Ik zal me even voorstellen. Ik ben 45 jaar een Alfa liefhebber. Ik heb jarenlang een Alfa Romeo 2000 GTV Bertone gehad, maar die heb ik door allerlei omstandigheden dit voorjaar verkocht. Nu heb ik een alfa 156 en een Saab Turbo S cabrio. Weliswaar geen Alfa, maar ook geen straf om in te rijden.
Mijn uitgebreide collectie modellen zal ik in dit topic aan jullie voorstellen. Ik heb jarenlang Marktplaats, Ebay, beurzen en dergelijke afgestruind en dat heeft geleid tot onderstaand resultaat. Compleet ben ik niet, maar ik kom aardig in de buurt.

Hoog op mijn wensen lijstje staan onder meer een Aoshin blikken politieauto, een Turkse (van het op zichzelf al zeldzame Edil Toys afgeleide) Orfey Toys (lelijk maar schaars) en een Mercury Jolly club.
Nou kijk maar eens naar de foto's.
Eerst maar eens de Edil Toys. Slechts een stuk of tien verschillende auto's zijn destijds (eind jaren zestig) door deze Italiaanse fabrikant geleverd, voordat na twee jaar de stekker eruit ging. Prima modellen, zeker voor die tijd. Ik heb er twee, de blauwe is compleet, de rode mist een bumper. De lampjes moet ik nog monteren. De ene doos is een originele, de andere is een reprobox. Zet ze naast elkaar en je ziet het echt, wel....

Gelukkig heb ik het boekje bij de rode gekregen:

Wordt vervolgd.......