Daar gaan we weer. Jammer overigens dat de spreiding van de modellen niet zo goed verdeeld is over het jaar. Opeens heb je dan 5 modellen die je had gereserveerd.
Beginnen we met de oudste van het stel. De Lotus Esprit S300 uit 1994 van Klaas Zwart, Andreas Fuchs en Thorkild Thyrring. In de nummer 61 wagen namen ze deel aan Le Mans, helaas door problemen met de as niet de finish gehaald. Maar desondanks een mooi exemplaar.
Volgende is ook een Lotus, maar dan de Evora. Ook deze heeft niet echt een aansprekend resultaat gehaald op Le Mans, want ook deze wist uit te vallen. Hierin was Oskar Slingerland samen met Martin Rich en John Hartshorne vertegenwoordigd.
Hier samen en dan zien we duidelijk dat Lotus het nu van z'n rondingen moet hebben in tegenstelling tot vroeger.
Dan komen we bij de grote Mercedes Benz SLS AMG GT3 (een hele mond vol) update. Als eerste hebben we naar mijn mening ook gelijk de mooiste, de wagen waarin Mike Hezemans, Koen Wouters en Anthony Kumpen samen de Total 24 Hours of Spa reden. Ook deze is helaas weer uitgevallen. De nummer 16 wagen volgt overigens binnenkort ook nog. Hier heb ik namelijk decals voor gemaakt om het setje compleet te hebben.
Dan de wagens van Jeroen Bleekemolen, in de Black Falcon SLS en Christiaan Frankenhout in de Heico Motorsport SLS. Ze werden 5e en 6e tijdens de 24 uur op de Nürburgring. Zijn ook weer meesterwerkjes, maar in tegenstelling tot de vorige SLS zijn deze 2 van Minichamps 'gelimiteerd' op 711 stuks.
edit: Had ik al 1 vergeten natuurlijk, ook niet de minste trouwens. De mooie ProSpeed Competition Porsche 997 GT3 RSR van Jaap van Lagen waarmee ze tijdens de 24 uur van Le Mans in 2011 7e in hun klasse wisten te worden. Voor mij de mooiste livery ooit, tot nu toe.