Hoeveel geld betaal jij voor je auto's?

Hier kun je over alles discussiëren. Onderwerpen waarop 60 dagen niet is gereageerd worden automatisch verwijderd.
model1op43
Schaal: 1:43
Contacteer:

Re: Hoeveel geld betaal jij voor je auto's?

Bericht door model1op43 »

Slecht onderwerp :x
Mijn vrouw denkt dat alle modelauto's die ik koop goedkoop zijn. Die illusie wil ik graag in stand houden :pray:
Afbeelding
Meer dan 2100 modellen online !!!
Volg deze op http://www.lemans-models.nl, http://www.dakar-models.nl en @lemansmodels
Ricardo
Moderator
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

117ayrton schreef:veel te veel het koste bijna mijn huwelijk :evil: verzameling ligt nu stil
:mrgreen: Daarom wil ik dus niet trouwen. :whistle:
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

Ricardo schreef:
117ayrton schreef:veel te veel het koste bijna mijn huwelijk :evil: verzameling ligt nu stil
:mrgreen: Daarom wil ik dus niet trouwen. :whistle:
zo houden :D
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
rsh_scuderia
Moderator
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

Ik verzamel meestal high end 1:18.
Deze zijn tussen de 150 en 300 euro per stuk.
Hierdoor verzamel ik minder modellen, maar wat ik verzamel vind ik dan erg mooi en is van zeer goede kwaliteit.
NetForce84
Moderator

Bericht door NetForce84 »

Ik verzamel alleen maar 1:18 en probeer een maandelijks bedrag voorop te stellen waar ik niet mag bovengaan.
Tot nu toe lukt dit goed.
Soms koop ik eens een maand niets, kan ik de maand daarop wat meer kopen / uitgeven.

Momenteel is er een model in bestelling van +- 300€ :oops: dus ja...
Q4Jan

Bericht door Q4Jan »

15 tot 300 euro denk ik.
Een koperen tenshodo is buitencategorie net als een gebouwd yow modelletje.
Minichamps tot 25 euro /stuk maar meestal rond de 10-15 euro. 1:14 mr-modelli tot zo'n 200 euro.
Pre-productie ebbro 1:24 tot 100 euro.
Alfa Romeo, honda F1, honda S2000, volvo v70 modellen. En wat redelijk tot erg zeldzaam spul.

Mijn collectie
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

Was mijn interesse in modelauto’s een tijdje kwijt, en dan bedoel ik vooral de aandrang om zelf modellen aan te schaffen en te verzamelen.
Met de aanschaf van mijn 1:1 Mini in januari is het toch weer gaan jeuken, en inmiddels druppelen er weer af en toe kekke Coopertjes binnen.

Heb mezelf opgedragen me (zoveel mogelijk :angel: ) te beperken tot race- en rally Mini’s, en daarnaast hier en daar een straatversie in de meest correctste kleurstelling, namelijk rood. :mrgreen:

Zo down to earth als een echte Mini is, zo is het ook met de modellen. Er zijn hele series te vinden van merken als Oxford en Corgi. Weliswaar met weinig detail, maar wel met dat typische Engelse die-cast karakter. Zwaar, vet in de lak, een tikkeltje grof, maar qua proporties goed lijkend. Je hoeft maar in Squadraminiatura of Peter Parker’s topic te kijken en je weet wat ik bedoel. Dan nog in attractieve versies en/of verpakkingen, en klaar is je nieuwe verzamelthema!

Doordat er wereldwijd nog steeds veel Mini-fanaten zijn, is het aanbod groot. De modellen die mij aanspreken pik je dan met een beetje geluk ook voor maar een paar Eurootjes per stuk van Ebay af. Door gunstige verzendkosten vanuit UK heb ik al menig 1/43 of 1/36 modelletje voor minder dan een tientje thuis bezorgd gekregen.

Wel speel ik momenteel met de gedachte een 1/12 Sunstar Mini in Paddy Hopkirk uitvoering te gaan aanschaffen, maar daarvoor moet ik eerst heel veel statiegeldflessen leegdrinken. Ten principale vind ik het namelijk aan mezelf niet uit te leggen dat ik een kleine 200 Euro aan een automodelletje uit zou geven. :oops:

De real thing is weliswaar duidelijk hobby nr. 1 op dit moment, maar dankzij bovenstaande formule ben ik in staat ook lol aan de Mini te beleven, als de 1op1 in zijn pyamaatje in de aardappelschuur staat! :thump_up2:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
ge-flopt
Contacteer:

Bericht door ge-flopt »

Varieerd wat ik uitgeef aan een model. Als het via marktplaats is dan probeer ik max 20 - 25 euro uit te geven. Voor nieuwe modellen mag het wat meer zijn, maar wil het niet al te gek maken. Ik hou het ook voortaan bij 1:43, past beter in mijn kasten, maar de 1:18 gaan de deur niet uit. :P
Boskoos

Bericht door Boskoos »

Wel, in het begin gaf ik rond de 80 en 90 euro uit voor een 1:18 porsche. Nu probeer ik inderdaad mooi te zoeken naar dezelfde fabrikant maar gewoon goedkoper. Tegenwoordig vind ik gemakkelijk porsches rond de 50 a 60 euro. Wel probeer ik zoveel mogelijk nieuw te kopen en niet twede-hands. Lukt niet altijd maar doe toch mijn best daarvoor.
Porsches 1/18: 18
Begonnen in september 2011
Audi-Exclusive

Bericht door Audi-Exclusive »

Ik heb nog geen grote collectie zoals velen hier wel hebben.
Ik heb nu 1 van AA van ong. €140 en 1 van Kyosho ong. €120 en nog 3 van Maisto van ong. €70.

Mijn interesse was eerst weer een poosje verdwenen maar door het steeds weer kijken op het forum begonnen de kriebels om weer is een model te gaan kopen, maar de prijzen de als maar stijgen is een tegenvaller.

Sinds dat ik over 6/7 weken mijn rijbewijs heb speelt ook een rol omdat ik graag op mijn 18de wel een auto wil hebben en mijn ouders willen dat ook, dus als ik een modelauto wil kopen zeg ik altijd dat ik het heel goedkoop bij iemand kan krijgen voor €100 maar eigenlijk €190 kost maar dat zeg ik natuurlijk niet. Die illusie moet zeker zo blijven bij mijn ouders.

Maar ondanks de stijgen de prijzen ga ik eindelijk toch weer is een modelauto kopen, en het liefst koop ik om de zoveel weken is een modelauto maar omdat dat niet mijn enigste hobby is gaat dat zeker niet lukken :cry:
" I like that it feels luxurious but also has quite a classic edge to it as well as a contemporary feel."
BasPlankgas

Bericht door BasPlankgas »

Bij mij is het altijd de uitdaging om zo veel mogelijk model voor zo min mogelijk geld. Mijn doel is dan vaak ook om een model voor de helft of een kwart van zijn waarde te kopen. Mijn record is een 1:18 UT Models Mclaren GTR Longtail voor €3.50 :angel:

Mijn duurste model moet denk ik een Audi v8 dtm van minichamps zijn (1:18) qua betaald geld (ongeveer 80 euro).

Tegenwoordig probeer ik oudere modellen voor weinig te kopen (Ut Models, oude Autoarts, etc.) Pas ook nog een UT Models 911 GT2 met doos in minte conditie voor 30 euro. :dance:
Terug van weggeweest!
Collectie
Nelis

Bericht door Nelis »

Bij mij is het gemiddelde bedrag voor een auto aanzienlijk gestegen in de loop van de jaren... Eerst had ik veel ERTL en wat Welly/Yat Ming modellen. De meeste heb ik daarvan alweer verkocht. De maximale prijs voor een ERTL zal rond de € 50,- hebben gezeten, met een enkele uitschieter naar de € 60,-. Nu ga ik voor kwaliteit en wordt het wat duurder (uiterraard).

Ik verzamel nu van merken als Highway 61, Lane Exact Detail, ERTL/Autoworld Authentics, GMP en een enkele Precision Miniatures. Highway 61 komt nog wel eens in de uitverkoop dan kosten ze ongeveer € 40,- (zie mijn laatste update). Een zeldzame GMP komt tegenwoordig makkelijk boven de € 200,- uit (zo niet € 300,-). Dodge Chargers van ERTL Authentics kosten toch ook al gauw € 80,- of € 90,- per stuk, zeldzamere kosten nog meer uiterraard. Gemiddeld gezien komt dat denk ik rond de € 70,- a 80,- uit. Dat is wat ik er voor betaald heb. Als ik ga kijken naar de huidige waardes van sommige modellen wordt de gimiddelde prijs nog aanzienlijk hoger denk ik...
schuifelhoofd
Contacteer:

Bericht door schuifelhoofd »

Ik verzamel enkel Amerikaanse wagens, vooral jaren '60 en '70.
Dat maakt het al moeilijker om deze nieuw in de winkel te vinden/kopen,
meer dan 95% van mijn collectie is niet meer in de winkel/handel te vinden.
Dus die krankzinnige prijzen soms van nieuwe modellen heb ik geen last van :roll: .
Het gaat mij ook een beetje om de sport om een bepaald model te zoeken, liefst onder een bepaalde prijs natuurlijk.
Meestal probeer ik prijs per model tot een maximum van 60 tot 80 euro te beperken
(voor de duurdere merken zoals Autoart, Highway61 enzo).
Natuurlijk zit daar soms een uitschieter tussen, mijn duurste model zit op 120 euro, welke trouwens een nieuw model was.
Benderbij
Contacteer:

Bericht door Benderbij »

De Volvo's van de Atlas serie worden thuisbezorgd voor € 21,95 per stuk. En dat 1x in de maand.
Of eigenlijk 2x want ik heb ook nog een abonnement in Zweden.
Verder koop ik niet zo veel, zo af en toe een geel Volvo werkapparaat maar dat is bijzaak.
NetForce84
Moderator

Bericht door NetForce84 »

Op ebay kwam ik een Corvette C6R 24H Le Mans 2005 tegen op 1:18 van AutoArt
Locatie van het object is Italië, hij vraagt 120€ zonder verzendingskosten.

Aangezien deze C6R's alsmaar moeilijker te verkrijgen zijn (en erg populair zijn) ben ik aan het twijfelen. :wink:

Wat denken jullie?

Foto: http://i814.photobucket.com/albums/zz64 ... 006-71.jpg
Plaats reactie