Mr. Dj M. --> 1:18 Porsche 550 Spyder + VW T1 Renntransporter + bonus!
- Maarten Mercedes
- Schaal: 1:18
- Contacteer:
Re: Mr. Dj M. --> (1:18) Peugeot - Triporteur 55 TN
Is weer eens wat anders, leuke aan winst 

- Mr. Dj M.
Re: Mr. Dj M. --> (1:18) Alpine A110 SC [Kyosho]
Bedankt heren!
We gaan maar door naar nummertje twee.
Een Kyosho model waar toch wel velen naar uitkeken, maar mij tegenviel na de eerste foto's. Ik wilde er dus niet de volle mep voor betalen. Bij Toms vond ik een paar weken terug een exemplaar voor bijna de helft van de normale prijs!
Er waren alleen wat losse onderdelen, dus lijmen en klaar... ....ware het niet dat één van de zwarte stoot stukken van de achterbumper toch bleek te missen. Met nog wat extra korting toch mee naar huis genomen en aan het werk gegaan.
O.a. de motorkap lag los, doordat deze was losgekomen van de scharnieren. Dat was prima op te lossen met wat lijm, maar ook dat ging niet helemaal zonder problemen. Één van de scharnieren liep wat aan en was net wat stroever, waardoor deze in eerste instantie waarschijnlijk ook het los komen van de motorkap heeft veroorzaakt. Na wat gedoe echter dit onderdeel voor elkaar gebokst.
Na het ook lijmen van één van de spatlappen en de uitlaat, door naar volgende punt, de zwarte bumper delen van de nog losse achterbumper. Na wat rommelen de oplossing bedacht. Dit werd elastiek dat zwart is geschilderd
Derde punt waren de niet exemplarische imperfecties van het model:
- Zwarte randjes om de knipperlichten niet voldoende geschilderd
- Chroom van de raamlijsten e.d. is niet perfect en slecht stootvast
- Verwerking oogjes kort voorklep (ééntje ligt plat om de motorkap te kunnen laten sluiten)
- Zijruimtes achter de voorstoelen zijn gewoon lak blauw (deze hebben geen correcte vorm van binnen maar leveren een (mal)gat op)
- Motorkap steuntje ontbreekt terwijl er wel een gat voor is gemaakt in de klep
De oogjes in de klep vooraan waren nog best veel werk, veel lijm resten en een ruimte maken voor het oogje van de klep zelf, dit zodat deze correct sluit. De ruimtes achter de voorstoelen heb ik maar zwart geschilderd en de motorkap steun is een mooie speld geworden.
Dan heb ik verder nog wat wijzigingen gedaan aan de kentekenplaten, die ik te nep vond ogen. Van voor is het standaard ook één stuk plastic, terwijl het in het echt lossen onderdelen zijn en de plaat sowieso een andere glans heeft dan de plastic glans die het bij Kyosho heeft
Aan de voorkant heb ik hem nu voorzien van een plaat van m'n inmiddels gestripte Maisto, wellicht dat daar ooit nog eens een nieuw printje op komt trouwens.
Goed, genoeg gepraat, foto tijd!
Renault Alpine A110 SC

We gaan maar door naar nummertje twee.
Een Kyosho model waar toch wel velen naar uitkeken, maar mij tegenviel na de eerste foto's. Ik wilde er dus niet de volle mep voor betalen. Bij Toms vond ik een paar weken terug een exemplaar voor bijna de helft van de normale prijs!
Er waren alleen wat losse onderdelen, dus lijmen en klaar... ....ware het niet dat één van de zwarte stoot stukken van de achterbumper toch bleek te missen. Met nog wat extra korting toch mee naar huis genomen en aan het werk gegaan.
O.a. de motorkap lag los, doordat deze was losgekomen van de scharnieren. Dat was prima op te lossen met wat lijm, maar ook dat ging niet helemaal zonder problemen. Één van de scharnieren liep wat aan en was net wat stroever, waardoor deze in eerste instantie waarschijnlijk ook het los komen van de motorkap heeft veroorzaakt. Na wat gedoe echter dit onderdeel voor elkaar gebokst.
Na het ook lijmen van één van de spatlappen en de uitlaat, door naar volgende punt, de zwarte bumper delen van de nog losse achterbumper. Na wat rommelen de oplossing bedacht. Dit werd elastiek dat zwart is geschilderd

Derde punt waren de niet exemplarische imperfecties van het model:
- Zwarte randjes om de knipperlichten niet voldoende geschilderd
- Chroom van de raamlijsten e.d. is niet perfect en slecht stootvast
- Verwerking oogjes kort voorklep (ééntje ligt plat om de motorkap te kunnen laten sluiten)
- Zijruimtes achter de voorstoelen zijn gewoon lak blauw (deze hebben geen correcte vorm van binnen maar leveren een (mal)gat op)
- Motorkap steuntje ontbreekt terwijl er wel een gat voor is gemaakt in de klep
De oogjes in de klep vooraan waren nog best veel werk, veel lijm resten en een ruimte maken voor het oogje van de klep zelf, dit zodat deze correct sluit. De ruimtes achter de voorstoelen heb ik maar zwart geschilderd en de motorkap steun is een mooie speld geworden.
Dan heb ik verder nog wat wijzigingen gedaan aan de kentekenplaten, die ik te nep vond ogen. Van voor is het standaard ook één stuk plastic, terwijl het in het echt lossen onderdelen zijn en de plaat sowieso een andere glans heeft dan de plastic glans die het bij Kyosho heeft

Aan de voorkant heb ik hem nu voorzien van een plaat van m'n inmiddels gestripte Maisto, wellicht dat daar ooit nog eens een nieuw printje op komt trouwens.
Goed, genoeg gepraat, foto tijd!
Renault Alpine A110 SC

- Ferrarifan
- Contacteer:
Daar heb je nog een hele klus aan gehad, maar het resultaat mag er zijn. 

Mijn website: http://www.ferdi-sferraricollectie.webnode.nl
Fraaie Alpine! Mooi gefotografeerd ook. 

Mijn collectie is hier te zien: http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=13994
Mooi hoor die Alpine. Alleen jammer dat hij metallic is. Deze heeft een kennis van mij 1:1 in het blauw. Die tijd de race kleuren van Frankrijk. Maar het is gewoon een icoon die 110. Mooi, die foto's. 

Die triporteur is zeer netjes en speciaal. Maar die alphine, ziet er geweldig uit! Kennis van me heeft deze net in dezelfde kleur staan! In blauw, zo moet hij zijn! 

Porsches 1/18: 18
Begonnen in september 2011
Begonnen in september 2011
- Maarten Mercedes
- Contacteer:
Ziet er super uit in het blauw, mooi hoor 

erg mooi model en de foto's zijn echt heerlijk om naar te kijken.
Erg gaaf model. Zeker met deze sfeervolle foto's! 

- Mr. Dj M.
Re: Mr. Dj M. --> (1:18) Maserati Tipo 61 #8
Thanks guys!
We doen er even nog eentje
Tijdens de shoot met de Bugatti ook een Maserati meegenomen. Een model dat laatst in de aanbieding was en afgezien van het feit dat je bij zo'n model veel in metaal hoopt te zien en je dat dus niet krijgt, dan moet je maar uitwijken naar de CMC, is het totale pakketje gewoon goed. En ja het is een Minichamps, dus ik moet ook even iets te zeiken hebben. De wielen zijn voorzien van schitterende los ingelegde spaken, naja dat denk je dus. Eigenlijk bestaat de velg uit twee delen, waartussen de spaken zitten. Een goedkope manier om de spaken er beter uit te laten zien dus....
Bij mijn exemplaar was verder witte lijmuitslag te vinden (achter) de koplampglaasjes.
Goed, na dat opgelost te hebben en nog wat details blauw gemaakt te hebben rondom de motor, was het model klaar.
Resultaat, zie onderstaand
Maserati Tipo 61

We doen er even nog eentje

Tijdens de shoot met de Bugatti ook een Maserati meegenomen. Een model dat laatst in de aanbieding was en afgezien van het feit dat je bij zo'n model veel in metaal hoopt te zien en je dat dus niet krijgt, dan moet je maar uitwijken naar de CMC, is het totale pakketje gewoon goed. En ja het is een Minichamps, dus ik moet ook even iets te zeiken hebben. De wielen zijn voorzien van schitterende los ingelegde spaken, naja dat denk je dus. Eigenlijk bestaat de velg uit twee delen, waartussen de spaken zitten. Een goedkope manier om de spaken er beter uit te laten zien dus....
Bij mijn exemplaar was verder witte lijmuitslag te vinden (achter) de koplampglaasjes.

Goed, na dat opgelost te hebben en nog wat details blauw gemaakt te hebben rondom de motor, was het model klaar.
Resultaat, zie onderstaand

Maserati Tipo 61

He Martin,
Weer erg fraai fotowerk
Ook de Alpine is erg netjes geworden, je hebt hem weer mooi in ere hersteld
Weer erg fraai fotowerk

Ook de Alpine is erg netjes geworden, je hebt hem weer mooi in ere hersteld

Erg mooi model!
Wat mij altijd stoort bij de Minichamps is dat de luchtinlaat op de motor, van binnen niet zwart oid is, maar gewoon helemaal schoon zilver is mee gespoten..
Ik heb hem hier ook staan van minichamps, en exact hetzelfde probleempje.. Witte aanslag achter één van de koplamp glaasjes...
Ik vraag me af, hoe heb jij dat opgelost?
Ben erg benieuwd, want dat zou een stuk mooier zijn ja!

Wat mij altijd stoort bij de Minichamps is dat de luchtinlaat op de motor, van binnen niet zwart oid is, maar gewoon helemaal schoon zilver is mee gespoten..

Ik heb hem hier ook staan van minichamps, en exact hetzelfde probleempje.. Witte aanslag achter één van de koplamp glaasjes...
Ik vraag me af, hoe heb jij dat opgelost?

“When everything seem to be going against you, remember that the airplane takes off against the wind, not with it ....”
- Henry Ford
De 1:18 teller staat nu op:
102 auto's
- Henry Ford
De 1:18 teller staat nu op:
102 auto's

- Mr. Dj M.
De oplossing is het verwijderen van de glaasjes, hopen dat er niet overtollig lijm is gebruikt en de boel van binnen eerst met een droge doek en daarna met polijstmiddel behandelen. Bij teveel lijm betekend dat eerst weghalen met een mesje. Het wordt er niet perfecter op in dat geval maar beter dan het was. Daarna weer polijsten voor een zo doorzichtig mogelijk resultaat.
Teruglijmen en klaar
Teruglijmen en klaar

hoi ik heb hem ook staan en ook bij mij zijn beide koplampglasjes niet mooi
ik ga het dan ook maar eens proberen
hoe zitten deze vast kan je ze er gewoon uitwippen met een mesje of zo
ik ga het dan ook maar eens proberen
hoe zitten deze vast kan je ze er gewoon uitwippen met een mesje of zo