oude '70s en '80s 1/24 , update:Fiat 127

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
rallywalt
Schaal: 1:24
Contacteer:

Re: oude '70s en '80s 1/24 modellen en slotcars

Bericht door rallywalt »

Zelf heb ik deze vrachtwagens nooit bewust gekend. Pas later kwam ik ze tegen in een oude folder, maar volgens mij is deze serie niet echt een succes geweest. Ze worden zelden te koop aangeboden, en als je ze ziet wordt er stevig geld voor geboden..... Op e-bay is er enkele weken geleden eentje weggegaan voor 113 Pond, toch fors voor een simpel vrachtwagentje. :)

Aangezien ik ook in het bezit ben van de 1/24 Bburago modellen uit de "Italia '90" serie, ter gelegenheid van het WK voetbal dat jaar, kon dit ook niet ontbreken: de bouwkit van de officiele mascotte voor het Italiaanse WK. Destijds te koop in de Italiaanse krantenkiosken, nu zeer moeilijk te vinden..... weer heel erg leuk voor erbij :)

Afbeelding

Afbeelding

Wouter
Racing is life. everything in between is just waiting.
chummy dj

Re: oude '70s en '80s 1/24 modellen en slotcars

Bericht door chummy dj »

Zoiets zou ik ook niet laten liggen Wouter,mooi verzamelobjectje !!!!! :) :wink: :thump_up:
rallywalt
Contacteer:

Re: oude '70s en '80s 1/24 modellen Bburago Fiat Autogru

Bericht door rallywalt »

Het bouwpakketje is wat stoffig, maar nog helemaal compleet. Ik ben geen voetbal-gek, maar bij deze witte modellen staat het wel mooi.

Wouter
togicollector
Schaal: 1:18

Bericht door togicollector »

Erg leuk die Fiat. Eigenlijk een OM, maar nadat OM was overgenomen door Fiat zag je ze inderdaad ook gerebached tot Fiat.

Afbeelding

Koen
Kijk op http://www.mijnalbum.nl/Album=7TPXMNRZ" onclick="window.open(this.href);return false; en op http://www.mijnalbum.nl/Album=SMA8V6VM" onclick="window.open(this.href);return false;
niva
Contacteer:

Bericht door niva »

heel bijzonder die Fiat autokraan. Bburago had een paar verschillende modellen in die serie. Ook toen het merk nog geen Bburago heette maar Martoys waren er al een paar van deze modellen.
En inderdaad, vrijwel niet meer te vinden.
togicollector

hier een leuke site waar ze allemaal bij elkaar te vinden zijn. :thump_up:

Koen
Kijk op http://www.mijnalbum.nl/Album=7TPXMNRZ" onclick="window.open(this.href);return false; en op http://www.mijnalbum.nl/Album=SMA8V6VM" onclick="window.open(this.href);return false;
rallywalt
Contacteer:

Bericht door rallywalt »

Ja..... de hoop om die allemaal nog eens samen te hebben mag ik rustig opbergen denk ik :lol: Wel een heel erg gedetailleerd overzicht! Ik kocht de mijne zondag voor 40 euro, dit vond ik nog wel een realistisch bedrag.

Wouter
rallywalt
Contacteer:

Bericht door rallywalt »

Soms heb je op een beurs echt geluk..... volgend model stond een beetje vergeten tussen een hoop 1/18 modellen verscholen. De verkoper wou er graag vanaf, en voor 8 euro was ik de nieuwe eigenaar :)

Polistil Innocenti Mini Verde:

Afbeelding

Afbeelding

Dit modelletje had ik al in het rood in de collectie, nu dus ook deze seventies groen metallic.
Enkele maanden geleden kocht ik wegens plaatsgebrek 2dehands 2 vitrinekastjes. Ondertussen zijn ook deze weer gevuld, en moet ik weer op zoek naar nieuwe exemplaren. Wel leuk dat ik de modellen nu eindelijk kan zien als ik beneden aan het prutsen ben, ze hebben lang in dozen op een stapel gestaan.
Een impressie:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog enkele 1/43 modelletjes die ik bezit:

Afbeelding

Wouter
togicollector

Wat een heerlijke collectie... :thump_up:

Koen
chummy dj

Bericht door chummy dj »

Mooie collectie Wouter,de CX,Rode mini hoop ik ook nog is tevinden,met doos natuurlijk.... :)
rallywalt
Contacteer:

Bericht door rallywalt »

Dank jullie wel :) Later deze week wil ik nog wat overzichtsfoto's van de andere kasten plaatsen (lees: ik heb de kelder opgeruimd :lol: ). Ik heb ook besloten om definitief afscheid te nemen van mijn 1/18 verzameling die ik lang geleden bij elkaar verzameld heb. Alleen gekregen modellen blijven, maar de rest gaat eruit. Misschien dat ik een tafel neem op de beurs in Beveren in januari... We zien wel wat het wordt. :) Ook de slotcar-verzameling zal wat uitgedund worden, ik denk erover om alleen de klassieke modellen te houden. 300 stuks is echt teveel van het goede :oops: Op 1/43 koop ik alleen heel sporadisch wat, meestal Lancia's, maar in deze schaal kan ik me vrij goed beheersen :)

Wouter
peugeot-gek

Bericht door peugeot-gek »

een hele mooie collectie die je hebt. :thump_up: :worshippy:

Het is altijd leuk dat je ze kunt bewonderen,als ze weggestoken zitten heb je er niet
veel aan.

Greetz :wink:
Wat zijn oude wagens toch leuk.
alfetta72
Schaal: 1:43

Bericht door alfetta72 »

Blijft een prachtige collectie,vooral de Polistil modellen met de oude foto-dozen,blijven erg leuk om te zien :thump_up:,enne 8 euro voor de groene Mini is geen geld,mooi model.
rallywalt
Contacteer:

Bericht door rallywalt »

Hoi Frank,

jij hebt anders ook wel een geweldige 1/24/25 verzameling....komen daar soms ook nog modellen (niet-alfa's) bij? Van dezelfde verkoper als de mini kocht ik ook nog een hele nette Honda Coupe Z van Polistil. Het model is lichtgroen, maar ik zag dat er ook een felgroene variant bestaat, en een zilverkleurige versie.

Wouter
alfetta72
Schaal: 1:43

Bericht door alfetta72 »

De meeste van mijn 1/24-25 modellen heb ik al meer dan 20 jaar,daar komen er niet zoveel meer bij,toevallig kreeg ik deze week van iemand een Fiat 127 van Nacoral,inclusief wielen die muurvast zitten door een chemische reactie van bandjes en velgjes,zag zo'n zelfde bij jou in de vitrine staan,ik heb een lichtblauwe.De Honda Z heb ik ook staan,mist bij mij helaas de voorbumper,ik heb een grijze,er bestaat ook nog een Honda Z in de kleur beige die je ook wel eens ziet op de FIAT 126 en 131 van Polistil,denk dat ze die voor het gemak maar meegespoten hebben in die kleur.
Plaats reactie