oude '70s en '80s 1/24 , update:Fiat 127

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
rallywalt
Schaal: 1:24
Contacteer:

Re: oude '70s en '80s 1/24 Fiat Ritmo Abarth overzichtje

Bericht door rallywalt »

Hierbij een klein overzicht van één van mijn favoriete Bburago modellen: de Fiat Ritmo Abarth.

Espana '82:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze auto kreeg ik daadwerkelijk van Sinterklaas in 1982 :) Alhoewel het een fantasy livery betreft ter gelegenheid van het WK voetbal in dat jaar, vind ik het een geweldig modelletje. Je ziet ze ook steeds minder en minder op beurzen....

Totip:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze auto staat ook alweer heel wat jaartjes in de verzameling. Destijds (zo'n 12 jaar geleden) veel te duur betaald, maar ook deze heb ik sindsdien zelden aangeboden gezien.

Gold Black:

Afbeelding

Afbeelding

mooie straatuitvoering, wat mij hieraan opvalt is het feit dat ze allemaal in een soort van satijn/matzwart zijn gelakt.

Rosso:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook deze rode uitvoering heb ik MIB, van alle Bburago Ritmo's is dit de meest voorkomende. Het model bestaat ook met zwarte spatbordverbreders, deze is niet lang geproduceerd en bijgevolg een stukje zeldzamer.
Nu ben ik nog op zoek naar de metal kit van de witte Ritmo, met de blauwe Fiat-strepen. Prijzen kunnen soms fors oplopen voor een ongebouwd exemplaar, en bij gebouwde kitjes zijn de decals veelal in hele slechte staat.

Wouter
Racing is life. everything in between is just waiting.
rsh_scuderia
Moderator
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

Fijne Abarth modellen door Bburago.
Pure nostalgie voor de mensen die toen verzamelden. Zelf was ik iets later aan de beurt.
Ook wel apart dat in plaats van 1:24 de 1:18 en de 1:43 schaal populairder werd.
rallywalt
Contacteer:

Bericht door rallywalt »

Ook de 1/1 versie van dit model heb ik altijd prachtig gevonden, of het nu een race, rally -of straatversie is. Het latere 2de model vind ik veel minder interessant en speciaal, deze is al veel meer een Seat-kloon en mist vele prachtige details die de eerste versie wel had.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik hoop ooit nog eens een Ritmo als slotracer aan de verzameling te kunnen toevoegen. Ze bestaan, maar het zijn (dure) resin kitjes van niet al te schitterende kwaliteit. Hopelijk brengt één van de fabrikanten m ooit eens als RTR op de markt.

Wouter
togicollector

Bericht door togicollector »

Ondergewaardeerde auto die Ritmo. Wat maar weinig mensen weten is dat de eerste serie Lancia Delta technisch gewoon een Ritmo is, met hetzelfde heerlijke rijgedrag. Ik heb destijds regelmatig mogen rijden met de nieuwe Ritmo 85 S van de vader van een vriend (ook een eerste serie), wat eeen chique en lekkere auto was dat...

Koen
Kijk op http://www.mijnalbum.nl/Album=7TPXMNRZ" onclick="window.open(this.href);return false; en op http://www.mijnalbum.nl/Album=SMA8V6VM" onclick="window.open(this.href);return false;
rallywalt
Contacteer:

Bericht door rallywalt »

Een jaartje of 11 geleden reed ik zo'n Delta serie 1, een heuse 1.6 GT i.e uit 1989 :) Een hele fijne auto om mee te rijden, vinnige motor met 112 pk , helemaal niet slecht voor een 1600 cc motor zonder turbo. In mijn toenmalig jeugdig enthousiasme monteerde ik een Integrale stuurtje, alu velgjes, en kuipzeteltjes van Sparco. Ik heb de auto nog steeds, hij staat al jaren droog gestald in de hangar achter het huis, te wachten op betere tijden (lees: laswerk en nieuwe benzineleidingen). Voor mij de auto waar ik de beste herinneringen aan heb. Dwars door Italië met nadien een gebroken veerschotel en een lekkende hoofdremcilinder...... heerlijk de bergen in en veel van de grotere auto's het nakijken geven :) Toen was het echte al een probleem om onderdelen te vinden en te bestellen bij Lancia. Ik herinner me dat dat om een lampje uit het achterlicht te vervangen de hele unit moest gedemonteerd worden. De lens zat dmv gekleurde plastic schroefjes aan de carrosserie vast. (rood schroefje in het achterlichtgedeelte, oranje exemplaar in het deel van de pinker, etc....) De schroefjes losdraaien betekende dat ze braken, en vervangen moesten worden door nieuwe exemplaren..... kostprijs: 34 euro voor 10 schroefjes :cry:
Er pastte ook geen standaard parker schroefje in dus op naar de Lancia dealer..... enkele weken wachten en je kon je achterlicht weer normaal monteren :cool: En zulke dingen had je dus op regelmatige basis......

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wouter
peugeot-gek

Bericht door peugeot-gek »

Vind dit wel een mooie wagen de ritmo,heb op reis dit jaar nog ene gezien en heb toch even
gestopt om te kijken naar de wagen.
mooie aparte wagen is dit.

greetz :wink:
Wat zijn oude wagens toch leuk.
togicollector

Na een tweedehands 1300 kocht ik in '92 een van de allerlaatste nieuwe GT ie's in zwart metalique (stond al een jaar buiten te wachten op een koper). Een heerlijke auto en net als bij de 1300 heb ik er helemaal nooit iets mee gehad behalve veel plezier. Een overijverge garage monteerde de achterklep beter af in de carrosserie waarna deze ineens behoorlijk lekte.. maar dat kun je de auto niet kwalijk nemen. Ook de Dedra, de Flavia coupé en 2000 berlina en de nuova Delta's daarna hebben het zonder ook maar een mankement gedaan... Maar eigenlijk gaat mijn liefde nog steeds uit naar de Delta van de eerste serie want daar klopte alles aan... :)

Dit is de enige foto die ik er van heb helaas. De auto was toen inmiddels 2 jaar oud maar door alle goede zorgen nog als nieuw.

Afbeelding

Koen
Kijk op http://www.mijnalbum.nl/Album=7TPXMNRZ" onclick="window.open(this.href);return false; en op http://www.mijnalbum.nl/Album=SMA8V6VM" onclick="window.open(this.href);return false;
chummy dj

Bericht door chummy dj »

Mooie Ritmo's die de revue passeren,ook de Lancia kan ik waarderen,vriend van me had er zo eentje in de tijd,later kocht hij de iets sportievere Beta Coupe !! daar hebben we veel fun in beleeft.. :wink:
rallywalt
Contacteer:

Bericht door rallywalt »

Prachtige Delta Koen! Zo zie je maar dat de ervaringen met een bepaalde auto enorm uiteen kunnen lopen he... Nu ja, mijn delta was (en is) een paar jaartjes ouder, en was al lang niet meer nieuw toen ik m kocht. Maar ook mechanisch heb ik een hele waslijst vervangen, de domste dingen eerst :) Op een keer viel het volledige schakelmechanisme uit elkaar. gevolg: het echte "pook in hand" gevoel :) Mijn betrouwbaarste Lancia was tevens ook de minst opwindende: mijn ouwe trouwe dedra tds :)
Ik ben nog op zoek naar een mooi schaalmodel van een Delta eerste serie, maar ben er tot nu toe nog geen tegengekomen, alleen een redelijk model van Stahlberg op 1/20, maar die is dan weer onder een andere merknaam (Volvo?) uitgebracht.

@Serge: ik heb ook (kort) in een Beta gereden, een 1300 coupe uit '80. Fantastisch om mee te rijden, maar man, roesten dat die deed.....uiteindelijk is deze voor onderdelen naar een mede-Lanciafan verhuisd, ik heb er eigenlijk nog altijd spijt van :oops:

Wouter
togicollector

De Stahlberg staat hier ook en is denk ik het beste model van een eerste serie, al staat er dan ook Saab 600 op... blijft een prachtig hoekig Giugiaro ontwerp.
Na de Delta kwam een Dedra 2 liter, ook alleen maar goede herinneringen aan :wink:

Koen
rallywalt
Contacteer:

Bericht door rallywalt »

Zou je er eens wat foto's van kunnen maken Koen? Is deze eigenlijk nog voor een redelijke prijs te vinden? Ik ben eigenlijk toch wel benieuwd naar wat je zelf een "kleine Lancia collectie" noemt :)

Wouter
rallywalt
Contacteer:

Bericht door rallywalt »

Bburago Lancia Stratos:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wouter
chummy dj

Bericht door chummy dj »

Blijft een geweldige auto,zo een Stratos !
togicollector

Een leuke oude toepasselijke cartoon ergens ooit van internet geplukt, wil ik je niet onthouden...

Afbeelding

Koen
Plaats reactie