Verzameling OTF'er (Renault 5 Alpine Turbo)
- alain_1978
- Schaal: 1:18
Re: Verzameling OTF'er (Peugeot 205 Rallye PhaseII)
Mooie aanwinst van deze Peugeot. Bedankt om even de verschillen op te sommen want het was zoeken voor mij 

James May: 'Did I just hear you, Jeremy Clarkson, say that you'd like a bit less power?' Jeremy: 'Yes you did.'
Re: Verzameling OTF'er (Simca 1000 Rallye 2 Coupe SRT 77-kit
In augustus bracht OttoMobile naast de 205 Rallye PhaseII nog een andere 1/18 “Rallye” uit: de Simca 1000 Rallye 2 Coupe SRT ’77-kit.
Een hele mond vol voor de ontbrekende schakel tussen de post-’77 1000 Rallye 2 en de 1000 Rallye 3. De wagen benutte de bodykit die later gebruikt werd op laatstgenoemde. Het vermogen piekte op 110 pk, dit uit een 1 294 CC 4-cilinder die achteraan geplaatst was. Verder vond de koper/bouwer ook kuipzetels met hoofdsteun, verbeterde ophanging, andere carburators…
De Rallye-reeks spreekt niet iederaan aan, maar ik vind dit een mooie aanvulling om het rijtje te complementeren. De Cibie-mistlampen zijn voor mij persoonlijk een pluspunt…
2DC= 2 “Double Corps”.
Hier geen identificatieplaatje in het interieur.
Typerend voor de Rallye’tjes met vierkante koplampen.
De 1000 Rallye 3 ligt wat lager.
Verschillende dempers.
De kleur van de richtingaanwijzers is ook anders per versie.
Een hele mond vol voor de ontbrekende schakel tussen de post-’77 1000 Rallye 2 en de 1000 Rallye 3. De wagen benutte de bodykit die later gebruikt werd op laatstgenoemde. Het vermogen piekte op 110 pk, dit uit een 1 294 CC 4-cilinder die achteraan geplaatst was. Verder vond de koper/bouwer ook kuipzetels met hoofdsteun, verbeterde ophanging, andere carburators…
De Rallye-reeks spreekt niet iederaan aan, maar ik vind dit een mooie aanvulling om het rijtje te complementeren. De Cibie-mistlampen zijn voor mij persoonlijk een pluspunt…

2DC= 2 “Double Corps”.

Hier geen identificatieplaatje in het interieur.

Typerend voor de Rallye’tjes met vierkante koplampen.

De 1000 Rallye 3 ligt wat lager.

Verschillende dempers.

De kleur van de richtingaanwijzers is ook anders per versie.

- Mr. Dj M.
Mooie plaatjes OFT'er. Heb beide modellen ook en ik vind dat vierkante een lekker fout tintje.
Vooral deze SRT 77 kit past dit erg goed en inderdaad die mistlampen staan hem goed
Vooral deze SRT 77 kit past dit erg goed en inderdaad die mistlampen staan hem goed

- Ricardo
- Moderator
- Schaal: 1:43
- Contacteer:
Het blijft een mooi vierkant gebakje om te zien. 

Echt heerlijke modellen
. Ik heb er nog een heel aantal gezien in een race in Frankrijk deze zomer, echt super 

Mooie retro Simca's !!!
- alain_1978
Prachtig model van deze Simca zeg
Otto kan toch fijne modellen maken voor redelijke prijzen vind ik.
Mooie foto's ook

Otto kan toch fijne modellen maken voor redelijke prijzen vind ik.
Mooie foto's ook

James May: 'Did I just hear you, Jeremy Clarkson, say that you'd like a bit less power?' Jeremy: 'Yes you did.'
Het valt wel op dat de witte wat lager staat.
Re: Verzameling OTF'er (Renault 5 GT Turbo PhaseII)
Ik ben behoorlijk 205-gek, doch vind ik het leuk ook wat toenmalige concurrentie op 1/18 te bezitten.
De logische keuze komt van “La Regié” in de vorm van de (Super)5 GT Turbo.
Ik heb geopteerd voor de PhaseII. Deze verscheen in 1987 en volgde de in 1985 geïntroduceerde Phase I op. De wagen was nu 120 pk sterk (5 pk meer dan voorheen), beschikte over een verbeterde pingelsensor en een nieuwe carburateur en werd voorzien van licht gewijzigde grille en bumpers. De constructeur plaatste nieuwe 5-spaaks lichtmetalen velgen. De indertijd tot de verbeelding sprekende “Turbo”, samen met een intercooler, werd geplaatst op een (vrij verouderde) 1 397 CC 4-cilinder. Toch kon dit lichte 5’je ongeveer 200 km/h bereiken.
“Bleu Lumière” heet de tint voor deze 1/18 Norev PhaseII en dit overtuigde mij deze te verkiezen. De afwerkingskwaliteit is goed, een leuk detail is het rood gekleurde tapijt en de correcte driehoekjes op de stoelen. Ik hoop binnenkort ook de Alain Oreille-versie van OttoMobile in mijn verzameling te mogen begroeten.

Het tapijt doet wat denken aan de concurrentie, er kon ook voor discreter grijs geopteerd worden.
Typerend voor de PhaseII, deze rode triangels.
Bleu Lumière vs Bleu Miami

De logische keuze komt van “La Regié” in de vorm van de (Super)5 GT Turbo.
Ik heb geopteerd voor de PhaseII. Deze verscheen in 1987 en volgde de in 1985 geïntroduceerde Phase I op. De wagen was nu 120 pk sterk (5 pk meer dan voorheen), beschikte over een verbeterde pingelsensor en een nieuwe carburateur en werd voorzien van licht gewijzigde grille en bumpers. De constructeur plaatste nieuwe 5-spaaks lichtmetalen velgen. De indertijd tot de verbeelding sprekende “Turbo”, samen met een intercooler, werd geplaatst op een (vrij verouderde) 1 397 CC 4-cilinder. Toch kon dit lichte 5’je ongeveer 200 km/h bereiken.
“Bleu Lumière” heet de tint voor deze 1/18 Norev PhaseII en dit overtuigde mij deze te verkiezen. De afwerkingskwaliteit is goed, een leuk detail is het rood gekleurde tapijt en de correcte driehoekjes op de stoelen. Ik hoop binnenkort ook de Alain Oreille-versie van OttoMobile in mijn verzameling te mogen begroeten.

Het tapijt doet wat denken aan de concurrentie, er kon ook voor discreter grijs geopteerd worden.

Typerend voor de PhaseII, deze rode triangels.

Bleu Lumière vs Bleu Miami

Leuke klassieker, ziet er netjes uit.
Alleen had Norev wel iets meer aandacht kunnen besteden aan het motorcompartiment.
Alleen had Norev wel iets meer aandacht kunnen besteden aan het motorcompartiment.

Wat een prachtige wagens
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Mijn site: www.auto43.nl
- ronald-clio
- Schaal: 1:43
Als eerste , de simca's..... wat een geweldige mooie retro bakkies zijn dat!! En ja dan de 5gtt , super gewoon .Ik heb hem zelf ook en kan niets anders zeggen dan mooi model 

Roest En Narigheid Achtervolgt U Lange Tijd........... en toch heb ik er een zwak voor!?!
Ook de 5 staat weer wat hoog op zijn pootjes lijkt het. Zeker als je dat vergelijkt met de bovenste foto. De kleur staat hem wel erg goed! 

Bedankt voor de reacties!
Heb vrij lang getwijfeld om een Super5'je aan te kopen, aan oude Norev-prijzen vind je ze niet meer... Het blauw is inderdaad de reden waarom ik voor de PhaseII gekozen heb, wit is zo banaal voor een sportieve straatversie.Nelis schreef:Ook de 5 staat weer wat hoog op zijn pootjes lijkt het. Zeker als je dat vergelijkt met de bovenste foto. De kleur staat hem wel erg goed!
Inderdaad, zou de algemene indruk wat verbeteren...Driver-X schreef:Leuke klassieker, ziet er netjes uit.