mechanisch als stilistisch vlak. Zo kreeg de 575 een nieuwe versnellingsbak met technologie uit de F1. Deze wijzigingen brachten de topsnelheid van de 575M Maranello op 325 km/u en zorgden ervoor dat hij van 0 tot 100 km/u gaat in 4,2 seconden.
Zoals gezegd dus een machtige V12 met een inhoud van dik 5,7 liter en een riante 515 pk.

merk: Ferrari
model: 575M Maranello
schaal: 1/43
fabrikant: vermoedelijk Ixo
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tweede Ferrari is een model wat we ook al in de collectie hadden, de 250 Testa Rossa.
Omdat we deze op pagina 29 al behandeld hebben doen we dat hier niet weer.
Dit model is vermoedelijk van ixo terwijl het eerdere model van HotWheels Elite is (pagina 29), die laatste is dan ook stukken beter uitgevoerd en afgewerkt en het verschil is aanzienlijk. :|

merk: Ferrari
model: 250 Testa Rossa
fabrikant: vermoedelijk Ixo
Afbeelding

Afbeelding

Dit model zal voorlopig in de collectie blijven maar omdat we dus de betere uitvoering hebben zal ie zodra de ruimte nodig is verdwijnen of anders gebruikt worden in bijvoorbeeld een diorama, die willen we immers ook nog gaan maken ooit.
Laatst gewijzigd door Johan op zo 22 sep 2019 21:04, 5 keer totaal gewijzigd.
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Jeffrey1985
Contacteer:

Re: GioGio collectie: 2x Ferrari

Bericht door Jeffrey1985 »

Leuke modelletjes van IXO die ze vaak voor goede prijs aanbieden :thump_up:
Privecollectie: http://modelautoforum.nl/viewtopic.php? ... 3cd82883a3 :idea:

Zie ook mijn instagram page @jeffrey_modelcars
rsh_scuderia
Moderator

Re: GioGio collectie: 2x Ferrari

Bericht door rsh_scuderia »

De 575 heeft mijn voorkeur.
Het is en blijft een tijdloze schoonheid. Het modelletje ziet er goed uit. Goed in de lak ook en de bandjes lijken gloedje nieuw :thump_up:
Johan

Re: GioGio collectie: Opel Lotus Omega

Bericht door Johan »

Het volgend model is een apart verhaal, het model begon zijn leven als Opel Omega maar werd door Lotus dusdanig onder handen genomen dat het officieel geen Opel meer genoemd kon en mocht worden. Het model ging verder als Lotus Omega.

(Opel) Lotus Omega
De Lotus Omega is een bijzondere wagen die ik gelukkig ooit in het echt heb kunnen bewonderen, we hebben het dan over 1990.
Optisch lijkt de Lotus nog steeds op een zeer dik uitgevoerde Opel Omega maar toch ziet ierdereen dat er iets aan de hand is met deze wagen, technisch is het verschil helemaal groot.
Officieel is de wagen in slechts één kleur geleverd en wat was een afgeleide van het bekende Britsch Racing Green, een zeer donker groen die alleen groen leek in direct zonlicht, gebeurde dit niet leek de auto vrijwel zwart.
Standaard had de Omega een 3 liter V6 aan boord, ook geen kinderachtig blok maar Lotus bracht de inhoud op ruim 3,6 liter en voegde er twee dikke Garrett T25 turbo,s aan toe,het blok kreeg hiermee een riante 377 pk, nu al een respectabele waarde dus laat staan in 1990.
Een BMW M5 bijvoorbeeld kwam in die tijd maximaal tot 340 pk en die stond feitelijk te boek als snelste productie sedan ter wereld tot Lotus zicht met deze Omega ging bezig houden.
Ondanks zijn stevige prijs en een recessie wist men er toch nog 950 te verkopen, ook vandaag de dag kosten goede exemplaren met niet teveel kilometers nog heel behoorlijk geld, denk hiermee aan prijzen van 30.000 euro.

Topsnelheid lag op 283 km/u (BMW M5 250 km/u begrensd) en de 0-100 deed ie in 5.4 seconden (BMW M5 in 5.9 seconden).
In principe lag de top op dik 310 km/u maar vanwege de gebruikte 6-bak hield de top op de 283.
Net zo angstwekkend is de sprint van 0 naar 160 km/u in slechts 11,5 seconden, dat zijn waardes en wat te denken van de 0-160 en weer terug naar 0 in minder dan 15 seconden.......... :shock:
Laten we er nog ééntje doen, 0-200 in 17,3 seconden.... :doh:
In Engeland zorden deze wagen zelfs voor kamer vragen, zo bruut was dit ding......

Het schaalmodel heeft een matige kwaliteit maar het is wel zo dat het op de foto`s erger lijkt dan het in werkelijkheid is.

merk: Lotus Opel
model: Omega
uitvoering: 3.6 V6 biturbo
fabrikant: Ixo
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Johan op do 14 mar 2019 12:28, 2 keer totaal gewijzigd.
Johan

Re: GioGio collectie: Citroen HY Cafe Stentor

Bericht door Johan »

Ook in het hoekje van de Citroen H-serie hebben we er weer een modelletje bij, de Citroen HY Cafe Stentor uit 1962.

merk: Citroen
model: HY
uitvoering: Cafe Stentor 1962
fabrikant: Eligor
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Johan op zo 28 jun 2020 00:59, 2 keer totaal gewijzigd.
OTF'er

Re: GioGio collectie: Lotus Omega, Citroen HY

Bericht door OTF'er »

Die Omega was inderdaad een ware imagobooster van Opel, ik vind hem nog steeds een bruut uiterlijk hebben.
Afbeelding
Maarten Mercedes
Contacteer:

Bericht door Maarten Mercedes »

Een Lotus Omega :drool:

Tijdloze wagen :thump_up:
Maarten
Afbeelding
Flickr
Bien

Bericht door Bien »

Mooie updates! De Ferrari's komen volgens mij uit de tijdschriftenserie Ferrari Collection. In dat geval zijn het Altaya modellen (in opdracht van Ixo). Ze zien er in elk geval erg leuk uit, ik heb toevallig ook gisteren een model uit deze serie gekocht. :thump_up:
De Citroën is niet echt mijn ding, maar de Lotus Omega (Carlton) des te meer. Ik heb hem ook al eens in het echt mogen bewonderen in een baby-blauwe kleur en was er erg van onder de indruk. Het model ziet er goed uit, moet hier ook maar eens komen!
Johan

Bericht door Johan »

OTF'er schreef:Die Omega was inderdaad een ware imagobooster van Opel, ik vind hem nog steeds een bruut uiterlijk hebben.
Ik meen dat Lotus destijds ook een onderdeel van Opel was, ze wisten in ieder geval vriend en vijand te verbazen met deze wagen.
Johan

Bericht door Johan »

Bien schreef:Mooie updates! De Ferrari's komen volgens mij uit de tijdschriftenserie Ferrari Collection. In dat geval zijn het Altaya modellen (in opdracht van Ixo).
Klopt, ze komen inderdaad uit die serie.
Naar mijn weten (vermoeden) worden al dergelijke producten in opdracht gemaakt door ixo, teminste voor zover ik heb kunnen achterhalen maar in hoeverre dit juist is durf ik ook niet te zeggen.
De Citroën is niet echt mijn ding, maar de Lotus Omega (Carlton) des te meer. Ik heb hem ook al eens in het echt mogen bewonderen in een baby-blauwe kleur en was er erg van onder de indruk. Het model ziet er goed uit, moet hier ook maar eens komen!
De Citroen vinden wij zelf leuke en vrolijke wagentjes, vandaar dat deze een eigen hoekje krijgen, een verzameling binnen een verzameling eigenlijk.
Baby blauw kan ik me even niets bij voorstellen voor een Lotus Omega, mooiste is natuurlijk in de originele kleur. Zoals gezegd laat de afwerking van het schaalmodel wel iets te wensen over maar het is niet zo erg als het op de foto,s lijkt.
Artline
Contacteer:

Bericht door Artline »

Wolf in schaapskleren die Lotus Omega. Werd inderdaad als Opel Omega geboren, maar dan compleet hermaakt volgens Lotus-standaarden. Wordt zo'n beetje beschouwd als voorloper van supercar-saloon zoals M5, RS6 ...
Plaats reactie