Maserati MC20 2/1/2023 (P.159)

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Johan
Schaal: 1:43

Re: GioGio collectie: Porsche 911 GT3 Cup

Bericht door Johan »

Na de Boxster Spyder hebben we nu wederom een Porsche, ditmaal een Porsche 911 GT3 Cup.

Porsche 911 GT3 Cup (997) VIP 2008
De Porsche 911 GT3 Cup is een wagen die uitkwam in de Porsche Mobil 1 Supercup, Porsche Carrera Cups en de GT3 Cup Challenges. De racewagen is gebaseerd op het productie "straat" model.
Ook de motor is een door ontwikkeling van het straatmodel en is een 3,6 liter zes cilinder boxer met 420 pk. Uiteraard zijn er technisch nog meer aanpassingen aangebracht.

merk: Porsche
model: 911
uitvoering: #40 GT3 Cup White 2008
schaal: 1/43
fabrikant: Minichamps
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Johan op zo 24 mei 2020 14:45, 4 keer totaal gewijzigd.
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Ricardo
Moderator
Contacteer:

Re: GioGio collectie: Shelby, Porsche Boxster Spyder en 911

Bericht door Ricardo »

Het gaat rap hier met de aanwinsten :worshippy: De Boxter is niet helemaal mijn ding, maar Minichamps heeft er wel een prima model van neergezet. Bovenstaande GT3 is wel :worshippy: Mooie livery ook :thump_up:
Artline
Contacteer:

Bericht door Artline »

Super die spyder! Alleen jammer dat je hem eigenlijk enkel kan gebruiken bij mooi weer ... maar dat doet geen afbreuk aan de 1:43 natuurlijk :cool:
Johan

Bericht door Johan »

Het gaat inderdaad rap, was niet de bedoeling maarja, dat krijg je als je naar de Namac gaat..... :doh: Overigens komen de Porsche,s eigenlijk voor rekening van m,n oudste zoon, hij wilde ze graag hebben maar ik moest ze betalen..... :|
Smaak heeft ie in ieder geval wel en leuke hobby zo met z,n allen.
Er zijn overigens nog twee modellen onderweg, ik verwacht ze eigenlijk morgen wel binnen.
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Johan

Bericht door Johan »

Artline schreef:Super die spyder! Alleen jammer dat je hem eigenlijk enkel kan gebruiken bij mooi weer ... maar dat doet geen afbreuk aan de 1:43 natuurlijk :cool:
Er zit een dakje bij maar die is puur voor noodgevallen maar inderdaad, het is meer een Porsche voor "erbij" zodat je ook wat leuks heb in de mooie weekenden.
Zal ook even een plaatje maken dat het dakje erop zit, sluit opmerkelijk goed.
sybren

Bericht door sybren »

Mooie wagens
Johan

Bericht door Johan »

:)
Laatst gewijzigd door Johan op ma 30 okt 2017 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Johan

Re: GioGio collectie: Nissan Skyline GT-R R32

Bericht door Johan »

De laatste twee modellen zijn vandaag binnen gekomen, beiden zijn van HPi Racing, een merk met hoogwaarde kwaliteit en opmerkelijke modellen.

De eerste is de Nissan Skyline GT-R van het type R32.
スカイライン, japans voor Nissan Skyline, zijn populaire wagens in de wereld van tuners omdat ze tot opmerkelijke dingen in staat zijn en zich daar ook uitstekend voor lenen.
De R32 was leverbaar in diverse uitvoeringen varierend van de GXi Type-X met een 1.8 liter met 91 pk tot de GT-R met een 2.6 liter van 280 pk en dat is de uitvoering die we moeten hebben.
280 pk, niet verkeerd maar feitelijk leverden de motor 320 pk. Zoals de duitsers hun auto,s begrenzen op 250 km/u zo hadden ze in Japan de gewoonte om hun wagens te beperken op maximaal 280 pk. Echter zoals ook hier is gebleken was dit slechts op papier omdat dergelijke wagens vaak meer vermogen bleken te leveren, meer dan datgeen wat geregistreerd stond maar ach, daar zitten wij uiteraard niet mee..... :D

De gebruikte RB26DETT motor was ontworpen om in de race uitvoering 500 pk te kunnen leveren dus die 320 pk was hier technisch geen probleem.
De R32 GT-R domineerden dan ook vele kampioenschappen zoals o.a het Japans Touring Car Championship (JTCC) waar het 29 van de 29 races wist te winnen maar ook de Super Taikyu N1 met 50 uit 50 wedstrijden (op het laatst met de R33)
In 1990 stak de R32 de oceaan over om mee te doen aan het Australische Touring Car Championship waar tot dusver de Ford Sierra Cosworth alles overheersend was. De Skyline R32 GT-R maakten hier een abrupt einde aan.

merk: Nissan
model: Slyline GT-R
uitvoering: R32
fabrikant: HPI Racing
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Johan op zo 24 mei 2020 15:50, 3 keer totaal gewijzigd.
Johan

Re: GioGio collectie: Toyota GT-One

Bericht door Johan »

Laatste update tot zover komt eveneens van HPi-Racing met de Toyota GT-One.

De Toyota TS020, beter bekend in Europa als de Toyota GT-One, is een raszuivere Le Mans auto, hoewel ie daar in eerste instantie niet voor bedoeld was.
De GT-One is gebouwd op het hoofdkantoor van Toyota Motorsport in Keulen en is het werk van een speciaal samengesteld team onder leiding van Andre de Cortanze.
De Cortanze voltooide het chassis concept in januari 1997 en binnen twee maanden was ook de rest van de wagen zo goed als klaar. Al met al duurde het toch nog tot September voordat het gehele project voltooid was.
De basis van de motor lag in de twin-turbo V8 die Toyota's Groep C auto's aandreven in de late jaren 1980.
De TTE (Toyota Team Europe) motor divisie, onder leiding van Norbert Kreyer, herzag het oorspronkelijke ontwerp ingrijpend.

Comform de FIA regels van toen moest er van de wagen ook een legale straatversie ontwikkeld worden, beetje vreemde regel maar het leverd uiteraard wel mooie dingen op.
De verschillen waren uiteindelijk klein, zo werd de achtervleugel iets kleiner en de rijhoogte aangepast. Ook kreeg de wagen een kleinere brandstoftank en katalysatoren ivm de emissie regelgeving.
De eerste wedstrijd werd gereden in 1998, daar wist men de tweede plaats te bereiken tot het laatste uur van de wedstrijd, toen moest men opgeven vanwege een technisch mankement.
Het andere team wist als 9de de race uit te rijden.
In 1999 kwam Toyota terug en in de kwalificatie waren ze oppermachtig met de eerste, tweede en derde plaats.
In de race zelf echter verliep het minder voorspoedig, twee wagens werden uitgeschakeld door verschillende ongevallen maar de derde wagen wist nog wel een nieuw ronderecord neer te zetten en uiteindelijk als tweede over de finisch te gaan.
Toyota stopten uiteindelijk met dit project om zich toe te leggen op de Formule 1.

Tot slot nog wat gegevens.
Motor: Toyota R36V, 3.6 liter Twin-Turbo V8 met ruim 600 pk en een top van 380 km/u.

merk: Toyota
model: GT-One
uitvoering: plain body red
fabrikant: HPI Racing
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Johan op zo 24 mei 2020 22:45, 3 keer totaal gewijzigd.
Artline
Contacteer:

Re: GioGio collectie: 2x Porsche, Skyline R32 en Toyota GT-O

Bericht door Artline »

Ze hadden die Le Mans wagens beter wat meer uitgewerkt i.p.v. de overstap naar de F1 te maken. Dat is nooit echt een succesverhaal geworden.
In ieder geval een erg mooie update, al ben ik misschien wat subjectief :angel:

Hier staat hij ook in de kast, maar dan met ESSO livery.
Bien

Bericht door Bien »

Die Toyota is inderdaad erg gaaf! :drool:
(en de rest natuurlijk ook) :D
the_stig
Contacteer:

Bericht door the_stig »

Mooie modellen van HPI en foto's. :worshippy:
Die voorstukjes met korte geschiedenis van het model is ook leuk om te lezen. :thump_up:
De laatste 3 modellen heb ik hier ook staan. Al is mijn GT-one mat-zwart. :)
Laatst gewijzigd door the_stig op wo 05 okt 2011 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
peugeot-gek
Schaal: 1:18

Bericht door peugeot-gek »

mooie modellen die ons weer toont en je foto's zijn weer prachtig :thump_up: :thump_up: :thump_up: :thump_up:

greetz :wink:
Wat zijn oude wagens toch leuk.
hakushi

Bericht door hakushi »

Fijn he zo'n r32 skyline in gun grey!!!
moet je is weten hoe ik me voel dat ik daar dagelijks in mag rondrijden........

prachtmodel van HPI
HPI doet me echt versteld staan van het detail/voor de prijs in 1:43
model1op43
Contacteer:

Bericht door model1op43 »

Mooie update :worshippy: die GT-One is een van mijn all-time favorieten :drool:
Afbeelding
Meer dan 2100 modellen online !!!
Volg deze op http://www.lemans-models.nl, http://www.dakar-models.nl en @lemansmodels
Plaats reactie