Dit is de reden dat ik het hier op het MAF erg naar mijn zin heb. Bij de meeste update's volgen er echt geweldige reacties en dat is voor mij toch elke keer weer een reden om hier te blijven. De meerwaarde van dit forum is dus voor mij het kunnen delen van mijn interesse voor modelauto's met medeverzamelaars. Iets wat ik buiten het forum niet of nauwelijks kan vinden. Daarnaast ben ik zelf ook erg geinteresseerd in ander verzamelingen die niks met Ferrari hebben te maken. Dat is de reden waarom ik wel hier zit maar niet op het Ferrariforum. Ten slotte is het forum een zeer geschikt medium om alvast eens plaatjes te zien van modellen die ik zelf misschien ook wil aanschaffen. Zo heb ik regelmatig modellen gekocht die ik hier op het forum heb gezien, maar die ik anders absoluut niet had gekocht. Maar ook andersom: modellen die op mijn wenslijstje stonden, maar die ik eraf heb gehaald omdat de plaatjes op dit forum me tegen vielen.
Helaas zijn er op het forum ook een aantal zaken die absoluut geen meerwaarde voor me hebben. Met een aantal punten heb ik als liefhebber van modelauto's en het forum toch wel moeite. Ik som ze even op:
- Mensen die update's plaatsen op hun eigen topic, maar zelden of nooit reacties geven op die van anderen. Ze zien dit forum als een soort dumpplaats voor update's
- Mensen die altijd alleen maar positief reageren op update's terwijl het realistischer en eerlijker zou zijn als er ook eens een kritische noot geplaatst zou worden. Dat houdt het smeuiig;
- Mensen die de reacties op hun eigen update's niet lijken te lezen, ze reageren tenminste niet op opmerkingen of vragen;
- Mensen die als reactie op een update altijd reageren met maar 1 woord (mooi of gaaf). Een onderbouwing waarom je een update goed vindt kan geen kwaad of op z'n minst een extra zinnetje;
- Mensen die hun "zinnen" niet goed formuleren, waardoor er geen touw aan is vast te knopen (taalgebruik)
Zelf ben ik uiteraard ook niet Roomser dan de Paus en betrap ik mezelf ook wel eens op 1 van de bovengenoemde punten. Wat ik alleen maar probeer te zeggen is dat voor mij persoonlijk de toegevoegde waarde van dit forum nog hoger zou kunnen zijn dan dat het al is. Uiteraard zijn de genoemde punten op lang niet alle forumleden van toepassing en hoef ik me geen zorgen te maken dat we met z'n allen ten onder gaan

Ik ben benieuwd hoe jullie dit zien. Misschien zijn er wel mensen die zichzelf herkennen in het bovenstaande. Ook dan hoor ik graag je reactie.