MiniChamps Bentley Arnage - lakfouten herstellen

Hier plaatsen leden aan de hand van foto's en beschrijvingen de voortgang van bouw en ombouwprojekten. Op deze manier kunnen we van elkaar leren en zie je de onderwerpen uit de Kennisbank in praktijk gebracht.
Plaats reactie
MAH2010
Berichten: 34
Lid geworden op: di 09 nov 2010 21:06

MiniChamps Bentley Arnage - lakfouten herstellen

Bericht door MAH2010 »

Hallo mensen,

Korte vraag: ik heb inmiddels 2 stuks Bentley Arnage op de zolder liggen. Een zwarte R en een blauwe T. Waarom op de zolder? Simpel: ze zijn waardeloos gespoten :evil: Heel veel lakfouten. Niets mee te beginnen. Nu hoor ik jullie denken: stuur ze dan terug. Dat zou kunnen, maar dat geeft een enorme heisa en ik ben sowieso de verzendkosten (naar Duitsland ad Eur. 14,30 per stuk) kwijt. Voorwaarden hè.... :doh:

Mijn vraag is nu: heeft iemand van jullie ervaring met het spuiten / ombouwen / uit elkaar halen van MiniChamps modellen? Ik kan 'm namelijk overspuiten (in de kleur die ik dan wil :D ), maar aangezien ik per model bijna Eur. 100 heb betaald lijkt het me handig vooraf wat informatie in te winnen. Spuiten is geen probleem, het gaat puur om het uiteen halen van het model.

Wie o wie kan mij helpen? Thanks :thump_up:
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: MiniChamps Bentley Arnage - lakfouten herstellen

Bericht door Jolly Club »

Begrijp niet dat je voor 14,30 p/st. het risico wilt nemen 200 Euro aan modellen te verkneukelen. :think:

Kijk anders een in het Golf/Corrado ombouwtopic hoe de meeste projecten uitpakken, en slaap er nog een nachtje over... :D

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
Paulus
Berichten: 257
Lid geworden op: za 04 feb 2012 00:55
Schaal: 1:18
Locatie: Geldrop (NB)

Re: MiniChamps Bentley Arnage - lakfouten herstellen

Bericht door Paulus »

Als je er zeker van bent dat het spuitwerk goed gaat uitpakken. :roll:

Heb zelf al enkele Kadettjes van MC uiteen gehaald en dat was best goed te doen, je moet wel uiterst voorzichtig zijn met ruiten/a.lichten etc.
Hoe wil je het aan gaan pakken wat betreft embleempjes en typeaanduidingen/stickertjes?
Opel Kadett D 1.2n
Opel Kadett D 1.3s Bieber-cabrio
Opel Kadett D 16v Caravan
Opel Kadett E 1.2s Caravan bestel
Opel Manta B GSI
Gebruikersavatar
Maarten Mercedes
Berichten: 2942
Lid geworden op: za 10 jul 2010 19:47
Schaal: 1:18
Locatie: Regio Utrecht
Contacteer:

Re: MiniChamps Bentley Arnage - lakfouten herstellen

Bericht door Maarten Mercedes »

Paulus schreef: Hoe wil je het aan gaan pakken wat betreft embleempjes en typeaanduidingen/stickertjes?
Dat zijn bij een Arnage allemaal plastic inzetstukjes.

Als het spuitwerk goed word gedaan, kan het wel eens een hele mooie one-off worden :thump_up:
Maarten
Afbeelding
Flickr
MAH2010
Berichten: 34
Lid geworden op: di 09 nov 2010 21:06

Re: MiniChamps Bentley Arnage - lakfouten herstellen

Bericht door MAH2010 »

Dank voor jullie reactie. Heb er inmiddels 1 kunnen terugsturen (amazon.de, fijne service!) en 1 verkocht als schade-auto. Had van de verkoper een vergoeding gekregen na het tonen van de foto's. Heb er nu dus geen meer. Dacht even blij te zijn, maar aan de andere kant ook wel jammer. Was inderdaad een unieke kans om een uniek model te maken. Misschien maar op zoek gaan naar een schademodelletje tegen een zacht prijsje... :D

Mocht ik er een vinden en alsnog aan de slag gaan, dan zal ik jullie zeker op de hoogte houden!!
Plaats reactie