Graag zou ik ooit één van deze drie “volkse” wagens bezitten: een Ford Taunus 17M P3, een Opel Ascona B of een Opel Kadett C.
SunStar produceert enkele fraaie sportieve versies van de Ascona B, maar ik heb gewacht totdat deze verscheen (hoewel ik de SR, de 400 en Sport ook leuk vind): de i2000. Deze was een aangepaste versie van de 2-deurs sedan met 2.0 S-krachtbron en SR-uitrusting. Irmscher plaatste speciale remblokken, een spoiler, 13”-lichtmetalen velgen, halogeenkoplampen, 3 extra tellerunits, een intervalschakelaar voor de ruitenwisser en de Irmsche Rallye-kit. Die bestond uit een dubbele carburateur, geventileerde schijfremmen vooraan en grotere spoilers op het front en het achterste van deze Ascona. De i2000 kenmerkte zich qua uiterlijk ook nog door de tweekleurenlak in polarwit en brilliantgeel (zoals de Kadett C2 GT/E), geflankeerd door een striping. Onder de motorkap bevond zich een 120 pk sterke 1 999 CC 4-in-lijn.
SunStar biedt een heel goede prijs/kwaliteitsverhouding op deze Ascona. Zo zijn er photo-etch logo’s, tapijt, realistische velgen en interieur… Ook het aanbod kan ruim beschreven worden met keuze tussen de SR in diverse tinten, de Sport, de 400, diverse rallyevarianten…
De wielkasten werden iets verbreed.
Achterlichtunits met “reliëf”..
ATS in 13”.
Typisch SR-sportstuur.
Er ontbreekt nog een Kadett C2 GT/E…
De Minichamps Opel Kadett C GT/E valt niet echt uit de toon qua detaillering, nog steeds een leuke 1/18
70’s-Striping…
Coupé versus Sedan