Maserati MC20 2/1/2023 (P.159)

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Johan
Schaal: 1:43

Re: GioGio: Aston Martin DB5 Deel 1 8/2/2013

Bericht door Johan »

Rossy schreef:Ik zit nog steeds te twijfelen.
Ligt een beetje aan de betaalmethode.
Als ik het kan overmaken of met een acceptgiro kan betalen doe ik het.
Ik kan hiervan op de site niks terugvinden.

Antonio.
Ja dat kan gewoon, kan je voor keizen en heb ikzelf ook zo gedaan.
Ik maak het zelf over.
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Mr. Dj M.
Schaal: 1:18

Bericht door Mr. Dj M. »

Dat klinkt als een gaaf projectje zo!
Hoe lang gaat het nu precies duren voor je alle onderdelen binnen hebt en hoeveel kost het bij elkaar? :roll:
Johan

Bericht door Johan »

Iets van 85 weken en een kleine 1000 euro. :|
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mr. Dj M.

Bericht door Mr. Dj M. »

:shock: poeh dat gaat me dan toch wel iets te ver, bijna 1000 euro.....
Rossy

Bericht door Rossy »

Brimbrammer schreef:Ja dat kan gewoon, kan je voor keizen en heb ikzelf ook zo gedaan.
Ik maak het zelf over.
Mooi dat dat kan.
Ik ben om.
Eens zien wanneer ik de eerste kan gaan bestellen.

Antonio.
Modelautoteller: Flink aan het opruimen...
Mijn MAF verzameltopic.
Johan

GioGio: Aston Martin DB5 Deel 2

Bericht door Johan »

Vandaag even een update plaatsen van de DB5.

In het pakket zaten deze keer ook twee mappen om de tijdschriften in op te bergen, wel zo gemakkelijk en uiteraard in James Bond stijl.
(foto's niet meer beschikbaar)

Tot zover nog niet veel te bouwen dus en helaas is de levering van onderdelen erg willekeurig zoals te zien is in het tijdschrift. Dat is wel jammer natuurlijk want het zou leuk zijn als de bouw in een logische volgorden door zal gaan. Dat is helaas niet het geval.
Laatst gewijzigd door Johan op vr 15 sep 2017 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Ricardo
Moderator
Contacteer:

Re: GioGio: Aston Martin DB5 Deel 2 20/2/2013

Bericht door Ricardo »

Het is inderdaad best wel jammer dat er niet een soort logica inzit. Het zou mooier geweest zijn dat je de auto vanaf het chassis op kon bouwen. Het zijn wel mooie stevige mappen zo te zien.
alain_1978

Re: GioGio: Aston Martin DB5 Deel 2 20/2/2013

Bericht door alain_1978 »

Ik denk dat je best wacht tot je alle onderdelen hebt eer je het model samenstelt want
met die verlichting die er ook in moet, ga je je nog kunnen amuseren denk ik. Het is maar dat je niets in mekaar gaat steken dat enkele weken erna terug uit mekaar moet.
Afbeelding
James May: 'Did I just hear you, Jeremy Clarkson, say that you'd like a bit less power?' Jeremy: 'Yes you did.'
Johan

GioGio: Aston Martin DB5 Deel 3

Bericht door Johan »

Heb nog een hele lijst updates van vorig jaar te plaatsen maar vanwege langdurige gezondsheids problemen komt het er maar mondjes maat van maargoed, nu eerst ff een korte update van de DB5.
Bij deel drie hebben we de motorkap.
(foto's niet meer beschikbaar)

Zal straks even kijken of ik gelijk het volgende 1/43 model kan plaatsen, is een leuke fransoos. :)
Laatst gewijzigd door Johan op vr 15 sep 2017 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Ferrarifan
Contacteer:

Re: GioGio: Aston Martin DB5 Deel 3 4/3/2013

Bericht door Ferrarifan »

En weer een onderdeel :) Is ie zwaar :?:
Johan

Bericht door Johan »

Ja het is best aardig aan het gewicht.
Johan

GioGio: Citroen 2CV

Bericht door Johan »

Even een update van een geheel andere orde, de Citroen 2CV.
De 2CV (Frans: deux chevaux) is een auto van de Franse autofabrikant Citroën. De afkorting staat voor 'Deux Chevaux Vapeur', wat twee paardenkracht betekent, een maat voor het vermogen en voor de berekening van de Franse wegenbelasting. De 2CV werd geproduceerd tussen 1948 en 1990. In die periode zijn er zo'n 4 miljoen van gebouwd. Dit aantal stijgt tot 5,3 miljoen als de zogenaamde Besteleenden worden meegeteld.

Afbeelding

Na de dood van André Citroën en de overname van het bedrijf door bandenfabrikant Michelin besloot de nieuwe leiding van autofabrikant Citroën in 1935 een kleine auto te ontwikkelen die geschikt diende te zijn voor het ruige Franse platteland: de TPV, oftewel Toute Petite Voiture. Projectleider en stuwende kracht Pierre-Jules Boulanger omschreef het doel als 'een paraplu op vier wielen'. Op basis van marktonderzoek werd besloten dat het een voertuig moest worden dat twee boeren met 50 kilogram aardappelen kon vervoeren of een vat met 50 liter wijn. Ook gaat het verhaal dat het de mogelijkheid moest bieden om een schaap in de auto mee te nemen. De auto moest hierbij zo comfortabel zijn dat eieren in een mand niet zouden breken wanneer de auto over een stuk omgeploegd land zou rijden. Overige eisen waren dat de auto vooral zuinig, betrouwbaar, goedkoop en eenvoudig te bedienen moest zijn: een boerin moest ermee naar de markt kunnen rijden. Ook moest de boer, met zijn zondagse hoed op, er in passen zodat hij per auto naar de kerk kon. Het uiterlijk van de wagen werd niet belangrijk geacht.
Oorspronkelijk plaatste men uit besparingsoverwegingen slechts één koplamp. Nadat echter een prototype tijdens een proefrit werd aangereden, omdat de tegenligger dacht met een motorfiets te maken te hebben, werd het model wél voorzien van twee koplampen.

Afbeelding

In 1948 was de 2CV uitgerust met een benzinemotor van 375 cc; een luchtgekoelde kopklepmotor met twee cilinders in boxer-opstelling. De basis van deze motor is tot het einde van de productie dezelfde gebleven, alleen werd er telkens een beetje meer vermogen uitgehaald. De eerste modellen hadden vrijwel geen dashboard. De benzinestand werd gepeild via een peilstok die in de tank gestoken moest worden. De ruitenwissers werden met de hand bediend of waren gekoppeld aan de snelheidsmeter zodat ze bij stilstand niet werkten. Homokinetische koppelingen bij de voorwielaandrijving waren afwezig, zodat bij elke bocht het schokken van het stuur met de beide handen opgevangen moest worden. De eend had eerst een vermogen van 8pk, de laatste A-modellen uit de jaren 70 en 80 van de 20e eeuw (waaronder de afgeleide Méhari, Dyane, Acadiane) hadden een motor van 602 cc met meer dan 30 pk vermogen, zodat een snelheid van maar liefst 120 km/h en meer mogelijk is. Dit kwam ook door de diverse verschillende versnellingsbakken die toegepast werden.
Een bijzonder kenmerk van de 2CV is ook de positie van de versnellingspook. Deze zit aan het dashboard. Later zag men dat ook bij de Renault 4. De achteruit zit links vooraan (op de plek waar in moderne auto's de eerste versnelling zit). De eerste versnelling zit links achteraan, de tweede midden vooraan, de derde versnelling midden achteraan en de vierde rechts vooraan. Het schakelen tussen de tweede en derde versnelling (de meest gebruikte twee) wordt hierdoor heel eenvoudig. De eerste versnelling was vroeger niet gesynchroniseerd, men moest dus vrijwel stil staan (maximaal 10km/h) om terug naar de eerste versnelling te kunnen schakelen, een beetje spelen met tussengas hielp hier bij. Een ervaren 2CV-rijder kon vrij makkelijk nog rijdend terugschakelen, een leek zou een wat krakend geluid uit de versnellingsbak veroorzaken. In latere versies werd de één wel gesynchroniseerd.
bron: Wikipedia

merk: Citroen
model: 2CV
schaal: 1/43
farbirkant: Ixo
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Johan op wo 23 okt 2019 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Nelis

Bericht door Nelis »

Kijk kijk het bouwen kan beginnen! Leuke eend ook...
Mr. Dj M.

Re: GioGio: Citroen 2CV 7/3/2013

Bericht door Mr. Dj M. »

Mooie shots en leuk diorama :thump_up:
Weer wat geleerd overigens dankzij de Wikipedia tekst :D
OTF'er

Re: GioGio: Citroen 2CV 7/3/2013

Bericht door OTF'er »

Met niets te vergelijken, zo'n 2cv...
Dit is zeker een speciale variant?