oude '70s en '80s 1/24 , update:Fiat 127
- zipperscales
- Schaal: 1:43
- Contacteer:
Re: oude '70s en '80s 1/24 , update:Bburago Renault 4
Leuke aanwinst, mijn voetbaltrainer had er zo één toen ik 8 was. Het koekblik noemden we die 

Voor het meeste nieuws qua verzameling ook op twitter: http://www.twitter.com/scaleznl
- rallywalt
- Schaal: 1:24
- Contacteer:
Re: oude '70s en '80s 1/24 , update:Bburago Renault 4
Dank voor jullie reacties 
Hier enkele beelden van n groot model wat ik al n tijdje in de verzameling heb. Om één of andere rare reden ben ik altijd al liefhebber geweest van de Matra Simca Rancho. Voor mij n soort van oer-SUV uit Europa. Op rommelmarkten en beurzen zag ik af en toe een plastic model van Joustra met frictie-aandrijving. Ik wilde er meer over weten, en na wat zoeken online zag ik dat er ook RC-uitvoeringen van bestaan, en zelfs eentje met een trailer met boot. Zowel de Rancho als de boot waren op afstand bestuurbaar, best wel knap speelgoed voor die tijd. Na een tijdje zag ik een advertentie online waarin zo'n Rancho "Marina" te koop werd aangeboden, in gebruikte staat, maar wel met de originele doos. Die moest ik dus hebben
Joustra Matra Rancho Marina:

En...... door toeval heb ik er nu 3
2 Compleet in doos, en eentje die ik op Citromobile vond, voor onderdelen.....

een kleine sfeerimpressie
http://www.youtube.com/watch?v=5MhDo35zy0k" onclick="window.open(this.href);return false;
Wouter

Hier enkele beelden van n groot model wat ik al n tijdje in de verzameling heb. Om één of andere rare reden ben ik altijd al liefhebber geweest van de Matra Simca Rancho. Voor mij n soort van oer-SUV uit Europa. Op rommelmarkten en beurzen zag ik af en toe een plastic model van Joustra met frictie-aandrijving. Ik wilde er meer over weten, en na wat zoeken online zag ik dat er ook RC-uitvoeringen van bestaan, en zelfs eentje met een trailer met boot. Zowel de Rancho als de boot waren op afstand bestuurbaar, best wel knap speelgoed voor die tijd. Na een tijdje zag ik een advertentie online waarin zo'n Rancho "Marina" te koop werd aangeboden, in gebruikte staat, maar wel met de originele doos. Die moest ik dus hebben

Joustra Matra Rancho Marina:

En...... door toeval heb ik er nu 3

een kleine sfeerimpressie

http://www.youtube.com/watch?v=5MhDo35zy0k" onclick="window.open(this.href);return false;
Wouter
Racing is life. everything in between is just waiting.
Re: oude '70s en '80s 1/24 , update: Joustra Rancho
Hee, verhip!
Ik heb een gewone Joustra Rancho staan, ook compleet met doos.
Mocht je er een kwijt willen, ik houdt me aanbevolen.
Wordt de boot met een eigen bediening bestuurd of gaat dit met een ander kanaal op de bediening?
Antonio.
Ik heb een gewone Joustra Rancho staan, ook compleet met doos.
Mocht je er een kwijt willen, ik houdt me aanbevolen.
Wordt de boot met een eigen bediening bestuurd of gaat dit met een ander kanaal op de bediening?
Antonio.
Modelautoteller: Flink aan het opruimen...
Mijn MAF verzameltopic.
Mijn MAF verzameltopic.
- rallywalt
- Contacteer:
De boot wordt bestuurd met dezelfde zender. Het enige wat je moet doen is de ontvanger losklikken uit de laadbak van de Rancho, en vastklikken in het ruim van de boot. Simpel 
Ik had enige tijd geleden ook jouw geweldige Rancho gezien, ook een topexemplaar..... Een tijdje geleden kreeg ik van iemand al de vraag of ik er niet eentje wegdoe, dus ik kijk eerst wat dat wordt....
Wouter

Ik had enige tijd geleden ook jouw geweldige Rancho gezien, ook een topexemplaar..... Een tijdje geleden kreeg ik van iemand al de vraag of ik er niet eentje wegdoe, dus ik kijk eerst wat dat wordt....

Wouter
Zo kan het ook natuurlijk, heerlijk eenvoudig.
Ik zal binnenkort eens kijken of mijn Rancho nog wil rijden, heb ik nog niet geprobeerd.
Antonio.
Ik zal binnenkort eens kijken of mijn Rancho nog wil rijden, heb ik nog niet geprobeerd.
Antonio.
Mijn MAF verzameltopic.
Mijn MAF verzameltopic.
Altijd mooi een Rancho !!!
met boot zo compleet... 

- rallywalt
- Contacteer:
Je hebt HEEL veel batterijen nodig van het R1 type 
Mijn eerste had een kapot lagertje op de achteras, daar heb ik het sloopexemplaar voor gekocht. Ook is de eerste een stuk witter dan de 2de
Dit kan opgelost worden door de carrosserie in de afwasmachine te steken, maar dan ben je wel de mooie stickers kwijt natuurlijk.... Dus ik blijf er liever af en laat m "dans son jus"
Wouter

Mijn eerste had een kapot lagertje op de achteras, daar heb ik het sloopexemplaar voor gekocht. Ook is de eerste een stuk witter dan de 2de

Dit kan opgelost worden door de carrosserie in de afwasmachine te steken, maar dan ben je wel de mooie stickers kwijt natuurlijk.... Dus ik blijf er liever af en laat m "dans son jus"

Wouter
2 9v blokjes en 6 R1 batterijen.
Nu heb ik de Action om de hoek zitten dus veel zullen die dingen mij niet kosten
Komt goed, morgen weet ik meer.
Antonio.
Nu heb ik de Action om de hoek zitten dus veel zullen die dingen mij niet kosten

Komt goed, morgen weet ik meer.
Antonio.
Mijn MAF verzameltopic.
Mijn MAF verzameltopic.
- rallywalt
- Contacteer:
Hier zijn het 2 9V blokjes en 8 R1 batterijen
Deze moet natuurlijk nog een boot voortslepen 
Wouter

Wouter
Ik vind hem erg mooi! 

- squadraminiatura
- Schaal: 1:43
Geweldig, wat een leuke aanwinsten
Die Maserati 3-tand op de motorkap doet het hem helemaal
Cheers,
Ferry

Die Maserati 3-tand op de motorkap doet het hem helemaal

Cheers,
Ferry
Weer een geweldige update, erg fraai model 

- rallywalt
- Contacteer:
Dit is dan mijn vijfde Gama model: de Volkswagen 1302. Het model is in bijna-mintstaat (2 kleine lakpuntjes), en heeft ook nog de originele doos. Bijgevoegd is een klein muntje, dat precies past in een uitsparing in het dak, om zo het schuifdakje te openen
Kwaliteit is mooi voor die tijd, het is een heel zwaar model. Alles voelt wat degelijker aan dan de toenmalige Italiaanse modellen, maar dat was (en is) met de 1:1 exemplaren ook wel een beetje zo
Gama Volkswagen 1302:

Wouter

Gama Volkswagen 1302:

Wouter
Re: oude '70s en '80s 1/24 , update: Gama VW 1302
Die rancho is gaaf. Die kever heb ik ook in onderdelen liggen. Alleen dan groen metallic.
Ik krijg het schuifdak er niet meer in. Haal die er nooit uit.
Ik krijg het schuifdak er niet meer in. Haal die er nooit uit.
Re: oude '70s en '80s 1/24 , update: Gama VW 1302
Een kevertje is net als een 2cv een bestsellertje...
Deze is wel heel mooi Wouter !!

Deze is wel heel mooi Wouter !!