Ottomobile 1:18 straat discussie topic

Mr. Dj M.
Schaal: 1:18

Re: Ottomobile 1:18 straat discussie topic

Bericht door Mr. Dj M. »

Ah een kenner, liefhebber en eigenaar!
Blijft het toch wel vreemd trouwens, dan scannen ze een auto in en dan krijgen we nog van dit soort dingen :mrgreen:
Nee alle gekheid op een stokje, dit is natuurlijk op fotomateriaal basis in elkaar gezet. De basis is een reeds eerder gescande Golf geweest, waarschijlijk de Oetinger die Otto eerder uit bracht.

Kunnen we een foto van de 1:1 en 1:18 verwachten in de toekomst Heinz74?
Heinz74

Bericht door Heinz74 »

Mr. Dj M. schreef:Ah een kenner, liefhebber en eigenaar!
Blijft het toch wel vreemd trouwens, dan scannen ze een auto in en dan krijgen we nog van dit soort dingen :mrgreen:
Nee alle gekheid op een stokje, dit is natuurlijk op fotomateriaal basis in elkaar gezet. De basis is een reeds eerder gescande Golf geweest, waarschijlijk de Oetinger die Otto eerder uit bracht.
Kunnen we een foto van de 1:1 en 1:18 verwachten in de toekomst Heinz74?
jazeker,hier een rijtje van mijn 1/18 GTI's type 1 (voorlopig)
Afbeelding
en een fotootje van mijn eigen 1/1 originele Pirelli,,ik stel me 1 dezer dagen nog wel voor in het juiste topic :oops:
Afbeelding
Afbeelding
elcamino

Bericht door elcamino »

Heinz 74
wat jij zegt klopt niet helemaal er zijn wel degelijk helios blauwe pirellis gemaakt
Alleen waren deze in Groot-Brittannië: Golf GTI "campagne of thropy " genoemd
Laatst gewijzigd door elcamino op di 22 mei 2012 17:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Heinz74

Bericht door Heinz74 »

elcamino schreef:Heinz 74
wat jij zegt klopt niet helemaal er zijn wel degelijk helios blauwe pirellis gemaakt
Alleen waren deze in Groot-Brittannië: Golf GTI "campagne" genoemd
wat ik bedoelde was,,de kleur Heliosblau was er ALLEEN voor de PirelliGTi(dus niet voor b,v een 1,3 C of 1,5 LX,etc)
en als je hem bestelde in die kleur waren de bumpers en wielkast verbreders ALTIJD in de kleur meegespoten
m.a.w altijd een w65,andere standaard Pirelli kleuren waren la3a marsrot ,l90e alpinweiss,la6v lhasagrun,
getint glas was niet standaard maar extra zonder meerprijs,metalliclak la6v,lhasagrun la5v heliosblau was weer wel tegen meerprijs ,een stalen schuifdak ook
de w64 was er in alle denkbare kleuren behalve Heliosblau ,echter wel zonder gespoten kunstof delen,tegen meerprijs was zelfs een Porsche kleur mogelijk ,goud,koperbruin etc dan had de Gti wel weer de zgn Rally strepen op de flanken
e,e,a is nogal verwarrend voor de meer of minder leek,ik weet er tot heden toe ook nog niet het allerfijnste van
de pirelli werd gewoon tussen de 'gewone'GTI's gemaakt ,,echter is een GTI na de werkferein van najaar '82 altijd voorzien een 1'8 DX motor en MFA boordcomputer
de Pirelli is volgens sommigen verkocht tot ver in '84 ,echter weet niemand wanneer precies de produktie ophield van zowel de gewone alswel de Pirelli
de Campaign GTI was i'd'd de engelse Pirelli en had weer wel ongespoten kunstof delen ,had ook altijd een E in het chassisnummer en altijd het stuur aan de wrong side ,ook officieel op de afleveringsbon geen W64/W65 :eh:
in holland was de Pirelli nooit leverbaar echter ,wel een zgn "plus 'uitvoering ,iets luxer dan een standaard GTi en de zgn Rabbit GTi (nee, geen US)die was juist weer een stuk goedkoper en kaler dan een gewone Gti (met dank aan Pon nederland toendertijd :evil: )

al met al een heel of topic verhaal(hoop dat het blijft staan),maar dat is het zo'n beetje ,na 5 van die dingen zelf te hebben gehad DENK ik het wel te weten ,,kan het altijd verkeerd hebben last time i checked i was only human :cool:
Afbeelding
OTF'er

Bericht door OTF'er »

De ontbrekende schakel van de Simca 1000 Rallye-reeks die zeker bij mijn andere Simca'tjes moet terechtkomen:

Simca 1000 Rallye 2 Coupe SRT 77 Augustus 2012:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://www.otto-models.com/index.php/fr ... ail&id=158" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Mr. Dj M.

Bericht door Mr. Dj M. »

Lekker dik, ik vind hem geslaagd!
OTF'er

Bericht door OTF'er »

Het peertje:

Renault 14 TS September 2012:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://www.otto-models.com/index.php/fr ... ail&id=159" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
elcamino

Bericht door elcamino »

@Heinz74

Is dat een sc uitvoering ?
Heinz74

Bericht door Heinz74 »

hahaha,,ik weet gewoon niet wat ik zie een Renault 14 zonder enige vorm van roest,,,mijn god wat konden die dingen toendertijd rot zijn :shock:
wel echt op z'n Otto's gemaakt ,lees, heel netjes,ook die Elf sticker op de achterruit ,geweldig

@el camino,,nee de Rabbit heette gewoon GTi ,maar had geen getint glas,geen recaro sportstoelen geen grille met verstralers ,en stond gewoon op 13inch stalen velgen,soort van ik wilwelmaarikkanniet,,er zijn er gelukkig nooit zoveel van geweest,,was te danken aan het enorme verschil in nieuwprijs toendertijd met Duitsland (nu nog,maar dat 'mag' je niet zeggen)en de euhh creativiteit van Pon

de Sc ,Mx,Lx,Gx,Cs,Stayer, de GTd (turbodiesel, :cool: )whatever waren allemaal diesel of gewone carburatie benzine uitvoeringen ,met net een ditje of datje meer of minder,er zijn zo ongelofelijk veel verschillen in bouwjaren,modeljaren en uitvoeringen ,die ook nog per afzet land verschillend waren,,daar alleen kun je een compleet forum mee vullen (zal nie de bedoeling zijn)
neemt niet weg dat ik ze allemaal wel een keer gereden gesloopt,gespoten of aan gesleuteld heb :angel:
Afbeelding
OTF'er

Bericht door OTF'er »

BMW M3 E30 Gr.A "Fina":

September 2012

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://www.otto-models.com/index.php/fr ... ail&id=161" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door OTF'er op ma 14 mei 2012 08:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
OTF'er

Bericht door OTF'er »

Augustus wordt een Rallye-maand:

Peugeot 205 Rallye Phase2 :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://www.otto-models.com/index.php/fr ... ail&id=160" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
rsh_scuderia
Moderator

Bericht door rsh_scuderia »

Heinz74 schreef:hahaha,,ik weet gewoon niet wat ik zie een Renault 14 zonder enige vorm van roest,,,mijn god wat konden die dingen toendertijd rot zijn :shock:
wel echt op z'n Otto's gemaakt ,lees, heel netjes,ook die Elf sticker op de achterruit ,geweldig
Welkom op dit forum Heinz. :thump_up:

Wel graag letter op interpunctie, hoofdletter gebruik e.d.
Bij het stuk bovenaan deze pagina kreeg ik het Spaans benauwd door het ontbreken van punten. :wink:
Mr. Dj M.

Bericht door Mr. Dj M. »

Leuke, maar bekende nieuwkomers voor de komende maanden, maar weer een 205...
Toch, deze wil ik wel, want die past mooi bij de 106 Rallye. Plus het wit komt weer terug, dus leuk naast de CTI.
OTF'er

Bericht door OTF'er »

Mr. Dj M. schreef:Leuke, maar bekende nieuwkomers voor de komende maanden, maar weer een 205...
Toch, deze wil ik wel, want die past mooi bij de 106 Rallye. Plus het wit komt weer terug, dus leuk naast de CTI.
Deze Rallye Phase 2 wil ik zeker, Ik zou graag eens een vergelijking maken qua kwaliteit tussen deze en de Rallye Phase 1 (die ondertussen ook al van 2 à 3 jaar geleden dateert).
Afbeelding
Mr. Dj M.

Bericht door Mr. Dj M. »

We gaan snel weer pre-orderen!
Laatst gewijzigd door Mr. Dj M. op do 24 mei 2012 21:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie