Afgelopen maand in Italië op vakantie geweest. Lekker weertje en mooie omgeving natuurlijk.
Goed begonnen met de roadtrip en wel bij Milaan.
Nu ben ik niet bijgevolig, maar ik zou het er zomaar van worden. Vrijdag de dertiende bleek namelijk de dag des onheils, want na een poging tot keren is helaas de Ds3 niet meer na een aanvaring met een motor
De motorrijder heeft er gelukkig alleen een gebroken enkel aan over gehouden en wij hadden helemaal niks, aangezien we praktisch stil stonden. De impact precies voor het rechter voorwiel blijft echter groot. De motorrijder heeft zo'n 80 km/u gereden waar je 50 mocht en niet geremt! Wat gebeurd is, is gebeurd, maar maak zoiets maar eens duidelijk aan de niet engels sprekende Italianen ...
De Ds3 gaat waarschijnlijk wel opgeknapt worden, maar is verkocht in de handel

. Een nieuwe zit er niet meer in, er zijn auto's over op het werk en een groot nadeel is ook dat de 1.6 e-hdi er niet meer in 14% bijtelling is. Je levert dan een stuk in op het fun gehalte. De automaat in combinatie met 1.4 e-hdi, daar wordt je niet blij van. De 1.2 turbo benzine is wel oke met 85 pk, maar blijft trager dan de 1.6 diesel natuurlijk.
Nee ik zal waarschijnlijk in een Asx terecht komen en zal het daar mee moeten doen....