Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ik ga een Audi S5 schaal 1:18 van Norev ombouwen, spuiten etc......
Kan iemand mij helpen door te vertellen hoe in de schaalmodel helemaal uit elkaar haal voor het spuitklaar maken??
Heeft iemand weleens eerder misschien zo'n Norev Audi schaalmodel uit elkaar gehaald??
dankjewel..
Laatst gewijzigd door Collector85 op zo 21 jul 2013 16:56, 19 keer totaal gewijzigd.
1:18 Audi TT-RS in de kleur Ipanema Bruin.
1:18 Audi RS4 blauw verlaagd Sepang Blue
zo'n norev uiteen halen is niet zo moeilijk, als hij uiteen is alles van de carrosserie afhalen (grill, lichten, dashboard enz, zeker alle kunststof delen) dan de carrosserie in cellulose thinner leggen voor een paar uur. Met een tang de carrosserie uit de thinner halen en overvloedig afspoelen, de verfresten afpoetsen met een schuurspons en er blijft enkel de metalen carrosserie over. (wel voorzichtig zijn met de thinner, het is een bijtend product) dan best eerst een goed gedekte grondlaag zetten en dat een dag laten drogen, daarna in verschillende dunne lagen de verf spuiten en eventueel achteraf een laagje vernis.
succes ermee!
Dylan schreef:zo'n norev uiteen halen is niet zo moeilijk, als hij uiteen is alles van de carrosserie afhalen (grill, lichten, dashboard enz, zeker alle kunststof delen) dan de carrosserie in cellulose thinner leggen voor een paar uur. Met een tang de carrosserie uit de thinner halen en overvloedig afspoelen, de verfresten afpoetsen met een schuurspons en er blijft enkel de metalen carrosserie over. (wel voorzichtig zijn met de thinner, het is een bijtend product) dan best eerst een goed gedekte grondlaag zetten en dat een dag laten drogen, daarna in verschillende dunne lagen de verf spuiten en eventueel achteraf een laagje vernis.
succes ermee!
Dankjwel super handige informatie dat heel goed van pas zal komen.
Ik ben namelijk een beginner op het gebied van ombouw met geheel uit elkaar halen, spuiten etc....
ik wacht nog steeds op mijn gekochte schaalmodel Audi S5. Vandaag zou ik het moeten ontvangen. Heb gebeld naar de winkel en die hebben een vertraging in verzendingen.
vandaar nog geen plaatjes c.q. voortgang.....
Vandaag de Audi S5 ontvangen. Uit gepakt en wat een beauty
Ik kwam ook tot een ontdekking. Norev vind ik hierdoor een stom bedrijf. Op de schaalmodel staat er V8 en onder de motorkap vind je een V6 TFSI!!
Wie o wie heeft dit ook ondekt??
Stja, ik ga de schaalmodel decal verwijderen en helemaal uit elkaar halen.
Paulus schreef:Leuk project..en de Golf IV van Revell heeft ook zo'n "schoonheidsfoutje". Daar staat GTI op de achterklep, en op het blok staat "1.9 TDI"
Gti is met tdi geleverd geweest volgens mij.. maar dan nog hadden ze er een benzine in moeten doen...
Paulus schreef:Leuk project..en de Golf IV van Revell heeft ook zo'n "schoonheidsfoutje". Daar staat GTI op de achterklep, en op het blok staat "1.9 TDI"
Hij is met 1.9TDI motor geleverd. In die tijd was GTI een uitrustingsniveau