Verzameling OTF'er (Renault 5 Alpine Turbo)
Re: Verzameling OTF'er (Morris Cooper 1275 S)
Mooi mooi! Zowel de Mini als de Lotus 

- alain_1978
- Schaal: 1:18
Wat blijft zo'n Mini toch een grappig en ondeugend wagentje hé
Kyosho gebruikt er idd nog altijd de oude mallen voor (net zoals ze dat ook bij Morgan, Triumph en Austin Healey nog doen) maar het blijft een prachtig model

Kyosho gebruikt er idd nog altijd de oude mallen voor (net zoals ze dat ook bij Morgan, Triumph en Austin Healey nog doen) maar het blijft een prachtig model

James May: 'Did I just hear you, Jeremy Clarkson, say that you'd like a bit less power?' Jeremy: 'Yes you did.'
- Ricardo
- Moderator
- Schaal: 1:43
- Contacteer:
Ziet er goed uit.
Alleen oogt hij op een of andere manier een beetje uit proportie. Vooral de voorkant. 

Ik heb het gevoel dat de grill iets te smal is en de koplampen iets te hoog zijn, maar het is al met al toch echt een Mini.
De Mini met de andere grill, is die ooit als model uitgebracht? Een vreemd geheel, waar ik toch een zwak voor heb.

De Mini met de andere grill, is die ooit als model uitgebracht? Een vreemd geheel, waar ik toch een zwak voor heb.

Op 1/43e is er de Clubman:tripoux schreef:De Mini met de andere grill, is die ooit als model uitgebracht? Een vreemd geheel, waar ik toch een zwak voor heb.

en de 1275 GT:

De 1275 GT werd trouwens ook een tijdje naast de Mini Cooper S geproduceerd (met het "rond-front"-design) en had als eerste productiewagen Dunlop Denovo's als optie (eerste run-flat banden).

- Jolly Club
Voor Kyosho begrippen een ongekend grof model, maar de leeftijd van de originele mallen is er dan ook duidelijk vanaf te zien.
Wat betreft de proporties van het front denk ik persoonlijk dat Kyosho de neus veel te breed heeft gemaakt. De kenmerkende bolling van de voorspatborden volgen de ronding van de koplampen niet (lijken eerder ovaal) en het paneeltje onder de koplamp (waar het ronde knipperlicht is gemonteerd) loopt simpelweg veel te breed uit. In 1:1 lijkt het frontje, vlak boven de bumper, juist weer smaller toe te lopen. Daardoor lijkt het model zowel recht van voren, als driekwart van achteren niet helemaal jofel.

Er zijn overigens in deze schaal überhaupt weinig Mini-modellen die echt goed geproportioneerd zijn, zowel de Kyosho, Solido, als Bburago-versies slaan allemaal wel ergens de plank mis. In 1:43 (en 1:36) zijn er naar mijn mening veel meer mini-Mini's te vinden die gewoon kloppen..
Ondanks de onvolkomenheden toch een leuk model van de oer-Cooper, in de enige juiste kleurcombinatie ook nog.
Wat betreft die Clubmannen; In 1:43 zijn daarvan wel modellen te vinden, op grote schaal kun je het vergeten. Jammer overigens dat BMW zo'n ratjetoe van die typebenamingen maakt bij de New Mini. Van oorsprong werden de Mini's met vierkante neus 'Clubman' genoemd, een naam die nu is voorbehouden aan de estate-versie, welke historisch gezien 'Countryman' had moeten heten... maar dat is dan weer die malle 4x4 die de naam Mini bepaald geen recht doet.

Wat betreft de proporties van het front denk ik persoonlijk dat Kyosho de neus veel te breed heeft gemaakt. De kenmerkende bolling van de voorspatborden volgen de ronding van de koplampen niet (lijken eerder ovaal) en het paneeltje onder de koplamp (waar het ronde knipperlicht is gemonteerd) loopt simpelweg veel te breed uit. In 1:1 lijkt het frontje, vlak boven de bumper, juist weer smaller toe te lopen. Daardoor lijkt het model zowel recht van voren, als driekwart van achteren niet helemaal jofel.

Er zijn overigens in deze schaal überhaupt weinig Mini-modellen die echt goed geproportioneerd zijn, zowel de Kyosho, Solido, als Bburago-versies slaan allemaal wel ergens de plank mis. In 1:43 (en 1:36) zijn er naar mijn mening veel meer mini-Mini's te vinden die gewoon kloppen..

Ondanks de onvolkomenheden toch een leuk model van de oer-Cooper, in de enige juiste kleurcombinatie ook nog.

Wat betreft die Clubmannen; In 1:43 zijn daarvan wel modellen te vinden, op grote schaal kun je het vergeten. Jammer overigens dat BMW zo'n ratjetoe van die typebenamingen maakt bij de New Mini. Van oorsprong werden de Mini's met vierkante neus 'Clubman' genoemd, een naam die nu is voorbehouden aan de estate-versie, welke historisch gezien 'Countryman' had moeten heten... maar dat is dan weer die malle 4x4 die de naam Mini bepaald geen recht doet.

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gaaf modelletje
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Model vindt ik ook iets minder qua afwerking, zeker voor kyosho maar blijft leuk autootje, is eerste auto van mijn ouders die ik me kan herinneren: in hun geval een zwart/witte cooper s innocenti en zat wel pit in als ik verhalen pa mag geloven
.

Surf Blue lijkt me ook nog leuk:Jolly Club schreef:
Ondanks de onvolkomenheden toch een leuk model van de oer-Cooper, in de enige juiste kleurcombinatie ook nog.![]()
![]()

en deze Mini-derivaat mag er ook nog wel op 1/18e komen:

- peugeot-gek
Weer prachtige foto's van een klein bommetje.
Altijd leuk om een update te zien van u.
Greetz
Altijd leuk om een update te zien van u.
Greetz
Wat zijn oude wagens toch leuk.
Beide auto's ronduit prachtig en ze brengen mooie herinneren bij mij terug. Top!
Re: Verzameling OTF'er (Lancia Delta Integrale EvoI Verde Yo
Dankzij de kunsten van Jaap heb ik er een unieke* versie van mijn absolute droom bij: de Delta HF Integrale Evoluzione II.
Dit exemplaar hier was ooit rood, maar had schade opgelopen.

Nu heeft deze de kleur van de speciale versie “Verde York”.
De “Verde York” werd in het zelfde jaar gelanceerd als de “5”. De viering van de 5e wereldtitel was ook het doel van dit model, maar de uitvoering bleef discreter.
Een badge met “World Rally Champion” (non-kat versie); zilveren 15’ of 16’-velgen; het kleurtje; Recaro-stoelen in beige leer; Momo Corse-stuur; airconditioning; ABS; getinte ruiten; alarmsysteem en identificatieplaatje, dat waren de voornaamste kenmerken van deze Delta.
In een oplage van 200 exemplaren geproduceerd beschikte de Verde York over een 1 995 CC 4-cilinder met turbo die garant stond voor 205 pk (non-kat) of 215 pk (kat).
Ik vind Verde York of York Green een fantastische kleur en het staat een Delta HF Integrale Evoluzione prachtig. Nog eens bedankt, Jaap!
*Kyosho komt in 2012 met een Verde York.

Er is echt niet veel vrije ruimte hier.
Reservewiel in mooi gestoffeerde kofferruimte.
De “Blu Lagos” was ook gelimiteerd (215 exemplaren), maar van de Evoluzione II-generatie.

Dit exemplaar hier was ooit rood, maar had schade opgelopen.

Nu heeft deze de kleur van de speciale versie “Verde York”.
De “Verde York” werd in het zelfde jaar gelanceerd als de “5”. De viering van de 5e wereldtitel was ook het doel van dit model, maar de uitvoering bleef discreter.
Een badge met “World Rally Champion” (non-kat versie); zilveren 15’ of 16’-velgen; het kleurtje; Recaro-stoelen in beige leer; Momo Corse-stuur; airconditioning; ABS; getinte ruiten; alarmsysteem en identificatieplaatje, dat waren de voornaamste kenmerken van deze Delta.
In een oplage van 200 exemplaren geproduceerd beschikte de Verde York over een 1 995 CC 4-cilinder met turbo die garant stond voor 205 pk (non-kat) of 215 pk (kat).
Ik vind Verde York of York Green een fantastische kleur en het staat een Delta HF Integrale Evoluzione prachtig. Nog eens bedankt, Jaap!
*Kyosho komt in 2012 met een Verde York.

Er is echt niet veel vrije ruimte hier.

Reservewiel in mooi gestoffeerde kofferruimte.

De “Blu Lagos” was ook gelimiteerd (215 exemplaren), maar van de Evoluzione II-generatie.

Lekkere Delta`s.
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
- Maarten Mercedes
- Contacteer:
Na al die jaren nog steeds een prachtige wagen 

- Mr. Dj M.
Dat groen staat hem inderdaad gewoon lekker!
Wel jammer dat je nu de voorste zijramen moet missen....
Wel jammer dat je nu de voorste zijramen moet missen....