Hierbij nog een update: The A-team van Hotwheels Elite:
ps. Het zijn niet de beste foto's; een nieuwe camera staat op mijn verlanglijstje voor volgend jaar...

Waarom zou je dit model aanschaffen ?
Het model is qua schaal verhouding prima ter vergelijking met andere schaalmodellen in 1:18. Deze productie is is toch wel één van de betere zo niet de beste versie van het A-team busje. De kleuren zijn prima gespoten, ging rariteiten in de lak, zoals bijvoorbeeld een bobbeltje of iets dergelijks wat je vaak ziet bij maisto of bburago modellen. Toch vind ik persoonlijk het metallic grey niet helemaal de juiste kleur voor het busje; de kleur had iets donkerde gemogen zoals ook veelal te zien is geweest in de beroemde tv-serie. Toch helemaal zwart met die rode streep had ik nog mooier gevonden, komt het busje nog beter tot zijn recht, aldus ik. Echter gebruikten zij daar ook zes verschillende voertuigen als BA' s van. De deuren aan de voorzijde gaan prima open en sluiten ook goed. Het raampje dat half open staat is een leuke bijkomstigheid, maar had niet gehoeven in mijn ogen. Het dakraampje is van dun plastic materiaal, niet geheel mijn ding, had misschien wat steviger gemogen denk ik. Het exterieur verder is goed gedetailleerd, toch hier en daar merk je wat verschillen zoals bij de uitlaat, deze zit achteraan na de wielkas. BIj de originele A-team van zien we een dikke uitlaat van vier gaten voor het laatste wielkas. Dat heeft ook te maken dat ze moeten kiezen welke ze nu nemen, er zijn immers meerdere modellen in de tv-serie gebruikt. De antenne's op het dak zijn prima evenals de spoiler op het dak. De achterdeuren laten zich goed open, echter gaat het sluiten van het rechter achterdeur wat moeizamer (kan per model verschillen). De wielen zien er echt goed uit en maakt de wagen ook stoer, samen met de zwartachtige pianolak. Het interieur ziet er standaard uit zoals deze GMC VANDURA in de jaren tachtig kende, het komt aardig overeen zoals het A-team busje er uitzag, vier stoelen, achterbank, twee kasten, waaronder één met radioapparatuur. Wat we hier missen is de kist ruimte voor de wapens achter de bank, daar is geen rekening mee gehouden, waardoor de verhouding daar dus ook niet klopt. Een ander nadeel is dat er geen werkende schuifdeur is waardoor je meer van het interieur kunt genieten, evenals de draaiende stoelen, maar goed dat is ook extra luxe voor een modelauto en maakt deze dan weer nog duurder, wel mooier uiteraard en velen hadden hem dan alsnog aangeschaft. Nog een ding wat de wielen betreft, de voorste kunnen amper draaien en is dus niet goed 'rijd baar' of in een mooie positie te zetten. Spelen doen we er natuurlijk NIET mee, maar toch zou het fijner zijn geweest als de wielen wat verder konden draaien en niet blijven vast komen te zitten tegen de wielkas. Overall kun je rustig tevreden zijn met een goed model; qua prijs net tussen in.

Maar ben zelf wel tevreden met het model....