Nou, sinds vandaag ben ik de trotse eigenaar van de General Lee (Dodge Charger 1969) van ''Greenlight''. Dit tussen haakjes omdat hij gewoon van Autoworld afkomt.
Het enige merk van fabrikant wat op de doos staat. Greenlight is nergens te bekennen. In Amerika staat hij ook te koop als zijnde van Autoworld. Het is dus wel een
gedetailleerde Authentics uitvoering.
Er zit ook nog een nadeel aan voor mij: Het model dat ik heb gekregen heeft schade helaas (op de foto's niet te zien). Het model is goed verpakt en daarom zal het
wel niet opgevallen zijn. Er zit zelfs een ondoorzichtige stikker op het dak ter bescherming van de decals. Hieronder zat de grootste beschadeging. Boven de voorruit zit
een plek in de lak. Het lijkt wel of er geplamuurd is. Ook de lak tussen achterruit en kofferklep is erg slecht. Ik heb al een mailtje naar Tom's gedaan en ik weet zeker
dat het goed gaat komen.
Ik heb maar een paar foto's gemaakt om even te laten zien:
De verschillen:
Velgen: Zijn nu grijs ipv. chroom. Ook is de naafdop nu zwart. (ziet er beter uit)
Interieur: Geen hoofdsteunen meer op de voorstoelen.
Dashboard: Nu gedeeltelijk zwart.
Motor: Geen 440-4 meer maar een 383-4. Weet niet waarom, de echte zou een 440-4 hebben gehad...
Bumper: De bullbar zit dichter tegen de bumper een grille aan, steekt nu dus niet meer zo uit.
Antenne: Antenne is langer als bij die van ERTL Authentics.
Spatschermen: Geen chroom sierlijsten meer rond de wielen en de zijverlichting (zowel voor als achter) is verwijderd.
Decals: De decals zijn wat beter geworden en nog beter geplaatst.
Emblemen: Alle R/T en Charger emblemen zijn verwijderd (linker koplamp, achter tussen de achterlichten en op de C-stijlen).
Kofferbak: Reservewiel en krik verwijderd.
Motorkap: Isolatie verwijderd.
Motor: Cruisecontrol uitrusting verwijderd.
Ik heb misschien nog wat over het hoofd gezien.
Op de doos staat ''Silverscreen Machines'' vermeld er zullen de komende tijd nog meer modellen uit films verschijnen. Zo staat er een groene Dodge Charger 1969 uit
de film Dirty Marie Crazy Lary aangecondigd, wat mij betreft een aanrader! Ook volgen er nog gewone straat versies van de Dodge Charger.
Als ik een goede General Lee heb zal ik eens foto's maken van de 2 modellen naast elkaar. Dus de Autoworld en ERTL Authentics versie.