Ik heb een tijdje geleden mijn topic uit 2009 laten verwijderen. Sommigen zullen mij daarvan nog kennen. Ik ben in 2009 begonnen met het verzamelen van 1:87 miniaturen.
Sinds dat jaar heb ik hier en daar wat verschillende verzamel thema's gehad. Echter vanaf het begin is mijn hoofdthema eigenlijk altijd wel gebleven. Mijn verzamelthema is Politie-miniaturen in schaal 1:87. Met de Duitse Politie (Polizei) als zwaartepunt binnen mijn verzameling. In het begin verzamelde ik vrijwel alle soorten en kleurvariaties (al voorkomende kleurencombinaties binnen de Duitse Politie; wit/groen, geheel groen, etc.). Ik ben hier in 2012 op teruggekomen en ik heb besloten enkel de actuele kleurvarianten te verzamelen van de Duitse politie. Dit zijn:
- Zilver met blauwe vlakken (of striping) / heden (ook voor Bundespolizei)

Bron:klatchmagazin
- Zilver met groene vlakken (of striping) / Voornamelijk nog in Beieren en oudere voertuigen (vanaf omstreeks 2003)

bron: Radiokiepenkerl
- Wit met blauwe vlakken (Bundespolizei) / heden

Bron: K. Neumann / fahrzeugbilder.de
Daarnaast zijn er nog zogeheten WaWe's (waterkanon-voertuigen) in verschillende kleurstellingen
Binnen mijn verzameling loopt ook een lijn welke bestaat uit het verzamelen van alle mogelijke Politie modellen van de VW T5 / T6 modellen van Rietze (1:87).
In dit topic stel ik mijn meest recente modellen voor en de nieuwe aanwinsten.
Groeten Kevin