mijn verzameling bestaat voornamelijk uit 1/18 en 1/43… diorama’s voor 1/18 nemen redelijk wat plaats in denk ik dus ga ik een 1/43 proberen te maken. aan de dimensies van de garage kan ik wel makkelijk aankomen denk ik, dus dat is geen probleem.
ik heb wel vragen over de materialen die ik zou gebruiken.
voor de basis zou ik een houten plank gebruiken. of zijn er geschiktere materialen?
verder zou ik enkele ideetjes willen horen in verband met de volgende zaken:
1. de parking was grind
2. gras is te koop denk ik (al moet ik nog uitdokteren waar)
3. het gebouw was van wit gekarteld metaal… is er iets te vinden met kartels of zou ik beter gewoon een vlak materiaal gebruiken en zo ja welk
4. plastic gebruiken als glas, maar waar moet ik vellen hard plastic zoeken
5. ik ben niet van plan om de binnenkant uitgebreidt te detailleren, maar zou graag toch enkele bruggen bureau’s en computers hebben. zijn er site’s waar ik deze dingen kan bestellen (zo goedkoop mogelijk), winkels in de omgeving van de as hasselt-antwerpen, of sites waar prints te vinden zijn waarmee je zelf zo een dingetjes kan plooien
6. mannetjes
sorry voor de vele vragen. ik heb echt geen idee hoe ik aan deze materialen moet komen of welke zoektermen ik moet gebruiken, maar ik zou mijn nonkel hier echt een heel groot plezier mee kunnen doen.
als er iemand een idee heeft wat dit me ongeveer gaat kosten mag deze het ook laten weten, in bijlage het grondplan ongeveer hoe ik het mij herinner. (de achterkant die ik me niet meer zo goed herinner omdat het magazijn enzo was ga ik ook niet gedetailleerd uitwerken omdat het toch achter volledige muren zit.
Bedankt!
PS. ik ga waarschijnlijk in het kort naar de walen om foto's en bouwplannen van de garage te zoeken, als iemand tussen mol, antwerpen, brussel en charleroi ergens een goede modelbouwwinkel weet, mag hij me die even melden