Ons Maf leden wordt een spiegel voor gehouden door master moderator Ricardo
Eerst een enorm applaus, van mijn kant, voor alle vrijwilligers die dit forum draaiende houden en de "vrienden van het forum" die de stichting financieël onderteunen.
Ik moet toegeven, dat ik de laatste tijd zeer weinig te lezen ben op het forum, heeft zeker iets te maken met een nare gebeurtenis afgelopen zomer in mijn leven.
Ook ben ik meer bezig om mijn leven weer op de rails te krijgen, al valt dat niet mee. Het verzamel virus is ook is wel erg genesen ondertussen.
Goed, terug naar Ricardo colom.
Ruim 2-3 jaar geleden, las ik al vaak 'geneuzel van het niveau zandbak wedtrijdtjes' tussen nieuwkomers en de bestaande kern, waarbij ik detijds mij zeer aan heb gestoord aan divere vormen van moddergooien en taalgebruik. Ik ben toen nog maar enkel ben wezen posten in topics/verzamelingen die er echt toe deden in mijn ogen, en gaf ik enkel een reactie als die er toe deed.
Ik ben van mening, dat het forum zichzelf draaiende dient te houden, zonder gebruik te maken van een dozijn politie-agenten en/of maatschappelijkwerkers op het forum. En een elk respect vol met elkaar dient om te gaan. Iedereen stapt wel eens met het verkeerde been uit bed, houd daar dan rekening mee.
Ieder lid, kan ideëen aandragen (even aanvragen bij het bestuur voor haalbaarheid, enz.), voor een vergroting / verruiming / verandering en verbetering van het forum, zelf heb ik een aantal topics de lucht in geduwd, de één een succes de ander een stille ondergang. Maar dat hoort er bij, al doende leert men.
Wat mij wel opvalt, is dat er maar zeer kleine groep is, die nieuwe ideëen aandragen, zoals laagdrempelige spelletjes, enz.. Inderdaad samen moeten we doen.
Maar helaas zullen er altijd leden zijn, die een nieuw idee, graag teniet doen, jammer hoor.
Wel is in de huidige samenleving merkbaar, dat het meer op het eigen individue gericht is, dan op de gehele samenleving, tja tijden veranderen.
Sinds enige tijd, woon ik op Jamaica, waar het leven 180 gr. anders is, iedereen spreekt met elkaar op straat, waar de kloof tussen arm en rijk en gekleurd en blank enorm is.
Hier in het westen, spuien we graag vanachter de PC onze negatieve gevoelens, terwijl het juist over onze goede en positieve kanten dient te gaan.
Ook ben ik van mening, dat er een financiële onzekere toekomst is bij sommige leden en andere leden daar totaal geen weet van hebben, wat weer een vervelende invloed kan hebben op de sfeer van het forum.
Net zoals Ricardo, heb ik ook de antwoorden niet om dit forum beter te maken.
Toch nog een idee, meer Maf rayon/regio meetings organieren, ipv één forummeeting en kartingdag organiseren = meer data om mogelijk elkaar eens te spreken met een kopje thee erbij
Ron