Verzameling OTF'er (Renault 5 Alpine Turbo)
Re: Verzameling OTF'er (Simca trilogie: Rallye1 en Rallye2 S
Het is weer kwijlen bij deze prachtige fotoserie, prachtige wagentjes!
http://s933.photobucket.com/albums/ad17 ... =slideshow" onclick="window.open(this.href);return false;
We schrijven 1976. Simca besluit de Rallye 2 te modificeren om een impuls te geven aan de verkoop.
De wagen verliest zijn 2 strepen achteraan. De constructeur plaatst nu ter vervanging een horizontale striping tot aan de achterportieren, een volledige matzwarte motorkap en een grotere spoiler. Het vermogen bedroeg nu 86 pk dankzij de cilinderkop van de 1100 Ti.

Naar analogie met de 1307/1308 wordt de 1000 uitgerust einde 1976 met een zwarte grille en vierkante koplampen. Ook de Rallye 1 en 2 ondergaan deze wijzigingen. Bovendien worden de kuipstoelen uitgerust met hoofdsteunen en rolgordels. De Rallye 1 heeft nu als extra een zwarte plaat tussen de achterwielen.

Opvoersets voor de Simca Rallye (2) bleken erg populair te zijn. Simca reageert daarop in 1977 met het verschijnen van de “Kit Coupe SRT 77”. Deze omvatte een 4-in-1 inlaatspruitstuk met twee Weber 40DCOE caburators, 4 AMIL-velgen en een uitbouwset met voorspoiler. Deze stond model voor de finale evolutie.

Deze Rallye 2 is opnieuw van Norev, in een heldere tint dan de Rallye 2 SRT. Hij bestaat ook in het blauw, wat ik minder karakteristiek vind.

De oliekoeler, typisch voor een Rallye 2.

Meer matzwart voor o.a. de koplampringen en de overriders.

Volledig witte velgen.

“Simca aime Shell”.

Er is niets gewijzigd qua boordpaneel.

De wagen verliest zijn 2 strepen achteraan. De constructeur plaatst nu ter vervanging een horizontale striping tot aan de achterportieren, een volledige matzwarte motorkap en een grotere spoiler. Het vermogen bedroeg nu 86 pk dankzij de cilinderkop van de 1100 Ti.

Naar analogie met de 1307/1308 wordt de 1000 uitgerust einde 1976 met een zwarte grille en vierkante koplampen. Ook de Rallye 1 en 2 ondergaan deze wijzigingen. Bovendien worden de kuipstoelen uitgerust met hoofdsteunen en rolgordels. De Rallye 1 heeft nu als extra een zwarte plaat tussen de achterwielen.

Opvoersets voor de Simca Rallye (2) bleken erg populair te zijn. Simca reageert daarop in 1977 met het verschijnen van de “Kit Coupe SRT 77”. Deze omvatte een 4-in-1 inlaatspruitstuk met twee Weber 40DCOE caburators, 4 AMIL-velgen en een uitbouwset met voorspoiler. Deze stond model voor de finale evolutie.

Deze Rallye 2 is opnieuw van Norev, in een heldere tint dan de Rallye 2 SRT. Hij bestaat ook in het blauw, wat ik minder karakteristiek vind.

De oliekoeler, typisch voor een Rallye 2.

Meer matzwart voor o.a. de koplampringen en de overriders.

Volledig witte velgen.

“Simca aime Shell”.

Er is niets gewijzigd qua boordpaneel.

De Rallye 1 en 2 bieden steeds minder weerstand aan tekenen van ouderdom. Eind 1977 worden ze daarom uit productie genomen.
Het bloed kruipt echter waar het niet kan gaan en er verschijnt toch een ultieme Rallye: de Rallye 3.
Deze was standaard uitgerust met de “Kit Coupé SRT 77”. Het kleurenpalet is beperkt tot Ibiza-wit. Achteraan bevindt zich een dwarse uitlaat met tweede demper in motorfietsstijl. De krachtbron stond garant voor 103 pk.
Het interieur werd voorzien van een identificatieplaatje om aan te tonen dat de eigenaar 1 van de 1000 fabrieksexemplaren reed en geen omgebouwde versie.
Eind 1978 is het definitief gedaan met een succesrijk hoofstuk van de Simca-geschiedenis.
OttoMobile betekent sealed wat op zich weinig uitmaakt voor mij, interieurs kan ik bij mijn Norev's bekijken. Er valt verder niet veel op aan te merken, een mooie afwerking met een sterk contrast tussen de "Ibiza-wit"-tint en de matzwarte onderdelen.

Opvallend is het vele gebruik van matzwart, ook voor de bumpers.

Typisch voor de kit.

AMIL-velgen die ook benut werden op de Talbot Sunbeam Lotus.

OttoMobile heeft de afwerking van de lichten heel goed verzorgd i.v.m. de Norev’s.

Zo ziet het er in 1:1 uit met een opvallend identificatieplaatje.

Ook van deze bestaat een (zeldzame) brochure die ik nog zoek.
Gebruikte bronnen: simcamatrasportsclub.nl
Het bloed kruipt echter waar het niet kan gaan en er verschijnt toch een ultieme Rallye: de Rallye 3.
Deze was standaard uitgerust met de “Kit Coupé SRT 77”. Het kleurenpalet is beperkt tot Ibiza-wit. Achteraan bevindt zich een dwarse uitlaat met tweede demper in motorfietsstijl. De krachtbron stond garant voor 103 pk.
Het interieur werd voorzien van een identificatieplaatje om aan te tonen dat de eigenaar 1 van de 1000 fabrieksexemplaren reed en geen omgebouwde versie.
Eind 1978 is het definitief gedaan met een succesrijk hoofstuk van de Simca-geschiedenis.
OttoMobile betekent sealed wat op zich weinig uitmaakt voor mij, interieurs kan ik bij mijn Norev's bekijken. Er valt verder niet veel op aan te merken, een mooie afwerking met een sterk contrast tussen de "Ibiza-wit"-tint en de matzwarte onderdelen.

Opvallend is het vele gebruik van matzwart, ook voor de bumpers.

Typisch voor de kit.

AMIL-velgen die ook benut werden op de Talbot Sunbeam Lotus.

OttoMobile heeft de afwerking van de lichten heel goed verzorgd i.v.m. de Norev’s.

Zo ziet het er in 1:1 uit met een opvallend identificatieplaatje.

Ook van deze bestaat een (zeldzame) brochure die ik nog zoek.
Gebruikte bronnen: simcamatrasportsclub.nl

Re: Verzameling OTF'er (Simca trilogie: Rallye2 P'76 en Rall
Prettig kerstfeest aan alle leden van MAF ook 

Laatst gewijzigd door OTF'er op wo 28 dec 2011 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.

wat een heerlijk model is de Rallye3
en fijne kerstdagen

en fijne kerstdagen

Met zijn vierkante koplampen en bredere uitbouw is dit zeker de opvallendste Rallye.manowar schreef:wat een heerlijk model is de Rallye3![]()
![]()
![]()
en fijne kerstdagen
Het prototype was overigens uitgevoerd in een soort Smurfblauw:

- Marc540i
- Schaal: 1:18
Wat een gave karretjes die Simca's, echt helemaal geweldig.
Zien er echt heel erg realistisch uit.
Klasse update.
Grtz Marc.

Zien er echt heel erg realistisch uit.

Klasse update.

Grtz Marc.
BMW = FREUDE AM SAMMELN !!!!! // HELP !! Ik heb bijna geen plaats meer !
Modellenteller, (1:18) BMW . . . . . 391 BMW (1:12) . . 3X
Modellenteller, (1:18) Overige . . . 142
TOTAAL aantal Modellen 1:18 . . . . 533
Modellenteller, (1:18) BMW . . . . . 391 BMW (1:12) . . 3X
Modellenteller, (1:18) Overige . . . 142
TOTAAL aantal Modellen 1:18 . . . . 533
Re: Verzameling OTF'er (Simca Rallye 'trilogie': 1000 Rallye
Tripoux heeft 100 % gelijk, vandaar deze diverse foto's met de NSU TT & TTS.tripoux schreef:En ook de NSU TT hoort in dit rijtje thuis.
Hetzelfde blokkendoos ontwerp en het pittige motortje achterin.
Ik mis eigenlijk wel nog van concurrentie van Italiaanse zijde genre 595 Abarth, 850 TC Abarth, 1000 TC Abarth...

- Mr. Dj M.
Re: Verzameling OTF'er (Simca Rallye + NSU TT/TTS)
Weer een mooie set foto's en verhalen bij de Simca's OFT'er!!
Leuk om het hele rijtje inclusief de concurrentie te aanschouwen. Ik doe het voorlopig alleen met de Otto, maar kan boven bij m'n pa ook z'n enigste 1:18 aanschouwen en dat is de 1000 Rallye. Hij heeft er zo eentje vroeger gehad en op de foutjes na, is het gewoon een mooi model om te aanschouwen. Ik zou het trouwens leuk vinden als Norev ook nog een Rallye 2 maakt zonder stickers, maar wel in die gave groene kleur

Leuk om het hele rijtje inclusief de concurrentie te aanschouwen. Ik doe het voorlopig alleen met de Otto, maar kan boven bij m'n pa ook z'n enigste 1:18 aanschouwen en dat is de 1000 Rallye. Hij heeft er zo eentje vroeger gehad en op de foutjes na, is het gewoon een mooi model om te aanschouwen. Ik zou het trouwens leuk vinden als Norev ook nog een Rallye 2 maakt zonder stickers, maar wel in die gave groene kleur

- Maarten Mercedes
- Contacteer:
-
- Moderator
Heerlijk verhaal bij de modellen.
Ook een heerlijke reportage
Ook een heerlijke reportage

Mooie foto's! En mooie collectie ook. Prachig, die uitlaat achter die witte uitvoering 

Inderdaad, ergens vind ik het jammer dat er geen normale straatversie bestaat van die pre-1976 Rallye 2.Mr. Dj M. schreef:Weer een mooie set foto's en verhalen bij de Simca's OFT'er!!![]()
Ik zou het trouwens leuk vinden als Norev ook nog een Rallye 2 maakt zonder stickers, maar wel in die gave groene kleur
Maar het SRT speelde wel een belangrijk deel in de Rallye-historie en wat ik ook leuk vind, de wagen staat zo in de catalogi.
Deze #58 is wel wat moeilijker te vinden dan de andere Rallye's, in principe kan zou je van de 1:18 Rallye 1 ook deze kunnen maken dmv van de gele lak, "Rallye 2"- bestickering op de achterzijde, de voorbumper met overriders en matzwarte ruitenwissers. Maar dan kan je beter die SRT zoeken en proberen te stickers te verwijderen.

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 EvolutionII
Vele verzamelaars vinden dit één van de beste en begeerlijkste AutoArt's en dat zou ik volledig beamen.
Het gaat hier natuurlijk om de 1/18 Mercedes-Benz 190E 2.5-16 EvolutionII in blauschwarz.
De basis, de 190E 2.5-16 werd geïntroduceerd in 1988. Deze 2 498 CC-versie was iets puntiger dan de 2.3. AMG produceerde nu de cilinderkoppen en het AMG Power Pack dat het vermogen opdreef naar 225 pk (standaard 195 (kat) of 204 pk (Rüf)). 1989 was het jaar dat de EvolutionI werd voorgesteld. Als gevolg van verdere ontwikkelingen voor Groep A bedroeg de cilinderinhoud nu 2 463 CC. Het vermogen bleef gelijk. Ook hier kon de klant opteren voor het AMG Power Pack. Uiterlijk beschikte de wagen nu over een spoilerkit, verlaagde ophanging, Blauschwarz-lak, regelbaar hoogte van de ophanging …
Het nec plus ultra was de in Maart 1990 voorgestelde EvolutionII. De oplage beperkte zich, net als de EvolutionI, tot 502 exemplaren. Omdat verdere wijzigingen beperkt waren, besloot Mercedes-Benz zich te richten op de aërodynamica. Het resultaat was de brede spoilerkit met de 2 exemplaren achteraan. Dit leverde behoorlijk wat spot op van de concurrenten. Het vermogen bedroeg nu 235 pk, ook de remmen waren gewijzigd: Brembo-exemplaren met 4 zuigers. Ze hadden een plaatsje achter de 17’ 6-spaaks-velgen. De luchtvering kon aangepast worden op 3 niveaus. In het interieur bevond zich op de pook het opschrift “Evolution” en het serienummer, “001-500” tot “500-500” bij de Blauschwarz-exemplaren. De overige 2 exemplaren hadden de tint “Astral Silver”.
Hoewel de huidige generatie sportieve straatauto’s leuk is, heb ik toch meer affectie voor deze soort: breed, laag en voorzien van echt race-DNA.

17’ in 6-spaaks uitvoering.

Spoiler-alert (letterlijk).

Al vrij gedetailleerd met o.a. sleutelopening.

Hierin verschuilen er zich 2 exhausts.

Het gaat hier natuurlijk om de 1/18 Mercedes-Benz 190E 2.5-16 EvolutionII in blauschwarz.
De basis, de 190E 2.5-16 werd geïntroduceerd in 1988. Deze 2 498 CC-versie was iets puntiger dan de 2.3. AMG produceerde nu de cilinderkoppen en het AMG Power Pack dat het vermogen opdreef naar 225 pk (standaard 195 (kat) of 204 pk (Rüf)). 1989 was het jaar dat de EvolutionI werd voorgesteld. Als gevolg van verdere ontwikkelingen voor Groep A bedroeg de cilinderinhoud nu 2 463 CC. Het vermogen bleef gelijk. Ook hier kon de klant opteren voor het AMG Power Pack. Uiterlijk beschikte de wagen nu over een spoilerkit, verlaagde ophanging, Blauschwarz-lak, regelbaar hoogte van de ophanging …
Het nec plus ultra was de in Maart 1990 voorgestelde EvolutionII. De oplage beperkte zich, net als de EvolutionI, tot 502 exemplaren. Omdat verdere wijzigingen beperkt waren, besloot Mercedes-Benz zich te richten op de aërodynamica. Het resultaat was de brede spoilerkit met de 2 exemplaren achteraan. Dit leverde behoorlijk wat spot op van de concurrenten. Het vermogen bedroeg nu 235 pk, ook de remmen waren gewijzigd: Brembo-exemplaren met 4 zuigers. Ze hadden een plaatsje achter de 17’ 6-spaaks-velgen. De luchtvering kon aangepast worden op 3 niveaus. In het interieur bevond zich op de pook het opschrift “Evolution” en het serienummer, “001-500” tot “500-500” bij de Blauschwarz-exemplaren. De overige 2 exemplaren hadden de tint “Astral Silver”.
Hoewel de huidige generatie sportieve straatauto’s leuk is, heb ik toch meer affectie voor deze soort: breed, laag en voorzien van echt race-DNA.

17’ in 6-spaaks uitvoering.

Spoiler-alert (letterlijk).

Al vrij gedetailleerd met o.a. sleutelopening.

Hierin verschuilen er zich 2 exhausts.

Laatst gewijzigd door OTF'er op za 28 jan 2012 17:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: Verzameling OTF'er (Mercedes-Benz 190E 2.5-16 EvolutionI

Netjes uitgewerkte scharnieren.

Mijn exemplaar is van de 1e serie met foutieve spelling.

Uniek stuurwiel voor de EvolutionII.

Concurrentie…