1:18 Verzameling Maarten (27/4 Maserati A6G Zagato)
- Ricardo
- Moderator
- Schaal: 1:43
- Contacteer:
Re: 1:18 Verzameling Maarten (3/01 Jaaroverzicht)
Dit jaar toch flink wat kwalitatieve hoogstaande modellen binnengehaald. 

- Maarten Mercedes
- Schaal: 1:18
- Contacteer:
Re: 1:18 Verzameling Maarten (10/01 Rolls Royce MPW)
Bedankt voor de reacties. Vandaag upload ik de eerste update van 2013, een model wat ik al een tijdje in huis heb. Het is de Rolls Royce MPW van Paragon. Eigenlijk wilde ik wachten totdat de donkerrode versie uitkwam. Dit omdat James May een donkerrode bezit, welke hij in een Top Gear aflevering tegenover de Mercedes-Benz 600SWB van Jeremy Clarkson zette.

Omdat Paragon niet erg opschiet met het uitbrengen hiervan heb ik maar een zwarte gekocht, welke leuk staat naast mijn zwarte 600. Zo vormen ze samen het Top Gear duo in een ander kleurtje. Ik was positief verrast toen het model binnenkwam. Het is een zeer net model, met erg leuke details. Een opmerkelijk iets is dat de logo's op de voor- en achterkant niet de naam 'Rolls Royce' dragen, maar zijn voorzien van de tekst Rolls Rolls. Misschien heeft dit met de licentie te maken?! Afijn, op naar een serie foto's. Ik heb er geen foto's van onder de motorkap etc bijgevoegd, je vraagt de koningin ook niet of ze haar jurk even omhoog wil houden
Paragon - Rolls Royce Silver Shadow H.J. Mulliner Park Ward Fixed Head Coupe

Omdat Paragon niet erg opschiet met het uitbrengen hiervan heb ik maar een zwarte gekocht, welke leuk staat naast mijn zwarte 600. Zo vormen ze samen het Top Gear duo in een ander kleurtje. Ik was positief verrast toen het model binnenkwam. Het is een zeer net model, met erg leuke details. Een opmerkelijk iets is dat de logo's op de voor- en achterkant niet de naam 'Rolls Royce' dragen, maar zijn voorzien van de tekst Rolls Rolls. Misschien heeft dit met de licentie te maken?! Afijn, op naar een serie foto's. Ik heb er geen foto's van onder de motorkap etc bijgevoegd, je vraagt de koningin ook niet of ze haar jurk even omhoog wil houden

Paragon - Rolls Royce Silver Shadow H.J. Mulliner Park Ward Fixed Head Coupe

- Ricardo
- Moderator
- Schaal: 1:43
- Contacteer:
Een bijzonder fraai model. Toch wel vreemd betreft de merknaampjes ook omdat het op de kentekenplaten wel gewoon staat.
Een Chinees foutje wellicht. Fotowerk is ook weer uitzonderlijk. 

- Jolly Club
Of Maartje volgt zijn onvolprezen photoshop-mentor; Modellen op details verbeteren zonder er een vinger naar uit te steken..Ricardo schreef:Een bijzonder fraai model. Toch wel vreemd betreft de merknaampjes ook omdat het op de kentekenplaten wel gewoon staat.Een Chinees foutje wellicht. Fotowerk is ook weer uitzonderlijk.

Best een stijlvol dingetje in zwart Maart, lekker Engelsche chique.

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
- Mr. Dj M.
Heb je een model met error Maarten?
Ik heb mijn RHD wegens ruimte gebrek op zolder staan en kan me niet herinneren iets verkeerds te hebben gezien.
Ook op deze foto's niks mis:

Als ze dit kenteken nu ook op de productie modellen hadden gemaakt.....

Mooie foto's trouwens en een schitterend duo zo
Ik heb mijn RHD wegens ruimte gebrek op zolder staan en kan me niet herinneren iets verkeerds te hebben gezien.
Ook op deze foto's niks mis:

Als ze dit kenteken nu ook op de productie modellen hadden gemaakt.....

Mooie foto's trouwens en een schitterend duo zo

- Maarten Mercedes
- Contacteer:
Ze schijnen het allemaal te hebben. Zowel voor als achterop
Diverse voorbeeldjes:

Ik denk dat de Chinezen inderdaad wat moeite hebben met westerse taal

Ik denk dat de Chinezen inderdaad wat moeite hebben met westerse taal

Jammer van het kleine foutje, maar verder een erg mooi model. 

Erg fraai model, leuke aanwinst.
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Mijn site: www.auto43.nl
- Maarten Mercedes
- Contacteer:
Re: 1:18 Verzameling Maarten (20/01 Aston Martin DB9)
We blijven nog even in de Britse sfeer. Deze Aston Martin is een paar pagina's eerder al voorbij gekomen bij de fotoserie van de V8 Vantage, maar ditmaal mag hij alleen op de foto.
Het model is van Minichamps, welke mijn Solido vervangt die ik vorig jaar heb verkocht. De Minichamps is duidelijk beter, maar het model heeft het zelfde probleem met de achterwielen als de Solido; deze staan te ver in de wielkasten. Verder is de buitekant van het model super en staat het erg mooi in de vitrine. De details onder de motorkap/kofferdeksel en in het interieur zijn weinig inspirerend, maar wanneer deze gesloten zijn merk je daar weinig van. Ik ben zelf erg weg van het kleurtje, al is deze wel lastig op de foto te krijgen.
Minichamps - Aston Martin DB9 Coupe

Het model is van Minichamps, welke mijn Solido vervangt die ik vorig jaar heb verkocht. De Minichamps is duidelijk beter, maar het model heeft het zelfde probleem met de achterwielen als de Solido; deze staan te ver in de wielkasten. Verder is de buitekant van het model super en staat het erg mooi in de vitrine. De details onder de motorkap/kofferdeksel en in het interieur zijn weinig inspirerend, maar wanneer deze gesloten zijn merk je daar weinig van. Ik ben zelf erg weg van het kleurtje, al is deze wel lastig op de foto te krijgen.
Minichamps - Aston Martin DB9 Coupe

Heerlijke aston
De kleur staat hem ook zeer goed!! 

Porsches 1/18: 18
Begonnen in september 2011
Begonnen in september 2011
- alain_1978
Ik heb hem destijds in het beige gekocht. De details zijn idd nog net te doen maar het was dan ook geen duur model.
Aan de buitenzijde is het een mooi model. Ik heb er toen ook meteen de groene DB9 Volante bijgekocht.
Een groot verschil met de Solido is dat de deuren bij de Minichamps niet een beetje omhoog scharnieren terwijl ze dat bij de Solido wel doen als ik met niet vergis.
Aan de buitenzijde is het een mooi model. Ik heb er toen ook meteen de groene DB9 Volante bijgekocht.
Een groot verschil met de Solido is dat de deuren bij de Minichamps niet een beetje omhoog scharnieren terwijl ze dat bij de Solido wel doen als ik met niet vergis.

James May: 'Did I just hear you, Jeremy Clarkson, say that you'd like a bit less power?' Jeremy: 'Yes you did.'
Mooie aanwinst maar zoals je zelf al zegt, de binnenkant is weinig speciaals. 

- Maarten Mercedes
- Contacteer:
Dat klopt, al kwamen ze bij de Solido wel aan enorme dog-legs de auto uit zettenalain_1978 schreef: Een groot verschil met de Solido is dat de deuren bij de Minichamps niet een beetje omhoog scharnieren terwijl ze dat bij de Solido wel doen als ik met niet vergis.

- Mr. Dj M.
Daarom moet mijn Solido ook maar eens ingewisseld worden
Wat de Rolls betreft, ik dacht dat het over de kentekenplaat ging.....
Dit was me nog niet opgevallen, maar wel redelijk domme fout aangezien het op de kentekenplaat wel goed staat!

Wat de Rolls betreft, ik dacht dat het over de kentekenplaat ging.....
Dit was me nog niet opgevallen, maar wel redelijk domme fout aangezien het op de kentekenplaat wel goed staat!