Veel forummers gaan dezer dagen op vakantie. Genieten van eigen land of buitenland.
Wat nog lekkerder is, is het gebrek aan internet. Even niet de sites afstruinen, even geen kijkje nemen op Ebay of marktplaats.
Soms kom je hierdoor bijzondere wagentjes tegen voor een leuke prijs.
Zo trof ik ooit eens in Monaco een erg mooie Mclaren MP 4/5 aan van de Ayrton Senna Collection voor een redelijke prijs. Naast het feit dat Senna de beste coureur ooit is geweest kleeft daar natuurlijk ook de gedachte aan van de vakantie aan de Cote d’ Azur en de coureur die het beste was op dit stratencircuit.

Uit Spanje nam ik een paar Le mans modellen mee van Maisto, die ondertussen ergens anders staan te pronken dan mijn eigen kast.
Dat is toch wel het mooie van een vakantie-update; je treft op een plekje of in een winkeltje een leuk model aan voor een acceptabele prijs. Niet alleen het model is goed, maar de herinnering of locatie blijft je ook bij.
Het ontdekken van een een zomerse locatie, lopend door een dorpje of over een boulevard en opeens zie je een winkeltje wat je vriendin/vrouw of moeder niet aanspreekt. Zelf krijg je een glimlach en stapt naar binnen. Het mannenparadijs. Een winkeltje vol met wagentjes, of desnoods een met enkele modellen.
De vakantie aankoop is binnen.
Welk model hebben jullie ooit op vakantie gekocht en welke herinnering heb je hier aan?